Touch of sin

Ένας θυμωμένος μεταλλωρύχος επαναστατεί ενάντια στη διαφθορά των αρχηγών του χωριού του. Ένας μετανάστης εργάτης ανακαλύπτει τις απεριόριστες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει ένα όπλο. Μία όμορφη ρεσεψιονίστ ενός σπα φτάνει στα όρια όταν ένας πλούσιος πελάτης της επιτίθεται. Ένας νεαρός εργάτης εργοστασίου αλλάζει τη μία δουλειά μετά την άλλη προσπαθώντας να κάνει τη ζωή του καλύτερη.
Touch of sin - κριτική ταινίας

Μετανάστες στην ίδια τους την χώρα

Ένα σπονδυλωτό art house οδοιπορικό στη σύγχρονη ραγδαία αναπτυσσόμενη Κίνα, δοσμένο σε τέσσερις ‘δόσεις’ - παράλληλες ιστορίες, βγαλμένες από τις ειδήσεις των τελευταίων ετών. Η ταινία δεν είναι παρά το ωμό αλλά τόσο εύστοχο σχόλιο του σκηνοθέτη πάνω στη ραγδαία μεταμόρφωση της Κίνας και του παγκόσμιου καταναλωτικού γίγνεσθαι. Μια ουμανιστική προσέγγιση επάνω στις συνέπειες του καπιταλισμού και ταυτόχρονα μια εικόνα ‘ενοχλητική’.

Η εργατική τάξη, ο αγώνας επιβίωσης στον άγνωστο κινέζικο υπερτροφικό γίγαντα, η βία, η ταξική πάλη, η μοναξιά, η οικογένεια. Ως αξία, ως ιδέα, ως στεγανό, ως πραγματικότητα. Τέσσερις καταπιεσμένοι εργάτες θα βρεθούν ‘μετανάστες’ στην ίδια τους τη χώρα και με διαφορετικό κίνητρο ο καθένας θα καταλήξουν στη βία, ως εναλλακτική μορφή εξουσίας. Ο Ζανγκε προκειμένου να αποφύγει το λαϊκισμό που μπορεί να ελλοχεύει στη θεματική που επέλεξε, θα τους ‘χορογραφήσει’ με έναν τρόπο που αφενός έχει ‘Wuxia’ καταβολές και, αφετέρου, σε παρασύρει σαν στρόβιλος.

Μια ιστορία εκδίκησης και ταξικής πάλης, μια βαθυστόχαστη και τόσο στυλάτη ταυτόχρονα ανάλυση επάνω στο κοινωνικό χάσμα που μαστίζει τη σύγχρονη Κίνα, πολύ περισσότερο στα δύο πρόσωπα της. Σε αυτό της Κίνας που αλλάζει, αυξάνει την παραγωγή, κινεί τα νήματα της βιομηχανίας, εισπράττει και σε κάθε περίπτωση προσαρμόζεται στους κανόνες της αγοράς και το άλλο, το πιο βρώμικο, το πιο σκοτεινό και κρυφό της πρόσωπο, αυτό που αδυνατεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις. Τα απομεινάρια του συστήματος. Το χάσμα μεταξύ τους. Η εξαθλίωση, η απληστία, η διαφθορά, η εκμετάλλευση. Των φυσικών πόρων, των ζώων, της γυναίκας, του ίδιου του ανθρώπου εν τέλει. Και ταυτόχρονα, υπέροχη φωτογραφία και εξαιρετικά πλάνα κυρίως της υπαίθρου, που σε ορισμένες περιπτώσεις θυμίζουν ακόμα και Γουέστερν (ένα ακόμα ειρωνικό σχόλιο του σκηνοθέτη για τα δύο πρόσωπα της Κίνας: την Far East και την West?) 

Ο Ζία Ζανγκε με την ριζοσπαστική του ταινία κατάφερε να 'αμαρτήσει': να σπάσει δηλαδή τα στεγανά της Κινεζικής πολιτικής ορθολογικότητας και της λογοκρισίας και να φτάσει την ταινία του σε ένα παγκόσμιο κοινό, χωρίς να χάσει την art house αισθητική του. Στο λόγο αυτό συμβάλλει και η ντοκυμαντερίστικη εσάνς που αποπνέει. Μια ταινία λίγο μεγάλη, λίγο βαριά, λίγο... not for the masses, που κατάφερε να καθηλώσει τους ιθύνοντες του Φεστιβάλ Καννών, κερδίζοντας βραβείο καλύτερου σεναρίου.

Ειρήνη Κατσαρά

Πρώτη δημοσίευση: 13 Μαρτίου 2014, 18:59
Ενημέρωση: 20 Μαρτίου 2014, 21:48
Τίτλος:
Touch of sin (Αίσθηση αμαρτίας)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
126
Εταιρία διανομής: 
Release: 
13 Μαρτίου 2014

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos