ΣΕΙΡΕΣ

"Severance" season 1: Ευφυές εύρημα

Δημοσίευση: 28 Φεβ. 2022, 20:09
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ο Μαρκ (Άνταμ Σκοτ) εργάζεται για τη Lumon Industries. Κατά τη διάρκειά του 8ώρου, δεν έχει καμία μνήμη του ποιος είναι στην προσωπική του ζωή. Μόλις σχολάσει και μέχρι να ξαναγυρίσει στο γραφείο, δεν έχει ιδέα τι κάνει στη δουλειά του. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του severance, μιας επέμβασης που ουσιαστικά διαχωρίζει τις δυο πτυχές του εαυτού του.

<a href="/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Όμως, η ξαφνική, μυστηριώδης εξαφάνιση ενός συναδέλφου και η άφιξη της αντικαταστάτριάς του, θα τον κάνουν να αναθεωρήσει όσα νόμιζε ότι ήξερε για τη δουλειά του.

Γνώμη: Τα όρια μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής ποτέ δεν ήταν πιο θολά για πολλούς από εμάς απ’ ότι στην περίοδο της καραντίνας. Το σαλόνι ή η κουζίνα πήραν τη θέση του γραφείου, το σχόλασμα δεν σήμανε πλέον την ευκαιρία να κάνεις πράγματα για τον εαυτό σου –αφού δεν υπήρχαν και πολλά να κάνεις–, ενώ κάποια αφεντικά ή ανώτεροι δεν δίσταζαν να σε πάρουν ένα τηλεφωνάκι και μετά, καθώς ήξεραν ότι δεν υπήρχε περίπτωση να είσαι εκτός σπιτιού.

Η ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής είναι ένα από τα αγαπημένα ζητήματα του καπιταλισμού, κι ένα σωρό ειδικοί και μη έχουν να δώσουν ένα σωρό συμβουλές. Το “Severance”, η νέα σειρά του Apple TV+, προσφέρει μια ευφάνταστη κι άκρως τρομακτική απάντηση: την ομώνυμη διαδικασία του τίτλου, η οποία έχει ως αποτέλεσμα των διαχωρισμό της μνήμης του εργαζόμενου. Όταν δουλεύεις δεν θυμάσαι τίποτα από τη ζωή σου εκτός δουλειάς, και στον ελεύθερο χρόνο σου δεν θυμάσαι τίποτα από το 8ώρο.

Αυτό το εύρημα, που μοιάζει σαν το παιδί της ένωσης του “Black Mirror” και του “Eternal Sunshine of the Spotless Mind”, είναι αρκετό για να τραβήξει το ενδιαφέρον κάθε λάτρη δυστοπικών εργασιακών σειρών (το οποίο τείνει να γίνει ένα genre από μόνο του), αλλά υπάρχουν αρκετά να θαυμάσεις στα τρία πρώτα επεισόδια που έχουν γίνει διαθέσιμα.

Το πρώτο αξιοθαύμαστο στοιχείο είναι η αισθητική της σειράς, από την κλινική σχεδόν ατμόσφαιρα του κτιρίου και των γραφείων της Lumon Industries μέχρι τους τίτλους αρχής που μοιάζουν βγαλμένοι από ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ. Το δεύτερο είναι η σκηνοθεσία του Μπεν Στίλερ, ο οποίος υπογράφει έξι από τα συνολικά επεισόδια του πρώτου κύκλου. Μακριά από την εξτραβαγκάντζα των δύο “Zoolander”, ο Στίλερ φαίνεται να έχει τον απόλυτο έλεγχο του υλικού, αποδεικνύοντας ότι η προϋπηρεσία του τον κάνει ιδανικό για να διαχειριστεί τη μίξη θρίλερ και σάτιρας που επιχειρεί το “Severance”.

Η μίξη αυτή υπηρετείται εξίσου αποτελεσματικά από τον Άνταμ Σκοτ (“Parks & Recreation”), ο οποίος καλείται ουσιαστικά να παίξει δύο ρόλους: τον χαρακτήρα του εντός δουλειάς και την εκδοχή του εκτός γραφείου. Η συμπαθητική φυσιογνωμία του και ο τρόπος που ελίσσεται ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό τον καθιστούν ιδανικό για τον ρόλο, ενώ και το υπόλοιπο καστ είναι εκλεκτό. Η Πατρίτσια Αρκέτ (“Boyhood”) δίνει μέχρι στιγμής ρέστα στον ρόλο της ψυχρής και απειλητικής υπεύθυνης της Lumon Industries, η οποία απαιτεί να έχεις κάνει πρώτα αίτηση για της σφίξεις το χέρι στο τέλος μια συνάντησης. Τέλος, ο –αγαπημένος των αδερφών Κοέν– Τζον Τορτούρο (“Fargo”) και ο –αγαπημένος όλως μας– Κρίστοφερ Γουόκεν (“The Deer Hunter”) είναι το δίδυμο στο οποίο θέλουμε να αφιερωθεί περισσότερο screen time.

Το “Severance” παίρνει τον χρόνο του για να σε βάλει στον κόσμο του και δεν είναι για τους ανυπόμονους. Τα ερωτήματα που θέτει γύρω από την κατάσταση της εργασίας, την ελεύθερη βούληση και το ποιοι είμαστε εντός κι εκτός δουλειάς είναι και καίρια και απαραίτητα.

Μένει να δούμε αν οι αποκαλύψεις που αναπόφευκτα θα έρθουν στα επόμενα επεισόδια θα καταφέρουν να εκπλήξουν ευχάριστα και να σταθούν στο ύψος του ευφυούς ευρήματος του “Severance”.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos