Broadway 2022
ΣΕΙΡΕΣ

"The Serpent Queen" season 1: Σκοτεινό και αναθεωρητικό

Δημοσίευση: 21 Σεπτεμβρίου 2022, 14:48
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η σειρά ακολουθεί την Αικατερίνη των Μεδίκων, η οποία παντρεύεται στην γαλλική αυλή ως ορφανή έφηβη αλλά ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της είναι ερωτευμένος με μια μεγαλύτερη γυναίκα που δεν μπορεί να συλλάβει παιδιά. Θα κυβερνήσει ωστόσο την Γαλλία για τριάντα χρόνια.

<a href="/nea/monster-jeffrey-dahmer-story-argo-arrosto-kai-gia-gera-stomahia/67059">&quot;Monster: The Jeffrey Dahmer Story”: Αργό, άρρωστο και για γερά στομάχια</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Monster: The Jeffrey Dahmer Story”: Αργό, άρρωστο και για γερά στομάχια

Άποψη: Βασισμένη στο βιβλίο Catherine de Medici: Renaissance Queen of France της Leonie Frieda, η σειρά του Starz που έκανε πρεμιέρα στις 11 Σεπτεμβρίου και μέχρι στιγμής έχουμε δει τα δύο πρώτα επεισόδια, αποτελεί μια μυθοπλαστική αλλά και αρκετά κοντά σε μερικά ιστορικά γεγονότα παρουσίαση της ζωής μιας από τις σπουδαιότερες και γνωστότερες ιστορικές προσωπικότητες της Αναγέννησης, την Αικατερίνη των Μεδίκων, μια γυναίκα που είναι γνωστή από την μία ως μεγάλη πάτρωνας και μαικήνας των τεχνών και από την άλλη συνδέεται με την αιματηρή Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου.

Η σειρά ξεκινά το 1560, όταν είναι ήδη βασίλισσα και με flashback μαθαίνουμε πώς έφτασε ως εκεί. Το εύρημα δεν είναι τόσο εύστοχο, όπως γίνεται, μιας και βλέπουμε την Samantha Morton ως Αικατερίνη να διηγείται σε μια υπηρέτριά της τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια και έτσι να δραματοποιούνται εκείνες οι εποχές, ενώ θα χρειαζόταν μια πιο επιτυχημένη σύνδεση παρελθόντος-παρόντος από το παραμύθι που λέει η γιαγιά στα εγγόνια για το πώς ήταν νέα.

Η Samantha Morton, μια ηθοποιός πάντα ευπρόσδεκτη όπου παίζει και που πάντα είναι πολύ καλή όταν κάνει εποχής, αποδεικνύεται περίφημη επιλογή για μια γυναίκα με εξουσία, δύναμη αλλά ούσα και σε ένα περιβάλλον δύσκολο για μια γυναίκα και γεμάτο εντάσεις και αλλαγές.

Με μια αναθεωρητική διάθεση, όχι ακριβώς του σαρκαστικού μεταμοντέρνου τρόπου της λανθιμικής Ευνοούμενης ή του τηλεοπτικού The Great για μια άλλη Αικατερίνη, ούτε της ποπ εκδοχής της Μαρίας Αντουανέτας της Κόπολα, αλλά συναφούς λογικής εκσυγχρονισμού μιας ιστορικής περιόδου του παρελθόντος, με πιο μοντέρνα γλώσσα και πιο σύγχρονη αντιμετώπιση του ρόλο της γυναίκας ή εν γένει κοινωνικών προβληματισμών, χωρίς να αλλοιώνεται η ουσία της εποχής που γέννησε αυτές τις γυναίκες, την Μεγάλη Αικατερίνη της Ρωσίας, την βασίλισσα Άννα, την Μαρία Αντουανέτα ή εν προκειμένω την Αικατερίνη των Μεδίκων.

Χιουμοριστικό στα σημεία, αλλά με διακριτικό και συγκρατημένο τρόπο, χωρίς βέβαια να αποκρύπτεται μια δόση υποδόριας ειρωνείας απέναντι στα τεκταινόμενα.

Σκοτεινό, αλλά μέχρι στιγμής χωρίς να εστιάζει στις πολύ δραματικές στιγμές της ζωής της, που ίσως δούμε στην συνέχεια. Αρκετά γρήγορο να συμπεριλάβει τα πάντα από την πολυκύμαντη ζωή της, κάτι που στο τέλος ίσως στερήσει αρκετά από την ουσιαστική κατανόηση της γυναίκας και της εποχής.

Αρκετά καλή δουλειά του showrunner, Justin Haythe (σεναριογράφος του The Lone Ranger, Red Sparrow και εκτελεστικός παραγωγός του The Bohemian Rhapsody) ωστόσο φαίνεται μια προσπάθεια να αφηγηθεί πολλά περισσότερα από όσα θα μπορούσε.

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο