Το γυναικείο κούρεμα που έγραψε κινηματογραφική ιστορία

Το γυναικείο κούρεμα που έγραψε κινηματογραφική ιστορία
Δημοσίευση: 18 Νοε. 2020, 21:06
Συντάκτης:

Το 1929, ο σκηνοθέτης Γκέοργκ Βίλχελμ Παμπστ έδωσε στην ανθρωπότητα μία από τις πιο iconic κινηματογραφικές εικόνες της στο “Κουτί της Πανδώρας”. Η πρωταγωνίστριά του, Λουίζ Μπρουκς, έμελλε να μείνει στην ιστορία, τόσο για την απόκοσμη ομορφιά της όσο και το κούρεμά της, το λεγόμενο Lulu bob, ένα ιδιαίτερο καρέ που προκάλεσε αίσθηση στην εποχή του και συνεχίζει να φοριέται, εντός και εκτός της οθόνης.

Ποια είναι όμως η ιστορία πίσω από αυτό το διαχρονικό στυλ; Αρχικά, η Μπρουκς, που μεγάλωσε στο Κάνσας, είχε από μικρή ηλικία ένα κοντό, αγορίστικο κούρεμα, αλλά όταν ξεκίνησε το σχολείο μάκρυνε τα μαλλιά της και απέκτησε τις κλασικές, κοριτσίστικες πλεξούδες. Η Μπρουκς είχε επίσης από μικρή έφεση στον χορό και έπαιρνε μέρος σε διάφορα τοπικά shows. Όταν έκλεισε τα 10, η μητέρα της αποφάσισε ότι η Λουιζ χρειαζόταν ένα φρέσκο look για τη σκηνή και ζήτησε από έναν κουρέα να κάνει στην κόρη της το λεγόμενο “Buster Brown” κούρεμα: ένα καρέ στο ύψος του πιγουνιού με φράντζα που αγγίζει τα φρύδια. Η δεκαετία του ‘20 αργούσε ακόμα και η νέα εμφάνιση της Λουίζ ήταν ιδανική για ένα άτακτο κορίτσι που δεν ήθελε να γίνει “κυρία” όταν μεγαλώσει.

Η Μπρουκς κράτησε το κούρεμα αυτό, και το πάθος της για τον χορό, κατά τη διάρκεια της εφηβείας της και το 1924, όταν ήταν 17 χρονών, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη. Βρισκόμενη πλέον στο Μεγάλο Μήλο, αποφάσισε να αφήσει πίσω της ό,τι θύμιζε την καταγωγή της, οπότε άλλαξε την προφορά  και ανανέωσε την γκαρνταρόμπα της. Εκεί γνώρισε και ανέπτυξε μια φιλία με την Μπάρμπαρα Μπένετ, αδερφή των ηθοποιών Κόνστανς και Τζόαν Μπένετ, η οποία σαν θηλυκός “Πυγμαλίων” απόφασισε να μεταμορφώσει την Μπρουκς. Έτσι, μια μέρα την οδήγησε στο φημισμένο κομμωτήριο του Σαβέλι.

Ο Σαβέλι ήταν ο μόνος κομμωτής στη Νέα Υόρκη που έκανε καρέ με ξυράφι και είχε μαθητεύσει δίπλα στον Antoine de Paris, έναν διάσημο κομμωτή που εφηύρε το πρώτο καρέ το 1909, εμπνευσμένο από την Ιωάννα της Λωραίνης, ενώ στη δεκαετία του ‘20 εισήγαγε το shingle bob, το αγορίστικο καρέ. Αυτό ήταν και το στυλ που ο Σαβέλι επέλεξε για την Μπρουκς, η οποία το διατήρησε για χρόνια, καθώς την μεταμόρφωσε σε μια chic, σχεδόν ανδόγυνη φιγούρα: “το κορίτσι με το μαύρο κράνος”.

Όταν δε η Μπρουκς μετακόμισε αργότερα στο Χόλιγουντ, μια άλλη μαθητευόμενη του Antoine de Paris, η Σίντνεϊ Γκιλάροφ είχε αναλάβει να συντηρεί την κουπ της για να είναι πάντα τέλεια μπροστά στις κάμερες. Κι όταν ο ίδιος ο Antoine βρέθηκε στη Νέα Υόρκη και επέβλεψε παρόμοια looks άλλων σταρ, έδωσε την έγκρισή του μόνο στο κούρεμα της Μπρουκς.

Το look αυτό ταίριαξε επίσης γάντι στον πρώτο πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ταινία “Beggars of Life”, όπου υποδύθηκε μια κοπέλα που μεταμφιέζεται σε άντρα για να αποφύγει τον Νόμο. Κι όταν ο Παμπστ είδε την Μπρουκς στην ταινία “A Girl in Every Port” κατάλαβε αμέσως ότι αυτή θα γινόταν η Lulu του, στη μεταφορά του ομώνυμου θεατρικού έργου του Φράνκ Βέντεκιντ που ετοίμαζε για τη μεγάλη οθόνη με τίτλο “Το Κουτί της Πανδώρας”. Και αυτό που ακολούθησε είναι πλέον κινηματογραφική ιστορία!

Από το 1928 μέχρι σήμερα, το Lulu bob έχει αποτελέσει έμπνευση για σκηνοθέτες που θέλουν να δώσουν στις πρωταγωνίστριές τους λίγο από το ασυμβίβαστο στυλ και τη διαχρονική σαγήνη της Brooks. Τι κοινό έχουν λοιπόν η Λάιζα Μινέλι στο “Καμπαρέ”, η Άννα Καρίνα στο “Ζούσε τη Ζωή της”, η Ούμα Θέρμαν στο «Pulp Fiction» και η Οντρέ Τοτού στο «Amelie»; Χρωστάνε τις δικές τους iconic εμφανίσεις σε ένα κορίτσι από το Κάνσας που έγραψε ιστορία!

 

 

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870