ΣΕΙΡΕΣ

"Expats": Απώλεια, πένθος, ενοχή, τύψεις

Δημοσίευση: 23 Μαρτίου 2024, 19:06
Συντάκτης:

Σύνοψη: Τρεις Αμερικανίδες, διαφορετικής όμως καταγωγής, μένουν στο Χονγκ Κονγκ και έρχονται αντιμέτωπες με τις συνέπειες της τραγικής εξαφάνισης του τρίχρονου γιου μίας εξ αυτών.

<a href="/home-cinema-streaming/godzilla-minus-one/69987">Godzilla Minus One</a>ΣΧΕΤΙΚΑGodzilla Minus One

Γνώμη: Πίσω στο 2019, η κινεζικής καταγωγής Αμερικανίδα Λούλου Ουάνγκ μάς είχε χαρίσει το “The Farewell”, μια υπέροχη ταινία για την επανένωση μιας νεαρής Αμερικανίδας κινεζικής καταγωγής με τη γιαγιά της, η οποία μένει στην Κίνα και έχει διαγνωστεί με καρκίνο του πνεύμονα σε τελικό στάδιο.

Βασισμένη σε βιώματα της ίδιας της Ουάνγκ, το “The Farewell” μάς σύστησε μια δημιουργό με μεγάλη ενσυναίσθηση για τους χαρακτήρες της και ιδανική ισορροπία ανάμεσα στα κωμικά και τα τραγικά στοιχεία που ενέχονται στη δυναμική κάθε οικογένειας.

Συνεπώς, η μεταπήδησή της στη μικρή οθόνη για τη μίνι σειρά “Expats” για λογαριασμό του Amazon Prime ήταν πολλά υποσχόμενη. Και με τη Νικόλ Κίντμαν στον κεντρικό ρόλο, οι προσδοκίες αυτομάτως ήταν μεγάλες. Δικαιώθηκαν;

Στα 6 μονόωρα επεισόδια που απαρτίζουν το “Expats”, η Ουάνγκ υφαίνει μια ιστορία που έχει ως κεντρικά θέματά της την απώλεια, το πένθος, την ενοχή και τις τύψεις που τη συνοδεύουν, αλλά και το ειδικό βάρος που έχουν οι επιλογές που κάθε γυναίκα καλείται να κάνει (ή να μην κάνει) σε διάφορα στάδια της ζωής.

Το γεγονός που λειτουργεί ως καταλύτης είναι η εξαφάνιση του μικρού γιου της Μάργκαρετ (Κίντμαν), σε μια νυχτερινή αγορά του Χονγκ Κονγκ, ενώ ήταν υπό την επίβλεψη της Μέρσι (Τζι-Γιανγκ Γου).

Ο τρόπος που η Ουάνκ απεικονίζει το Χονγκ Κονγκ καθόλη τη διάρκεια της σειράς, ως μια μεγαλούπολη ασφυκτικά γεμάτη από ανθρώπους, κάνει το γεγονός αυτό ακόμα πιο τραγικό, καθώς υπογραμμίζει συνεχώς το πόσο δύσκολο έως ανέφικτο θα είναι το να βρεθεί ένα χαμένο παιδί. Παράλληλα, η καλύτερη φίλη της Μάργκαρετ, Χίλαρι (Σαράγιου Μπλου), μια ινδικής καταγωγής Αμερικανίδα διαφημίστρια, θα πρέπει να σταθεί δίπλα της και να αντιμετωπίσει την κατάρρευση του γάμου της, η οποία οφείλεται εν μέρει στην άρνησή της να αποκτήσει παιδιά.

Αυτές οι τρεις γυναίκες, καθεμία σε διαφορετική φάση της ζωής της και με διαφορετική ευθύνη απέναντι στην εξαφάνιση του παιδιού, είναι το όχημα της Ουάνγκ, που βασισμένη στο μυθιστόρημα “The Expatriates” της Τζάνις Λι, παραδίδει μια δραματική σειρά που αργά αλλά αποτελεσματικά ξετυλίγει το κουβάρι του ψυχισμού των ηρωίδων της, εξερευνεί τα πάθη της μητρότητας ή της απόφασης του να μην αναλάβεις αυτό τον ρόλο.

Ταυτόχρονα, το “Expats” είναι κι ένα σχόλιο για τα δυτικά προνόμια και πώς αυτά γίνονται κάτι παραπάνω από εμφανή στις χώρες της Ανατολής, καθώς τόσο η Μάργκαρετ όσο και η Χίλαρι είναι δύο πλούσιες Αμερικανίδες που έχουν βρεθεί στο Χονγκ Κονγκ για οικογενειακούς και επαγγελματικούς λόγους, αλλά όσο κι αν προσπαθούν, αδυνατούν να νιώσουν άνετα ή να σεβαστούν πλήρως την τοπική κουλτούρα.

Αυτή η προνομιούχα θέση τους είναι όμως και ο λόγος που ο θεατής μπορεί να ζοριστεί να ταυτιστεί μαζί τους, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Κίντμαν και της Μπλου να τις αποδώσουν όσο πιο ολοκληρωμένα γίνεται.

Η Ουάνγκ προσπαθεί επίσης να πει το προφανές: ότι το πένθος και η ενοχή δεν κάνουν διακρίσεις μεταξύ οικονομικών τάξεων και φυλετικής καταγωγής, όμως πολλές φορές πέφτει άθελά της στην παγίδα του “first world problems”, με αποτέλεσμα να πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται αν θες να δεις ακόμα μια σειρά για τα προβλήματα των πλούσιων και πετυχημένων, όσο τραγικά και πανανθρώπινα κι αν είναι.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
15986
Feelgood
10531
Feelgood
5930
Feelgood
2620
memory, από την Spentzos memory, από την Spentzos