ΣΕΙΡΕΣ

"The Crown" season 5: Άνισο

Δημοσίευση: 20 Νοε. 2022, 18:14
Συντάκτης:

Σύνοψη: Με τον γάμο της Νταϊάνα και του Καρόλου να παραπαίει, τον βρετανικό λαό να αναρωτιέται αν μπορεί να αντέξει το κόστος της μοναρχίας και να αμφισβητεί τις ικανότητες της Βασίλισσας, κι ένα σωρό μικρά ή μεγάλα σκάνδαλα, η δεκαετία του ‘90 ήταν καθοριστική για το παλάτι.

<a href="/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Γνώμη: Ήρθε η στιγμή να δούμε μια νέα σεζόν του “The Crown” χωρίς τη Βασίλισσα Ελισάβετ εν ζωή και παρότι τα δέκα επεισόδια του πέμπτου κύκλου είναι γεμάτα από γεγονότα που είναι άνω των 30 μπορεί να θυμούνται καλά, αυτό δεν σημαίνει ότι η σειρά πετυχαίνει σε όλα τα επίπεδα.

Για άλλη μια φορά, γνωρίζουμε τη βασιλική οικογένεια μέσα από ένα νέο καστ, με προεξέχουσα ανάμεσά τους την Ιμέλντα Στάντον (“Το μυστικό της Βέρα Ντρέικ”) στον ρόλο της Λίλιμπετ. Κι η ερμηνεία της είναι με διαφορά το highlight της σεζόν! Η Στάντον έχει καταφέρει εδώ να παρουσιάσει την Ελισάβετ με όλες τις αντιφάσεις της: από την εμμονική σχεδόν προσήλωσή της στο πρωτόκολλο μέχρι την ανασφάλειά της, τόσο στις προσωπικές της σχέσεις όσο και στο πώς την αντιμετώπιζε ο λαός της, σε μια δεκαετία που δεχόταν συνεχώς χτυπήματα. Οι δε σκηνές που μοιράζεται με τον Τζόναθαν Πράις (“Game of Thrones”), που αναλαμβάνει εδώ τον ρόλο του Πρίγκιπα Φιλίππου, είναι από μόνες τους masterclass υποκριτικής.

Και μιας και αναφερθήκαμε στον Φίλιππο, η πέμπτη σεζόν επιχειρεί να κάνει κάτι παρόμοιο για τον Κάρολο με αυτό που έκανε στις προηγούμενες για τον Δούκα του Εδιμβούργου. Με λίγα λόγια, να παρουσιάσει μια άλλη πλευρά του Καρόλου, πιο αποφασιστική και γοητευτική, από αυτή που ξέραμε. Κι ο Ντόμινικ Ουέστ (“The Affair”), παρότι κάνει ό,τι μπορεί για να πείσει, είναι εμφανισιακά τόσο μακριά από την εικόνα του Καρόλου που έχουμε όλοι στο μυαλό μας, που δυστυχώς δεν τα καταφέρνει πλήρως. Κι αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι (“Tenet”), στον ρόλο της Νταϊάνα, η οποία εκτός από σχεδόν ολόιδια με την θλιμμένη πριγκίπισσα (ή με τη δική μας Νατάσα Καραμανλή, όπως εύστοχα μου τόνισε ένα φίλος), έχει καταφέρει να πιάσει την εύθραυστη αλλά κι εκδικητική φύση του χαρακτήρα της.

Το πρόβλημα, όμως, με τη νέα σεζόν είναι ότι όλοι –δικαίως– περίμεναν ότι θα πέσει με τα μούτρα στη διάλυση του γάμου του Καρόλου και της Νταϊάνα. Οι δημιουργοί της σειράς είχαν, παρόλα αυτά, ένα πιο μεγαλεπήβολο όραμα. Θέλησαν να δείξουν τη συνολική κρίση του θεσμού της μοναρχίας και παράλληλα να κρατήσουν το φορμάτ όπου κάθε επεισόδιο αφιερώνεται σ’ έναν χαρακτήρα. Και παρότι αυτό οδηγεί σε κάποιες πολύ δυνατές στιγμές, όπως το τρίτο επεισόδιο που αφηγείται την πορεία του Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, υπάρχουν πολλά σημεία που η σεζόν κάνει κοιλιά, όπως το επεισόδιο που η Πριγκίπισσα Μαργαρίτα (Λέσλι Μάνβιλ) επανενώνεται μετά από δεκαετίες με τον μεγάλο της έρωτα, τον Πίτερ Τάουνσεντ (Τίμοθι Ντάλτον).

Μπορεί, λοιπόν, το συνολικό αποτέλεσμα να κρίνεται ως άνισο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το “The Crown” δεν παραμένει μία από τις προσεγμένες και άρτιες σειρές που μπορεί να δει κανείς. Και παρότι μεγάλη μερίδα του κοινού ζητά από τη σειρά να αποκαθηλώσει πλήρως τη βρετανική βασιλική οικογένεια και να μη δείξει καμία επιείκεια για όλα τα στραβά τους, σε αυτή σεζόν είναι πιο φανερό από ποτέ ότι παρότι τα ιστορικά γεγονότα είναι αληθινά, αυτό που βλέπουμε δεν παύει να είναι ένα προϊόν μυθοπλασίας. Κι σ’ αυτή τη λεπτή γραμμή, μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, το “The Crown” συνεχίζει να ακροβατεί με επιδεξιότητα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos