Θα το βρείτε: Apple TV
Σύνοψη: Ανάμεσα στα κόκκινα δέντρα της Βόρειας Καλιφόρνια και περιτριγυρισμένη από τα γιγάντια τριαντάφυλλα της γιαγιάς της, η 17χρονη Lennie Walker, ένα κορίτσι ταλαντούχο στην μουσική, παλεύει με τη συντριπτική θλίψη μετά τον ξαφνικό χαμό της μεγαλύτερης αδερφής της, Bailey.
Όταν ο Joe Fontaine, ένας χαρισματικός νέος στο σχολείο, μπαίνει στη ζωή της Lennie, έλκεται από αυτόν. Αλλά η περίπλοκη σχέση της Lennie με τον συντετριμμένο φίλο της αδερφής της, τον Toby, αρχίζει να επηρεάζει τον εκκολαπτόμενο έρωτα της Lennie και του Joe. Μέσα από τη ζωηρή φαντασία της, η Lennie περιηγείται στον πρώτο έρωτα και την πρώτη απώλεια για να δημιουργήσει ένα δικό της τραγούδι.
Άποψη: Ένα παραμύθι ή ένα coming-of-age δράμα είναι η νέα ταινία της πολλά υποσχόμενης δημιουργού Josephine Decker, την οποία θαυμάσαμε μέσα από τις δύο προηγούμενες δουλειές της, το Madeline’s Madeline (2018) και το Shirley (2020).
Τώρα στην νέα της δουλειά συνεργάζεται με την εταιρεία παραγωγής A24 και την Apple Tv+ στην οποία προβάλλεται και η αλήθεια είναι πως συνδυάζει εύστοχα και τα δύο brands, σε μια ταινία που παράλληλα θυμίζει αυτό που θα βλέπαμε σε μια streaming πλατφόρμα (με τα καλά και τα κακά του) αλλά και τις πιο ιδιοσυγκρασιακές και ψαγμένες παραγωγές της A24 (να θυμίσουμε μερικές ταινίες της εταιρείας όπως το Under the Skin του Jonathan Glazer, το Ex Machina του Alex Garland, The Florida Project του Sean Baker και Hereditary και Midsommar του Ari Aster). Οι δύο εταιρείες δεν συνεργάζονται για πρώτη φορά, το ίδιο είχε συμβεί και για το On the Rocks της Sofia Coppola και πρόσφατα για τον κοενικό Macbeth.
Και ενώ το πρώτο θύμιζε περισσότερο streaming ενώ το δεύτερο φώναζε καλλιτεχνική εταιρεία, η ταινία της Decker δηλώνει ανάμεσα συνενώνοντας το καλλιτεχνικό σινεμά με το πιο mainstream ή fun.
Έρωτας και θάνατος: δύο έννοιες φαινομενικά αντικρουόμενες αλλά τόσο συγγενικές, Η ιστορία της Lennie της φέρνει κοντά σε μια ιστορία που μιλάει για ευαίσθητα θέματα, όπως η απώλεια αλλά και ο πρώτος έρωτας και πώς κάποιος τα διαχειρίζεται όλα αυτά. Σε μια νεαρή ηλικία, όπως της πρωταγωνίστριας, και τα δύο θέλουν ειδική αντιμετώπιση και η Decker είναι πρόθυμη να εισαχθεί στα βάθη της ψυχής του χαρακτήρα της και μέσα από επώδυνες διαδρομές να φτάσει εκεί που πρέπει.
Μια αύρα Amelie διαπνέει την προσέγγιση του θέματος, με την έννοια ότι παρά τα σοβαρά προβλήματα που καλείται να λύσει η Lennie, όλο αυτό γίνεται με κανόνες παραμυθιού και μαγικού ρεαλισμού. Ξεπερνά τα όρια της πραγματικότητας φτάνοντας σε κάτι παιδικά-και άρα γνήσια- ρομαντικό. Φέρνει στον νου ασιατικές αρχές, που συναντούμε στον ασιατικό κινηματογράφο -ιδίως τον ιαπωνικό- για την σύνδεση ζωής και πνεύματος, φύσης και μεταφυσικού.
Έτσι και εδώ, η φύση χωρίς να δηλώνεται ξεκάθαρα, παίζει έναν δικό της ρόλο μέσα στην αφήγηση, σχεδόν μεταφυσικό ή πνευματικό και έτσι συνομιλεί με τους χαρακτήρες με μια άλλες φορές παιδιάστικη διάθεση, άλλες φορές μουσική και άλλες δραματική. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η μουσική και γενικότερα η δημιουργία, σε μια κοπέλα που μέσω αυτής εκφράζεται. Ειδική μνεία στην εξαιρετική Grace Kaufman που αιωρείται, όπως και η ηρωίδα της σε μια σκηνή, δεξιοτεχνικά πάνω από ποικίλες συναισθηματικές αποχρώσεις της ηρωίδας της και εμβαθύνει όπου χρειάζεται και απαιτείται.
Αρκούντως ανάλαφρο, αρκούντως ιδιαίτερο, αρκούντως καλλιτεχνικό.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων