Θα το βρείτε: Vodafone TV

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερα documentaries τείνουν να ασχολούνται με την «σκοτεινή» πλευρά των social media. Η αρχή έγινε από το Social Dilemma, το οποίο προβλήθηκε στο Netflix, τώρα η HBO έρχεται να δώσει την δική της οπτική με το Fake Famous.

Κεντρικός πρωταγωνιστής είναι και εδώ τα social media, και συγκεκριμένα το Instagram.

Οι παραγωγοί αποφασίζουν να δείξουν πόσο εύκολο είναι για κάποιον στη σημερινή εποχή να γίνει διάσημος, ή σύμφωνα με τη νέα ορολογία «influencer». Για να το πετύχουν αυτό, διεξάγουν ένα κοινωνικό πείραμα. Αναρτούν μια αγγελία και ρωτούν τους υποψήφιους αν θέλουν να γίνουν διάσημοι. Επιλέγουν τρία άτομα: την Dominique, τον Chris και τον Wylie. Κανένας εξ αυτών δεν αποτελεί το «τυπικό πρότυπο» του influencer κι αυτός ήταν εξ αρχής ο στόχος των ερευνητών. Θέλουν να διαπιστώσουν κατά πόσο είναι εύκολο ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας να πείσει τους χρήστες των social media και κατ’ επέκταση μεγάλες εταιρείες ότι είναι διάσημος.

Το Fake Famous πιάνει τα social media από μια λίγο διαφορετική σκοπιά. Δεν εστιάζει τόσο στους αλγόριθμους και στην τεχνητή νοημοσύνη αυτών, αλλά στην μαζικοποίηση της φήμης. Παλιότερα, όπως αναφέρεται, συνήθιζαν να είναι διάσημοι όσοι είχαν κάποιο ταλέντο. Αυτό όμως σταδιακά ξεκίνησε να αλλάζει με την εισαγωγή των ριάλιτι και πλέον η διάδοση και η ελεύθερη χρήση των social media δίνει τη δυνατότητα σε οποιοδήποτε να γίνει γνωστός.

Η συζήτηση γύρω από τις θετικές και τις αρνητικές πτυχές των social media, αν το «influencing» θα πρέπει να θεωρείται ή όχι επάγγελμα, είναι πολύ έντονη τα τελευταία χρόνια και οι απόψεις διίστανται.

Παρότι το Fake Famous, όπως και αντίστοιχα documentaries του είδους, έχουν αρκετό ενδιαφέρον γιατί εστιάζουν σε μια κατάσταση που όλοι βιώνουμε, είτε ως παρατηρητές είτε ως συμμετέχοντες, ενέχουν μια θλίψη.

Είναι θλιβερή η συνειδητοποίηση ότι πλέον η αξία ενός ανθρώπου μπορεί να μετρηθεί από τους followers του ή ότι ένας νέος άνθρωπος θα ήταν διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για να αποκτήσει δωρεάν προϊόντα εταιρειών.

Αυτό δεν θα ήταν απαραίτητα μεμπτό, αν όλα όσα προβάλλονταν από τέτοιες πλατφόρμες ήταν αληθινά, αλλά όπως αποδεικνύεται και από το Fake Famous, τα περισσότερα είναι απλώς καλά μελετημένες και καλοστημένες φωτογραφίες.

Το συγκεκριμένο θέμα έχει πολλές πτυχές και μεγάλο περιθώριο ανάλυσης. Παρότι το Fake Famous κάνει μια προσπάθεια να προσεγγίσει το θέμα και πράγματι αγγίζει ορισμένες σημαντικές πτυχές αυτού, δεν καταφέρνει να το εξετάσει σε βάθος. Οι επιπτώσεις που έχει ένα τέτοιο φαινόμενο στο ευρύτερο κοινό ή και στους ίδιους τους «πρωταγωνιστές» θίγεται επιφανειακά. Ενώ δεν γίνεται καμία προσπάθεια να εξηγηθούν οι λόγοι για τους οποίους οι νέοι άνθρωποι βρίσκουν ενδιαφέρον σε όλο αυτό.

Άννα Μαρία Χατζηστυλιανού

Πρώτη δημοσίευση: 15 Φεβ. 2021, 16:31
Ενημέρωση: 19 Μαρτίου 2021, 12:59
Τίτλος:
Fake famous
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
87
Εταιρία διανομής: 
Πλατφόρμα Streaming: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Film Factory 2024: Case Study

Film Factory 2024: Case Study

Το Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για 13η χρονιά με μια σειρά...
2 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
64881
Cinobo
37380
Tanweer
19801
Tanweer
6260
Feelgood
6008
Here | Εδω, από την Spentzos Here | Εδω,  από την Spentzos