Σύνοψη: Η Σάρα, Γαλλίδα αστροναύτης και μητέρα της μικρής Στέλλα, καλείται να πάρει μέρος σε αποστολή ενός έτους στο διάστημα. Καθώς προετοιμάζεται για την επικείμενη εκτόξευση και ζωή μακριά από την Γη, η επικοινωνία με την κόρη της δυσκολεύει το όλο εγχείρημα και φθείρει ψυχολογικά την ίδια.

Άποψη: Για την Αλις Βίνοκουρ (“Disorder” με Ματίας Σόνερτς, Νταϊάν Κρούγκερ και συν-σεναριογράφος στο “Mustang”), διάστημα και μητρότητα συνδυάζονται. Το να είσαι αστροναύτης είναι απλά ένα ακόμα επάγγελμα με ιδιαιτερότητες αλλά όχι κάτι από την σφαίρα επιστημονικής φαντασίας, όσο και αν έχουμε συνηθίσει την συγκεκριμένη επιστήμη να εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία. Χωρίς να περιέχει σκηνές διαστήματος, το “Proxima”, που είχε κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ  του Τορόντο την χρονιά που μας πέρασε, είναι ίσως από τις λίγες ταινίες που κοιτάζει με τόσο ρεαλισμό την πραγματικότητα που πολλές παραγωγές βιάστηκαν να προσπεράσουν ώστε να θέσουν τους υπαρξιακούς τους προβληματισμούς σε τροχιά γύρω από την Γη. Στην ταινία, η μητέρα ανησυχεί για την επικοινωνία που θα έχει με την κόρη της μετά την εκτόξευση, όμως πόσο εύκολα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί της όταν ακόμα βρίσκεται στον πλανήτη; 

Τα παραπάνω ζητήματα οριοθετούν μόνο λίγες από τις διαδρομές που η σκηνοθέτις είναι διατεθειμένη να ερευνήσει με φόντο το διάστημα επί Γης και στις περισσότερες τα καταφέρνει αποφεύγοντας κοινότοπες αλήθειες και παραφορεμένα δράματα. Δείχνοντας ανάλογο χαρακτήρα στην ερμηνεία, η Εύα Γκριν δείχνει υπομονετική όπως πάντα αλλά αφήνει παράμερα το έντονο βλέμμα που συντρόφευε κάθε ρόλο της στο παρελθόν αφού στο “Proxima” οφείλει να είναι περισσότερο προσγειωμένη για την δουλειά της και με περισσότερη κατανόηση για την κόρη της.

Περιστασιακά, θα παρατηρήσετε την αφήγηση να εξετάζει την αντρική ματιά, είτε από τον ρόλο του πατέρα (Λαρς Έιντινγκερ) είτε από τον ρόλο του συνεργάτη (Ματ Ντίλον), δίχως αποδοκιμασία, ωστόσο επανακεντράρει γρήγορα στην γυναικεία παρουσία και στις αλλαγές που βρίσκουν μητέρα και κόρη χωριστά.

Τότε, η Βίνοκουρ επιλέγει να μας μεταφέρει νοητά στο κενό του διαστήματος μέσω της εκπαίδευσης από την οποία περνάει η Σάρα και την κινηματογραφεί ενδελεχώς, στις αληθινές εγκαταστάσεις, προσέχοντας να διατηρήσει την διαφορά ανάμεσα σε μία ταινία και σε ένα ντοκιμαντέρ. Πραγματικά, οι λεπτομέρειες θα μπορούσαν να έχουν μία στεγνή, εκπαιδευτική χροιά σε οποιαδήποτε άλλη παραγωγή, στο “Proxima” όμως γίνονται κομμάτι της ιστορίας και των χαρακτήρων.   

Στην γενική του εικόνα, υπάρχει κάτι το εκλεπτυσμένο, καθώς του λείπει η ένταση του Αμερικανικού σινεμά, τουλάχιστον όπως αυτό προσεγγίζει όλες τις ταινίες διαστήματος. Σίγουρα δεν θα βρείτε δράση στην πλοκή του “Proxima”, υπάρχει όμως αρκετή ένταση στους χαρακτήρες και στις πράξεις τους ώστε με το τελικό πλάνο της εκτόξευσης, και το καταπληκτικό soundtrack του Ριουίτσι Σακαμότο, να νιώσετε δέος  όχι για το διάστημα αλλά για την Γη.  

Δημοσίευση: 16 Απριλίου 2020, 17:47
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Proxima
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
107
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

"Homecoming" season 2: Άνισο

"Homecoming" season 2: Άνισο

Σύνοψη: Μια γυναίκα ξυπνά σε μια βάρκα χωρίς να θυμάται το πώς βρέθηκε εκεί....
1ώρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
6900
Spentzos
6000
Feelgood
4752
Tanweer
2820
Spentzos
2800