Σύνοψη: Δύο πρώην Ρέιντζερς του Τέξας αναλαμβάνουν να βρουν και να σκοτώσουν τους περιβόητους εγκληματίες Μπόνι και Κλάιντ στην Αμερική της δεκαετίας του 1930.

Άποψη: Η ταινία του Arthur Penn «Bonnie and Clyde», μια από τις κλασικές πλέον ταινίες του αμερικάνικου κινηματογράφου αλλά συνάμα και από τις πιο αντισυμβατικές της ρηξικέλευθης δεκαετίας του 1960 αποτελεί κομβικό σημείο του σινεμά για το πώς παρουσιάζει δύο αντιήρωες που κλέβουν και σκοτώνουν ως ήρωες της αναβράζουσας και αντισυστημικής νεολαίας της εποχής. Γι’ αυτό και αποθεώθηκε ακόμα και από πολύ σημαντικούς και δύσκολους κριτικούς, όπως τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς, την Pauline Kael και τον Roger Ebert.

Το «The Highwaymen» ή Τελική Ενέδρα ελληνιστί, του Netflix ακολουθεί την πορεία των αστυνομικών που κατάφεραν να βρουν και να σκοτώσουν τους διαβόητους κακοποιούς. Όσο αντισυμβατική και αντικομφορμιστική ήταν η ταινία του Penn, άλλο τόσο παλιομοδίτικη και κουραστική είναι η ταινία του John Lee Hancock («Saving Mr. Banks», «The Blind Side»).

Δύο πρώην Ρέιντζερς, ένα σώμα που πλέον (δεκαετία 1930) έχει καταργηθεί αναλαμβάνουν να βρουν την Μπόνι και τον Κλάιντ που έχουν ρεζιλέψει την αμερικανική αστυνομία. Οι Frank Hamer και Maney Gault ακολουθούν το αρχέτυπο του κακού και εκτός νόμου μπάτσου που πολλές φορές έρχεται σε σύγκρουση με την επίσημη αστυνομία ακολουθώντας τον δικό του δρόμο. Έτσι και εδώ οι δύο άνδρες μόνοι τους στην ουσία παλεύουν να ανακαλύψουν που κρύβονται τα δύο είδωλα της νεολαίας της εποχής που κατάφεραν να γίνουν αρεστοί όπως οι κινηματογραφικοί αστέρες της εποχής. Να σημειωθεί ότι στην κηδεία τους έγινε σχεδόν λαϊκό προσκύνημα με είκοσι χιλιάδες άτομα να παρευρίσκονται.

Επειδή ακριβώς το τέλος της ιστορίας είναι γνωστό και ο σκηνοθέτης το ξέρει πολύ καλά αυτό, δεν στέκεται τόσο στο να κτίσει αγωνία για το αν θα τους βρουν ή όχι, κάτι τέτοιο θα ήταν ανούσιο, αλλά περισσότερο μένει στον σχεδιασμό της υπόθεσης από τους αστυνομικούς και την γερουσιάστρια Miriam Ferguson.

Ενώ ένας Steven Spielberg θα είχε κάνει ένα έντονης αγωνίας κλειστοφοβικό δράμα, όπου μέσα σε τέσσερις τοίχους θα διαμορφώνεται το σχέδιο εντοπισμού, ο Hancock αδυνατεί να σταθεί αντάξιος των περιστάσεων, δημιουργώντας ένα αργόσυρτο και αρκετά κουραστικό δράμα όπου ελπίζεις να εμφανιστούν έστω και για λίγοι οι Μπόνι και Κλάιντ μπας και δώσουν λίγο ένταση, αλλά δεν τους βλέπουμε σχεδόν ποτέ. Η αντιηρωική ταινία του 1967 δίνει την θέση της σε μια συντηρητική ταινία μανιχαϊστικής ανάδειξης του καλού που πρέπει να επικρατήσει και της αστυνομίας που ΠΡΕΠΕΙ να κερδίσει.  Έχει βέβαια στα χέρια του ένα πολύ ταλαντούχο καστ, με τους Kevin Costner και Woody Harrelson στους ρόλους των Ρέιντζερς, παραδίδοντας μια από τις μεστότερες ερμηνείες της καριέρας τους και η Kathy Bates ως γερουσιάστρια σε μια ακόμα ολοκληρωμένη ερμηνεία.

Και ενώ όλα πάνε καλά στην επιχείρηση των αστυνομικών, δεν θα λέγαμε το ίδιο για τον ρυθμό της ταινίας. Ακόμα και η γνωστή σκηνή στο αυτοκίνητο με την οποία κλείνει η ταινία του 1967, επαναλαμβάνεται εδώ με άλλους ηθοποιούς πολύ πιο άνευρα χωρίς να μπορείς να νιώσεις το οτιδήποτε για την μοίρα των δύο συμβόλων της τότε νεολαίας.

Δημοσίευση: 11 Μαΐου 2019, 17:25
Τίτλος:
The Highwaymen
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
132
Εταιρία διανομής: 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο πύργος του Downton Abbey μπήκε στο Airbnb!

Πρώτα ήταν η σειρά, συνέχεια είχε η ταινία και τώρα ήρθε η ώρα της...
11 ώρες

To «Oταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» είναι η ελληνική πρόταση για το Οσκαρ ξενόγλωσσου φιλμ

Το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου είναι η ελληνική...
1 ημέρα

"Elite" season 2: Τραβηγμένο από τα μαλλιά

Σύνοψη: Μετά τον θάνατο μιας συμμαθήτριας, ένας μαθητής εξαφανίζεται, συμμαχίες αλλάζουν, νέοι φίλοι συμμετέχουν...
1 ημέρα