Σύνοψη: Η δολοφονία του Κρίστοφερ Γουάλας, κατά κόσμον Notorious B.I.G., η οποία χρονικά ακολούθησε αυτή της «νέμεσής» του, Tupac Shakur, συντάραξε τον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας και αποτέλεσε τον επίλογο μιας εποχής στην ιστορία της ραπ μουσικής, η οποία σημαδεύτηκε από λεκτικές – και όχι μόνο – διαμάχες ανάμεσα στους εκπροσώπους του East και του West Coast, αλλά και μια σειρά από ανεπανάληπτα άλμπουμ του είδους. Συνταρακτικό βέβαια παραμένει και το γεγονός ότι καμία από τις δύο υποθέσεις δεν έχει διαλευκανθεί μέχρι σήμερα.

Άποψη: Ο δημοσιογράφος και σεναριογράφος Ράνταλ Σάλλιβαν επιχείρησε το 2002, πέντε χρόνια από τη δολοφονία του Biggie, να ρίξει φως στα στοιχεία που είχε συλλέξει ένας ντετέκτιβ της αστυνομίας του Λος Άντζελες, κυκλοφορώντας το βιβλίο LAbyrinth. Βασισμένος σε αυτό, ο σκηνοθέτης Μπραντ Φέρμαν επιχείρησε με το «City of Lies» να παραθέσει την κινηματογραφική εκδοχή των γεγονότων και να απαντήσει στο ερώτημα «Who Shot Biggie?»

Η ταινία μας μεταφέρει στο Λος Άντζελες του 2017, όπου με αφορμή ένα αφιέρωμα της εφημερίδας στην οποία εργάζεται για τη συμπλήρωση είκοσι χρόνων από τον θάνατο του Notorious B.I.G., ο δημοσιογράφος Ράνταλ Τζάκσον (Φόρεστ Γουίτακερ) προσεγγίζει τον πρώην ντετέκτιβ Ράσελ Πουλ, ο οποίος ανέλαβε την υπόθεση το 1997, αλλά απομακρύνθηκε από αυτήν για λόγους που εν καιρώ θα αποκαλυφθούν. Ο Πουλ (Τζόνι Ντεπ) είναι το poster boy όλων των απογοητευμένων ντετέκτιβ που δεν κατάφεραν να λύσουν μια υπόθεση που αποτέλεσε και τον θάνατο της πάλαι ποτέ υποσχόμενης καριέρας τους: ζει μόνος, οι τοίχοι του σπιτιού του είναι καλυμμένοι με post-it, αποκόμματα, φωτογραφίες του εκλιπόντα και όλα τα παραφερνάλια ενός ανθρώπου που εγκατέλειψε τη μάχη, αλλά αυτή δεν τον εγκατέλειψε ποτέ.

Στην αρχή είναι προφανώς εχθρικός και δεν εμπιστεύεται τις προθέσεις του δημοσιογράφου, όμως σταδιακά αρχίζει να μοιράζεται μαζί του τη σειρά γεγονότων που τον οδήγησαν στο να διαμορφώσει τη θεωρία του γύρω από τους υπεύθυνους πίσω από το έγκλημα.

Μέσα από flashback, o Φέρμαν υφαίνει έναν ιστό διαφθοράς και απόκρυψης της αλήθειας, που περιπλέκεται ακόμα περισσότερο από την εμπλοκή μελών της αστυνομίας και τις έντονες φυλετικές διακρίσεις της περιόδου, στην οποία οι λευκοί αστυνομικοί βρίσκονταν κάτω από το μικροσκόπιο της κοινής γνώμης (χμ, σαν να μην πέρασε μια μέρα!), ιδιαίτερα μετά τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Ρόντνεϊ Κινγκ το 1991, η οποία είχε μετατρέψει το Λος Άντζελες σε ένα πεδίο έντασης και εξεγέρσεων.

Είναι λοιπόν κρίμα που αυτό το «ζουμερό» υλικό δεν μετουσιώνεται ποτέ σε μια ταινία αντάξιά του, με τον Φέρμαν να ακολουθεί την πεπατημένη, τόσο στην αφήγηση της ιστορίας όσο και στον χειρισμό των ηθοποιών του, οι οποίοι μοιάζουν σε σημεία οριακά να βαριούνται.

Το όλο εγχείρημα πάσχει από μια τηλεοπτική προσέγγιση, ενώ το bromance ανάμεσα σε Γουίτακερ και Ντεπ και η αντιμετώπιση της διαφθοράς της αστυνομίας φαντάζουν κουρασμένα και χιλιοειπωμένα. Ο δε Ντεπ είναι τόσο διεκπεραιωτικός που μοιάζει να έχει συνεχώς την ίδια έκφραση, ενώ κάθε πιθανό σχόλιο ή προσπάθεια σύνδεσης της ιστορίας με τις φυλετικές αναταραχές που συνεχίζουν να μαστίζουν τις Η.Π.Α. πάνε περίπατο. Η δε μουσική του Notorious B.I.G. σχεδόν απουσιάζει, ενώ η απλουστευμένη ματιά της ταινίας στη μουσική σκηνή που μεσουράνησε το αντικείμενό της και η επιμονή της να εστιάσει στο πρόσωπο του τίμιου και παρεξηγημένου ντετέκτιβ, της στερούν τη δυνατότητα να χτίσει μια ικανοποιητική αναπαράσταση της ατμόσφαιρας στην «Πόλη την Αγγέλων» την εποχή των γεγονότων που εξιστορεί. 

Πρώτη δημοσίευση: 12 Ιουλίου 2019, 09:48
Ενημέρωση: 12 Ιουλίου 2019, 09:54
Συντάκτης: 
Τίτλος:
City of lies
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
111

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
20 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos