Δεν είναι όλες οι ταινίες της Τίλντα Σουίντον, γαμάτες.

Δημοσίευση: 20 Φεβ. 2019, 13:31
Συντάκτης:

Eίχαμε ψηθεί για το "The souvenir", πριν έρθει η ώρα να το δούμε στο φετονό Φεστιβάλ του Βερολίνου. 

Κάτι οι σχετικά καλές κριτικές από το Sundance, λίγο η πρώτη φορά που η Τίλντα Σουίντον έπαιζε με την κόρη της, ιντριγκαδόρικο και το θέμα: Στις αρχές της δεκαετίας του 80 στο Λονδίνο,  η κόρη μεγαλοαστών Τζούλι, σπουδάζει σινεμά και ετοιμάζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της. Ομως η γνωριμία της με τον μπλαζέ, γοητευτικό και "εκλεπτυσμένο" Άντονι, της ανατρέπει την ζωή αρχικά για καλό, μέχρι να ανακαλύψει το μεγάλο του μυστικό. 

Όχι, δεν πρόκειται για θρίλερ και μάλλον δυστυχώς, διότι ίσως έδινε λίγο νεύρο και ένταση σε αυτό το εγκεφαλικό και κομψό, αλλά μάλλον αυτάρεσκο και ράθυμο χρονικό μιας σχέσης που βασίζεται πάνω σε ένα απατηλό (αν και γοητευτικό) τίποτα. 

Μια κενότητα που προκύπτει και από το ελλειπτικό, αλλά και ελλειπές σενάριο, την στιλάτη αλλά και επιτηδευμένη κινηματογράφηση, με την Τζοάννα Χογκ να εστιάζει στην ηρωίδα της αδιαφορώντας σχεδόν ολοκληρωτικά για όσα συμβαίνουν έξω από τον μικρόκοσμό της, κάτι που ενδεχομένως να είχε αποδειχθεί λειτουργικό και να μας είχε παρασύρει στο τρανς που με επιμονή (σχεδόν αγχωμένα) αγχωμένα προσπαθεί η δημιουργός να κατασκευάσει, αν είχε ευτυχήσει σε μια πραγματικά ταλαντούχα πρωταγωνίστρια. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη διότι η θυγατέρα της Τίλντα Σουίντον, εκτός από μια φρεσκάδα και μια αθωότητα στο βλέμμα του πρωτάρη, δεν έχει πολλά να προσφέρει σαν εκφραστικότητα και ικανότητα στην εναλλαγή των συναισθημάτων της: μάλλον σωστά το σκέφτετα να ακολουθήσει καριέρα ακαδημαϊκού και όχι ηθοποιού, όπως ομολόγησε στην συνέντευξη τύπου στην Berlinale. 

Η Τίλντα Σουίντον είναι στιβαρή σε έναν ρόλο μάλλον εύκολα προσεγγίσιμο για την κλάση της, ενώ ο Τομ Μπερκ (ίσως τον έχετε προσέξει στα τηλεοπτικά War & Peace και C.B.Strike) είναι η πραγματικά αποκάλυψη της ταινίας, με το πειθαρχημένο παίξιμο που βασίζεται σε μια slow paced γοητευτική κλιμάκωση συναισθημάτων και μια δουλεμένη εκφορά του λόγου. 

Ένα γοητευτικό για κάποιους φιλμ στην κατασκευή, απρόσμενα βαρετό στην εξελικτική του διαδικασία όμως, ενώ δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για το sequel (!) που ήδη ετοιμάζεται.

3,5 / 10

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ