Berlinale 2023: To "Suzume" και ο μαγευτικός ρεαλισμός του

Δημοσίευση: 23 Φεβ. 2023, 10:20
Συντάκτης:

Σύνοψη: Σε μια μικρή ιαπωνική πόλη, η 17χρονη Suzume ζει με την θεία της  έπειτα από τον θάνατο της μητέρας της. Μια μέρα πηγαίνοντας στο σχολείο, θα γνωρίσει έναν μυστηριώδη νεαρό άντρα, που ψάχνει μια πόρτα. Θα τον ακολουθήσει στα βουνά και θα βρει μια παλιά πόρτα. Θα απελευθερώσει όμως όλες τις καταστροφές που κρατούσε μέσα, προκαλώντας μυστηριώδεις σεισμούς. Σε όλη την Ιαπωνία θα αρχίσουν να ανοίγουν πόρτες. Η Suzume και ο Souta θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι για να τις κλείσουν.

<a href="/festival-nyhtes-premieras/nyhtes-premieras-2023-goes-berlinale/68856">Νύχτες Πρεμιέρας 2023 goes... Berlinale</a>ΣΧΕΤΙΚΑΝύχτες Πρεμιέρας 2023 goes... Berlinale

Άποψη: Η πρώτη ιαπωνική anime ταινία που διαγωνίζεται για Χρυσή Άρκτο στην Μπερλινάλε, μετά το Spirited Away (2002) του Χαγιάο Μιγιαζάκι, είναι η νέα ταινία του πολύ ταλαντούχου και επιτυχημένου Makoto Shinkai (να θυμίσουμε πως το Your Name που έκανε το 2016 είναι το τρίτο πιο επιτυχημένο εισπρακτικά anime όλων των εποχών).

Μαγικός ρεαλισμός και μια έξυπνη σύνδεση ανάμεσα στο δράμα ενηλικίωσης και στις ταινίες φαντασίας/sci-fi με μια διακριτική δόση χιούμορ, ρομάντζου και απώλειας. Η απώλεια και ο θάνατος είναι συχνά στοιχεία στο backstory των ηρώων του, από την εξαφάνιση ενός φίλου στην πρώτη του ταινία στον θάνατο του πατέρα στο Children Who Chase Lost Voices ή της μητέρας στο Suzume, που κινητοποιούν τον κόσμο της φαντασίας, του μεταφυσικού ενώ ξυπνούν γεγονότα του παρελθόντος που με έναν ποιητικό τρόπο αναμειγνύονται με το παρόν, όπως σε μια από τις τελευταίες σκηνές της ταινίας, που δεν θα την προδώσουμε αλλά είναι από τις πιο αγνές ποιητικές και σκληρές με έναν τρόπο σκηνές που έχουμε δει στο σινεμά των τελευταίων χρόνων.

Το γέλιο και η παιδικότητα, που την συναντάμε για παράδειγμα στις διασκεδαστικές σκηνές της μεταμόρφωσης του Souta σε καρέκλα, συμπλέκονται απόλυτα αρμονικά με το προσωπικό δράμα της ηρωίδας αλλά και τον αγώνα της να συνδεθεί με τον εσωτερικό εαυτό της. Βαθιά φιλοσοφική και συνάμα μαγευτικά απλή στην πλοκή της, με την ιαπωνική μυθολογία του Namazu, ενός γιγάντιου γαντόψαρου που προκαλεί σεισμούς να συναντά το σήμερα, την σύγχρονη Ιαπωνία και κοινωνία που βιώνει αντίστοιχες ρωγμές που προκαλούν οι μυστηριώδεις σεισμοί που προκαλούνται στην ταινία.

Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Makoto Shinkai μας μίλησε για αυτή την σύνδεση μιας ιστορίας ενηλικίωσης με τους σεισμούς που συντελούνται.  «Το Mono no aware δεν μπορεί να μεταφραστεί ακριβώς στα αγγλικά αλλά σημαίνει περίπου ότι τίποτα δεν μένει για πάντα και στην Ιαπωνία ξέρουμε πως το έδαφος είναι πολύ εύθραυστο εξαιτίας των σεισμών και έχουμε την αίσθηση ότι το έδαφος δεν θα μείνει για πάντα. Όταν ήρθα στην Ευρώπη είδα ότι υπήρχαν πολλά παλιά κτίρια που έχουν γίνει πριν διακόσια χρόνια κάτι που δεν συμβαίνει στην Ιαπωνία λόγω των καταστροφών, όπως ο σεισμός και για αυτό υπάρχει η γενική αίσθηση στην Ιαπωνία ότι τίποτα δεν μένει για πάντα».

Ολόκληρη η συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Makoto Shinkai θα δημοσιευτεί προσεχώς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
10128
Tanweer
5947
Film Group
2726
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ | FREUD'S LAST SESSION  , από την Spentzos Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ | FREUD'S LAST SESSION  , από την Spentzos