Berlinale 19: "Synonymes" - Κριτική

Δημοσίευση: 16 Φεβ. 2019, 19:28
Συντάκτης:

Σύνοψη: Στο Παρίσι ένας νεαρός Ισραηλινός, ο Yoav, μπαίνει σε ένα άδειο διαμέρισμα και κάνει μπάνιο. Όταν τελειώνει, τα ρούχα του έχουν εξαφανιστεί. Δύο νεαροί Παριζιάνοι θα τον βοηθήσουν οικονομικά, θα του δώσουν ρούχα. Με την κοπέλα ξεκινάει μια σχέση, ενώ ο γάμος μαζί της φαντάζει μονόδρομος για να πάρει την πράσινη κάρτα.

<a href="/festival-verolino/m-city-hunts-murderer-enas-tromos-poy-sigokaiei/60032">"M – A City Hunts a Murderer": Ένας τρόμος που σιγοκαίει</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"M – A City Hunts a Murderer": Ένας τρόμος που σιγοκαίει

Άποψη: Ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Nadav Lapid που σκηνοθέτησε και έγραψε το Synonymes παίρνει ως αφετηρία τα δικά του βιώματα, ενός ξενιτεμένου Ισραηλινού, αλλά φαίνεται πως τα ξέχασε, αν κρίνουμε από την αβάσταχτη ελαφρότητα της ταινίας. Θέμα της είναι το ζήτημα της ταυτότητας: πώς προσδιορίζεται κάποιος όταν δεν ζει στην χώρα που γεννήθηκε και μεγάλωσε και πόσο αφήνεται ή κρατά αντιστάσεις στην νέα κουλτούρα με την οποία έρχεται αντιμέτωπος. Μόνο που όλα αυτά μένουν στην επιφάνεια και μάλιστα αναφέρονται πολύ αργά, όταν πλέον η ταινία έχει γίνει ήδη μία αποτυχημένη προσπάθεια μίμησης του σινεμά του Godard και του The Dreamers του Bernardo Bertolucci. Με μία ψευτοδιανοουμενίστικη και ψευτοκουλτουριάρικη περιβολή, ακολουθώντας την τακτική του Πάπα της Nouvelle Vague να δείχνει σκηνές και να πέφτει πάνω ένα voice over γεμάτο φιλοσοφικές αναζητήσεις και ερωτήσεις, με την διαφορά ότι ασχέτως αν γίνεται δύσληπτος, έχει μία πολύ έξυπνη και οξεία σκέψη, ο Lapid πέφτει στην παγίδα και παρουσιάζει κάτι που κινείται στα όρια της παρωδίας, καθώς συχνά προξενεί γέλιο, που δεν ήταν στόχος του σκηνοθέτη, ενώ άλλοτε εκνευρίζει για την υποκρισία που το διακατέχει.

Οι μπερτολουτσικοί Ονειροπόλοι αναμφίβολα αποτελούν βασική επιρροή, με ένα ζευγάρι Παριζιάνων και έναν ξένο, αυτήν την φορά όχι Αμερικάνο αλλά Ισραηλινό, να περνούν ευχάριστα και ερωτικά, προσπερνώντας τις βασικές θεματικές. Για μεγάλο μέρος η ταινία κινείται στα όρια της ανοησίας, της λοξοδρόμησης από τον βασικό θεματικό στόχο και της γελοιότητας με τον πρωταγωνιστή, τον Tom Mercier, να αδυνατεί να νιώσει ένα χαρακτήρα που θα έπρεπε να μην είναι τόσο μονοδιάστατος.

3 / 10

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos