Berlinale 19: "Acid" - Κριτική

Δημοσίευση: 8 Φεβ. 2019, 22:38
Συντάκτης:

Σύνοψη: Οι νέοι της σημερινής Ρωσία πασχίζουν να βρουν νόημα μέσα σε μια καθημερινότητα γεμάτη σεξ, πάρτυ και ναρκωτικά. Δύο νεαροί έρχονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες του κενού lifestyle τους όταν ένας κοινός τους φίλος αυτοκτονεί.

<a href="/festival-verolino/berlinale-19-art-pauline-kael-kritiki/59950">Berlinale 19: "The Art of Pauline Kael" - Κριτική</a>ΣΧΕΤΙΚΑBerlinale 19: "The Art of Pauline Kael" - Κριτική

Άποψη: Κάθε ταινία με θέμα τη wasted youth, τους νέους που φαίνονται σαν να μην έχουν στόχους, ιδανικά και κατεύθυνση στη ζωή, έχει πάντα μια σκηνή στην οποία οι πρωταγωνιστές της βρίσκονται σε κάποιου είδους rave πάρτι και χορεύουν δίχως αύριο, συνήθως υπό την επήρεια κάποιας ναρκωτικής ουσίας. Ε, οι νέοι της σημερινής Ρωσίας φαίνεται να μην απέχουν καθόλου από το συγκεκριμένο lifestyle, γι’ αυτό και αυτή είναι μια από τις σκηνές του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Ρώσου ηθοποιού Alexander Gorchilin, με τίτλο “Acid”, που πραγματοποίησε τη διεθνή πρεμιέρα του στο Panorama της φετινής Berlinale.

Στο επίκεντρό της βρίσκονται δύο φίλοι, ο Sasha (Filipp Avdeev) και ο Petya (Aleksandr Kuznetsov), εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, με τον πρώτο να δηλώνει ευαίσθητος μουσικός και τον δεύτερο να αποτελεί ένα αρχετυπικό “κακό παιδί” από διαλυμένη οικογένεια. Όταν ένας κοινός τους φίλος αυτοκτονεί, πηδώντας από το μπαλκόνι του σπιτιού του, μάλλον υπό την επήρεια LSD – γνωστό και ως acid – οι αντιδράσεις του είναι αντιδιαμετρικά αντίθετες και τότε είναι που η ταινία αποφασίζει να εστιάσει στον Sasha, ξεχνώντας τον Petya, που είναι ο μόνος εμφανώς συντετριμμένος από τον χαμό του φίλου τους.

Το πρόβλημα εδώ είναι ότι ο χαρακτήρας του Sasha είναι πιο κενός και από το lifestyle του ίδιου και της παρέας του και έτσι ο θεατής δυσκολεύεται να νιώσει κάτι γι’ αυτόν, με αποτέλεσμα το “Acid” να χάνει τον ρυθμό που χτίζει στο πρώτο μισάωρό του. Πρόκειται όμως αδιαμφισβήτητα για ένα ντεμπούτο που συστήνει έναν σκηνοθέτη που χειρίζεται με πρωτοφανή άνεση το υλικό και τους ηθοποιούς του, ενώ παρουσιάζει ένα πορτρέτο της ρωσικής νεολαίας που θα φανεί όμως οικείο στους περισσότερους νέους χωρών δυτικού πολιτισμού, καθώς οι αναφορές στην τωρινή κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χώρας είναι μηδαμινές, ίσως γιατί έτσι αντικατοπτρίζεται καλύτερα και η απολιτίκ φύση των χαρακτήρων της ταινίας.

Ο Gorchilin αποφεύγει επίσης να δώσει οποιοδήποτε ηθικό δίδαγμα και δεν κατακρίνει τους ήρωές του, κάτι το οποίο είναι απολύτως λογικό καθώς ηλικιακά ανήκει και ο ίδιος στην ρώσικη «άχρηστη» γενιά. Αυτό προσδίδει μια φρεσκάδα στο “Acid” και μια αναζωογονητική αληθοφάνεια, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για το τι θα μπορέσει να καταφέρει ο μόλις 26 χρονών σκηνοθέτης της με ένα πιο στιβαρό σενάριο και έναν δυνατό κεντρικό χαρακτήρα. Το MOVE IT εξασφάλισε μια απκλειστική συνέντευξη μαζί του, την οποία θα διαβάσετε προσεχώς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
19 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos