Berlinale 16 - "All of a sudden": "Σημασία έχει αυτό που κρύβουμε"

Berlinale 16 - "All of a sudden": "Σημασία έχει αυτό που κρύβουμε"
Δημοσίευση: 18 Φεβ. 2016, 11:54
Συντάκτης:

"All of a sudden" - 6,5/10

Το Auf Einmal (All of a sudden) της σκηνοθέτιδος από την Ιστανμπούλ Asli Ozge αποτελεί ένα δραματικό φιλμ για το πώς μπορεί να ανατραπεί σε μια στιγμή, όλη η «βολική» μας πραγματικότητα. Ο Karsten (Sebastian Huelk) ζει σε μια μικρή, επαρχιακή πόλη της Γερμανίας, έχει όλες τις ανέσεις, την δουλειά του, την γυναίκα του, φίλους και όχι και ιδιαίτερες φιλοδοξίες στη ζωή που θα τον έκαναν να βγει εκτός της κοινωνικής νόρμας. Ξαφνικά, όμως, μετά από ένα πάρτι που είχε διοργανώσει στο σπίτι του, όλοι φεύγουν εκτός από την Anna. Η μυστηριώδης γυναίκα έρχεται να του ανατρέψει την προγραμματισμένη του καθημερινότητα, αλλά και την γενικότερη οπτική του στον κόσμο, μεταλλάσσοντάς τον σιγά σιγά σε έναν πολύ διαφορετικό Karsten μέχρι να πέσουν οι τίτλοι τέλους.

Η ταινία ξεκινάει με μία φράση από την Άμλετ του Σαίξπηρ: “There is nothing either good or bad, but thinking makes it so” και το κύριο θέμα που επιτυγχάνει με συγκλονιστική ακρίβεια να θίξει είναι το πόσο έντονα επιζητούν οι άνθρωποι να κρατήσουν αστίλβωτη την εικόνα που έχουν δημιουργήσει στην κοινωνία. Ο Karsten, όταν καταλαβαίνει πόσο εύθραυστα είναι όλα γύρω του, γίνεται ενεργός χαρακτήρας, φτάνει στο σημείο να αγγίξει τα κομμάτια που καταπίεζε αλλά στην πορεία χάνει την αθωότητά του. Οι ψυχολογικές μεταπτώσεις αποτυπώνονται εξαιρετικά τόσο στον ίδιο όσο και στους υπόλοιπους χαρακτήρες. Η Julia Jentsch έχει έναν σχετικά μικρό ρόλο ως η γυναίκα του Karsten, ενώ είναι η δεύτερη ταινία με την οποία εμφανίζεται στην φετινή Μπερλινάλε, μετά το «24 weeks». Όπως παραδέχτηκαν οι ηθοποιοί της Ozge, δεν είχαν διαβάσει ολόκληρο το σενάριο, παρά μόνο τις δικές τους σκηνές -μία τεχνική που επιλέγει και ο Γούντι Άλλεν στις ταινίες του- ώστε τα συναισθήματά τους, (π.χ. της απορίας) να είναι απολύτως αυθεντικά στις σκηνές.

Μία άλλη, εξίσου ενδιαφέρουσα, σκηνοθετική τεχνική, αφορά τους διαλόγους. Οι διάλογοι είναι πολύ αργοί. Οι ηθοποιοί σταματάνε μετά από κάθε πρόταση, κοιτάνε ο ένας τον άλλο, σκέφτονται πολύ πριν εκφέρουν τις προτάσεις τους και γενικά η ταινία ποντάρει πολύ στον χρόνο. Για την σκηνοθέτιδα «δεν έχει σημασία τι λέμε, αλλά αυτό που κρύβουμε», είπε στο σύντομο Q&A που ακολούθησε την προβολή. «Ήθελα να έχω τον χρόνο, όπως επίσης και το κοινό, να παρατηρούμε· τι ειπώνεται, τι είναι αληθινό, τι κρύβεται, τι συναισθήματα αποτυπώνονται στα πρόσωπα των ηθοποιών. Όταν μιλάς γρήγορα, αυθόρμητα, είναι πιο αληθινά αυτά που λες. Όταν όμως παίρνεις χρόνο να σκεφτείς ξανά και ξανά αυτά που λες, η αυθεντικότητά τους μπορεί εύκολα να αμφισβητηθεί».

Ο γερμανικός κινηματογράφος πάει από το καλό στο καλύτερο και με κάθε ταινία αυτό αποδεικνύεται όλο και πιο έντονα.

(Μία εκ των ηθοποιών, η Luise Heyer είχε βρεθεί στο πλαίσιο των Νυχτών Πρεμιέρας  το 2014 και στη χώρα μας)

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Δημοσίευση: 18 Φεβ. 2016, 11:54
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870