Θεσσαλονίκη 18: "Scopophilia" - Κριτική

Σύνοψη: Ο Αλέξης απολαμβάνει να παρακολουθεί τις ζωές των άλλων από την άνεση του σπιτιού του και τις κάμερες των υπολογιστών τους. Όταν όμως γίνεται μάρτυρας ενός φόνου το χόμπυ του μετατρέπεται σε εφιάλτη γι’ αυτόν και για την φίλη του. Όταν γίνεται στόχος η ανωνυμία του διαδικτύου και η ασφάλεια του σπιτιού του δεν θα μπορέσουν να τον προστατεύσουν.

φεστιβαλ θεσσαλονικης 2018ΣΧΕΤΙΚΑΦεστιβάλ Θεσσαλονίκης 18: Όμορφες φωτό

Άποψη: Σκοποφιλία, όπως μας ενημερώνουν και οι Ναταλία Λαμπροπούλου και Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου δημιουργοί της ταινίας, είναι η απόλαυση μέσω της θέασης ενός αντικειμένου. Στην ψηφιακή εποχή του φαίνεσθαι οι προσωπικές στιγμές διαμοιράζονται με ταχύτητα φωτός και κανείς δεν μπορεί πλέον να είναι σίγουρος για την ασφάλεια των δεδομένων του. Στο “Scopophilia” ο Αλέξης είναι ουσιαστικά ηδονοβλεψίας, διαπράττει κάτι παράνομο και απαγορευμένο. Ένας φόνος όμως γίνεται η αφορμή για να ξεφύγει από την μίζερη ζωή του και να καταφύγει σε ένα αγώνα αυτοδικίας αφού οι αρχές αρνούνται να τον πιστέψουν.

Στην πρώτη Ελληνική computer screen movie με κατά βάση χρηματοδότηση από crowd funding δωρεές, τα προβλήματα και οι αδυναμίες είναι αυτά που θα χαρακτήριζαν μία DIY ταινία που διευκολύνει τον πρωταγωνιστή της ώστε να βοηθηθεί η ίδια. Οι δυνατότητες των υπολογιστών και των προγραμμάτων απόκτησης πρόσβασης υπεραπλουστεύονται και είναι διαθέσιμες μέσω ενός χαρακτήρα που χρησιμεύει σαν μάννα εξ ουρανού, σταλμένος αποκλειστικά για να παρέχει εύκολες λύσεις. Κατανοούμε βέβαια το γεγονός ότι για να προχωρήσει η ιστορία χρειάζεται να κινηθούν τα νήματα με συνοπτικές διαδικασίες παρά με ακαταλαβίστικες τακτικές και πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μία παραγωγή με ελάχιστα μέσα και περιορισμένο budget.

Αυτό που μετράει ωστόσο και κάνει το “Scopophilia” συμπαθητικό και καλοδεχούμενο είναι η σωστή διαχείριση του υλικού με τέτοιο τρόπο ώστε μετά το μοντάζ και την τελική σύνθεση,  οι δημιουργοί να μπορούν να δηλώσουν με καμάρι ότι το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται μέσω οθόνης και όχι με φυσική παρουσία ηθοποιών.

Αν θα θυμάστε και από το φετινό “Searching” στο οποίο ένας πατέρας προσπαθεί να εντοπίσει την εξαφανισμένη κόρη του, ιστορία που βλέπουμε αποκλειστικά μέσα από μία οθόνη υπολογιστή, αρχίζουν και ξεπηδούν καινούργιες ιδέες για πρωτότυπη αναπαράσταση, εκτός των κλασικών γυρισμάτων, που απαιτούν εξαιρετική δεινότητα αλλά και αντίληψη πλανοθεσίας για να είναι φιλικό προς τον θεατή.

Το “Scopophilia” μπορεί να αποτελεί μία πιο light εκδοχή της προαναφερθείσας ταινίας, όμως η έλλειψη πόρων δεν μπορεί να θεωρηθεί αποτυχία. Η τίμια προσπάθεια με τα διαθέσιμα μέσα είναι αξιέπαινη και φροντίζει έστω και με αυτήν την προχειρότητα να δείξει ότι το διαδίκτυο και η υπερέκθεση μπορούν να αποβούν μοιραία.       

5,5  /  10

Περισσότερα για την ταινία και το τρέιλερ εδώ.

Δημοσίευση: 8 Νοε. 2018, 20:33
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με αφορμή την τρίτη σεζόν του The Good Place,...
6 ώρες
Αγνό σινεφιλικό πόθο αποτελεί η επιστροφή του Ντέιβιντ Λιντς...
7 ώρες
Στο MOVE IT αγαπάμε τα θερινά σινεμά, την μοναδική...
7 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Odeon
23243
Strada
5500
Tulip
5415