63ο ΦΚΘ: "To χρυσάφι του Ρήνου" - Κριτική

Δημοσίευση: 7 Νοε. 2022, 04:56
Συντάκτης:

Ο Giwar “Xatar” Hajabi είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους σταρ της Γερμανικής ραπ. Και «Το Χρυσάφι του Ρήνου» (“Rheingold”), που δανείζεται το όνομα του από την όπερα του Wagner, αφηγείται, υπό την καθοδήγηση του Fatih Akin, την -απίστευτη κι όμως αληθινή- ζωή του.

<a href="/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Γεννημένος σε μια σπηλιά με νυχτερίδες στην διάρκεια μιας σειράς βομβιστικών επιθέσεων (Giwar σημαίνει γεννημένος στον πόνο) η πρώτη ανάμνηση του Hajabi είναι η φυλακή. Συγκεκριμένα, αυτή στην οποία βρέθηκε με τους μουσικούς γονείς του, ως Κούρδοι συλληφθέντες, εκδιωγμένοι από το ιρανικό καθεστώς του Χομεϊνί. Λόγω της αναγνώρισης κι εκτίμησης του πατέρα του, που ήταν διάσημος Κούρδος συνθέτης, η οικογένεια βρέθηκε μετά από μακρύ κι επίπονο δρόμο στο Παρίσι κι από εκεί στην Βόννη και τις φτωχές προσφυγικές της συνοικίες για ένα καινούριο ξεκίνημα.

Μετά από την εγκατάλειψη της οικογένειας από τον πατέρα του, Eghbal, η επινοητικότητα και η ριψοκίνδυνη φύση του έφηβου Giwar τον οδηγούν με ακρίβεια σε μια απερίσκεπτη διαδρομή. Ξεκινά με μικροαπατεωνιές, τσόντες γραμμένες σε κασέτες για τους συμμαθητές, εμπόριο ναρκωτικών για να βοηθήσει την οικογένεια, ξύλο και φασαρίες στην γκετοποιημένη γειτονιά (“Xatar” είναι ο επικίνδυνος) και καθώς μεγαλώνει ο ίδιος, μεγαλώνουν και τα επίπεδα στα οποία τολμά να αναμετρηθεί. Μετά από μερικά μπλεξίματα με την Κουρδική μαφία της Ολλανδίας, κι ενώ παλεύει να ξεκινήσει την δική του εταιρεία μουσικής παραγωγής, μια μεγάλη ληστεία χρυσού (εντάξει, δεν θα’ ταν μόνο ο Wagner) του χαρίζει απλόχερα σχεδόν δέκα χρόνια φυλακής. Εκεί, με ένα παράνομο ντικταφόν, κάτω από μια κουβέρτα, ηχογραφεί το πρώτο του χιπ-χοπ άλμπουμ, σηματοδοτώντας την αρχή μιας πολύ επιτυχημένης καριέρας.

Βασισμένη στην αυτοβιογραφία του με τίτλο “All or nothing: As they say, the world is yours”, η ταινία του Akin ξεκινά με την σύλληψη του Xatar (στον ενήλικο ρόλο ο τόσο όσο στιβαρός Emilio Sakraya) και των κολλητών του στην Συρία και ξεδιπλώνεται προς τα πίσω, για να μας αφηγηθεί λεπτομερώς τα γεγονότα που οδήγησαν στο σήμερα. Ο σκηνοθέτης διαθέτει ομολογουμένως ένα συναρπαστικό πρωτογενές υλικό, μια τρελή ιστορία που αν δεν υπήρχε θα έπρεπε κανείς να την δημιουργήσει, και ακολουθεί την εντυπωσιακή κούρσα του Xatar με φρενήρη αισθήματα και ενεργητικές διαθέσεις.

Δεν είναι ιδιαίτερα επινοητικός ή τολμηρός, ακολουθώντας κατά βάση εύκολες, πεπατημένες διαδρομές και κάπως κλισέ απεικονίσεις, ενώ ακριβώς αυτή η μυθιστορηματική ιστορία ζωής εμποδίζει ίσως μια πιο εσωτερική, βαθύτερη ματιά στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. Ωστόσο, ο Akin επιστρατεύει το χιούμορ και γνωρίζει καλά πώς να ενισχύσει με ρυθμό και μουσική μια ιστορία που πάλλεται από μόνη της, δημιουργώντας ένα αρκετά διασκεδαστικό και γεμάτο θέαμα.

Το “Rheingold” μπορεί να μην είναι η καλύτερη ταινία του, αλλά η επιτυχία είναι δεδομένη.

To φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης διεξάγεται 3-13 Νοεμβρίου 2022. Το MOVE IT βρίσκεται εκεί όπως κάθε χρόνο και σας μεταφέρει όλα όσα συμβούν. 

Τα πάντα για το φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στην ξεχωριστή ενότητα του MOVE IT που ανανεώνεται συνεχώς. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos