Νύχτες Πρεμιέρας 2021: "Azor" - Κριτική

Δημοσίευση: 3 Οκτ. 2021, 02:45

Σύνοψη: Στην υπό δικτατορία Αργεντινή του 1980, ένας Ελβετός τραπεζικός εξαφανίζεται κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

<a href="/nea/oi-nyhtes-premieras-paroysiazoyn-tin-aystira-akatallili-tainia-toy-piter-gkrinagoyei/69621">Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν την αυστηρά ακατάλληλη ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ</a>ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν την αυστηρά ακατάλληλη ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ

Όταν ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει να διερευνήσει ο ίδιος την υπόθεση, βυθίζεται σε ένα μυστήριο που εκτυλίσσεται πίσω από τις βαριές πόρτες μεγαλοαστικών γραφείων και τους πυκνούς κήπους των νεόπλουτων ευνοούμενων του καθεστώτος.

Άποψη: Μπορεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Andreas Fontana να μας μεταφέρει στην Αργεντινή του 1980 στην πραγματικότητα όμως η ταινία δεν επικεντρώνεται στη δράση του δικτατορικού καθεστώτος με το πολιτικό πλαίσιο να μην προσδιορίζεται ξεκάθαρα. Αντιθέτως, το Azor εστιάζει την αφήγησή του στους ιδιωτικούς τραπεζικούς και στις συναλλαγές τους με την υψηλή κοινωνία του Μπουένος Άιρες.

Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε, ο Ελβετός σκηνοθέτης επιμένει να τοποθετεί την πλοκή πίσω από τις κλειστές πόρτες, στους χώρους των συζητήσεων και των διαπραγματεύσεων, στα ακριβά ξενοδοχεία και στις πολυτελείς επαύλεις και να μην ακολουθεί τις ζωές των θυμάτων και τις διώξεις που υπέστησαν από τη δικτατορική εξουσία.

Στο φινάλε βέβαια της ταινίας που έμμεσα παραπέμπει στην Καρδιά του Σκότους του Joseph Conrad ο δημιουργός δεν παραλείπει να κάνει ένα σχόλιο για όλους εκείνους που διώχθηκαν μέσα από μία καθόλου βίαιη σκηνή που όμως είναι ικανή να σοκάρει περισσότερο από οποιαδήποτε αναπαράσταση των θηριωδιών και των βασανιστηρίων του δικτατορικού καθεστώτος.

Το MOVE IT παρακολουθεί Νύχτες Πρεμιέρας και γράφει κριτικές. Μόνο εδώ. 

Η όλη ιστορία ωστόσο εξακολουθεί να περιστρέφεται γύρω από τον κόσμο των ιδιωτικών τραπεζικών, τον οποίο εδώ εκπροσωπεί ο κεντρικός ήρωας, ο Ivan, και τους πελάτες του που αποτελούν μέλη της ελίτ της αργεντίνικης πρωτεύουσας. Εκείνοι συνεχίζουν να ζουν ατάραχοι τη ζωή τους, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις που ανέτρεψαν την κυβέρνηση της Προέδρου Isabel Peron μερικά χρόνια πριν εξακολουθούν να εξουσιάζουν και άνθρωποι εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Νοσταλγούν πού και πού τις παλιές καλές εποχές αλλά δεν παύουν να διασκεδάζουν φλυαρώντας, οργανώνοντας γκαλά και πίνοντας κοκτέιλ δίπλα στην πισίνα.

O Fontana δεν προσπαθεί να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον και να μας εντυπωσιάσει προσθέτοντας στην πλοκή ίντριγκες, βία και συνωμοσίες αλλά προτιμά μία χαμηλών τόνων προσέγγιση. Καταφέρνει να μας παρασύρει χτίζοντας με αριστοτεχνικό και κομψό τρόπο μία βραδυφλεγή ατμόσφαιρα και αφήνοντας ένα μυστήριο να πλανάται σχετικά με την εξαφάνιση του προκατόχου του Ivan, το οποίο ανεπιτυχώς παλεύει ο τελευταίος να λύσει.

Το γοητευτικά εκκεντρικό Azor εντάσσει δυναμικά τον Andreas Fontana στον κινηματογραφικό χάρτη και τον κατατάσσει μεταξύ των πιο υποσχόμενων νέων σκηνοθετών.  

Αναστασία Σταθά

Πρώτη δημοσίευση: 3 Οκτ. 2021, 02:45
Ενημέρωση: 3 Οκτ. 2021, 02:45

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos