Έκτορας Λυγίζος: "Το αγόρι που τρώει..." δεν προοριζόταν για πολιτικό φιλμ, στην πορεία απέκτησε κοινωνικό μήνυμα»

Published: 11 Jul 2012, 20:10

Στα πλαίσια συμμετοχής της ταινίας «Το αγόρι που τρώει το φαγητό του πουλιού», του Έκτορα Λυγίζου, στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι, (όπου ειδική μνεία δόθηκε στον πρωταγωνιστή, Γιάννη Παπαδόπουλο, πάνω στον οποίο είναι στημένη και όλη η ταινία), ο Έλληνας σκηνοθέτης έδωσε μία μίνι συνέντευξη, μιλώντας με δυο λόγια για τις μεταφορές και τις αλληγορίες που περιλαμβάνονται στο φιλμ αλλά και για τα κοινωνικά μηνύματα που προκύπτουν μέσα από αυτό.

Σε μία από τις τελευταίες σκηνές της ταινίας σας ο βασικός χαρακτήρας τυλίγει το κλουβί του πουλιού σε μία ελληνική σημαία. Είναι το κλουβί μια μεταφορά της ταινίας;

«Ναι, είναι μεταφορά. Για μένα είναι μια μεταφορά για κάποιον που νιώθει ασφαλής μόνο σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Δε συμβολίζει τη φυλακή αλλά το σπίτι όπου μπορείς να βρεις τροφή και ασφάλεια. Δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό. Συμβολίζει ένα μέρος όπου θρέφεις την ψυχή σου».

Ο βασικός χαρακτήρας της ταινίας σας μοιάζει με έναν αγχωμένο νεαρό άντρα που είναι ανήμπορος να χρησιμοποιήσει τις ικανότητές του. Βλέπετε πολλά τέτοια παραδείγματα τριγύρω σας;

«Ναι, αν και δεν είμαι σίγουρος αν είναι σε αυτό το επίπεδο διότι ο συγκεκριμένος χαρακτήρας είναι και ανίκανος να το κάνει. Για μένα δεν είναι μια μεταφορά αλλά μία αλληγορία για τους ανθρώπους που επειδή δεν μπορούν να δουν τους εαυτούς τους να καθρεπτίζονται στα πρόσωπα κάποιων άλλων ανθρώπων, δεν μπορούν να καταλάβουν την αξία τους και με ποιο τρόπο είναι χρήσιμοι στους άλλους ανθρώπους. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι κάτω των 30 και των 40 ετών που αποκαλούνται άχρηστοι επειδή καταπιάνονται με επαγγέλματα σαν το δικό μου. Το σημαντικό όμως είναι ότι το αγόρι στην ταινία τώρα αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά και αναρωτιέται για το αν τελικά είναι χρήσιμος».

Θα κατηγοριοποιούσατε την ταινία σας ως πολιτικό φιλμ;

«Δεν προοριζόταν για πολιτικό φιλμ αλλά στην πορεία απέκτησε κοινωνικό μήνυμα. Σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι δεν αναφέρονται πολλές λεπτομέρειες για την προσωπική ζωή του κεντρικού ήρωα αλλά ο θεατής παρακολουθεί το αγόρι να ενεργεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο. Θα μπορούσες να πεις ότι πρόκειται για μία μορφή ρεαλισμού αλλά για μένα δεν είναι ακριβώς αυτό»

Απόδοση: Ελεωνόρα Βερυκοκίδη

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos