Από το Βερολίνο στην Θεσσαλονίκη: 9 φιλμ που είδαμε και γράψαμε

Published: 15 Nov 2020, 02:59
Συντάκτης:

To 61o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης διεξάγεται φέτος online εξ'αιτίας των δυσάρεστων για όλους μας περιστάσεων με τη επέλαση του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊου και μάλιστα με επιτυχία και πολλές sold out προβολές.

<a href="/en/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Από το φετινό του πρόγραμμα είναι εύκολο να διακρίνει κανείς μια έντονη σχέση με το φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, στο οποίο βρεθήκαμε φέτος στα τέλη Φεβρουαρίου, ελάχιστα 24ωρα πριν ξεσπάσει ο Covid-19 (τυχεροί δε λες τίποτα!) και σας μεταφέραμε ότι συνέβη στο πιο ανήσυχο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Ευρώπης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας. 

Εννέα λοιπόν από τις δεκάδες ταινίες που παρακολουθήσαμε, συμπεριλήφθηκαν και στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ελπίζουμε να προλάβατε κάποια από αυτές, σας παραθέτουμε τις κριτικές μας, ώστε αν κάποια σας κινήσει το ενδιαφέρον, να την τσεκάρετε και να την αναζητήσετε στο μέλλον. 

Για το βραβευμένο στην Berlinale "Digger" του Τζόρτζη Γηργοράκη οι εντυπώσεις ήταν θετικότατες και σίγουρα συγκαταλέγεται στις καλύτερες ελληνικές ταινίες της χρονιάς. (https://bit.ly/3nmlRRp)

Το επίσης βραβευμένο "Delete history" των Μπενουά Ντελεπάν & Γκουστάβ Κερβέρν είναι μία γαλλική κωμωδία, που αποδίδει με έναν έξυπνο τρόπο την τρέλα της σύγχρονης εποχής, με έναν σαρκαστικό κι άκρως σατιρικό τρόπο. (https://bit.ly/2IC7qtI)

To "Βerlin Alexanderplatz" του Μπουρχάν Κουρμπανί βασισμένο στο μνημειώδες ομώνυμο μυθιστόρημα ξεκίνησε ελπιδοφόρα, αλλά έχασε τον δρόμο του (https://bit.ly/32NejPF)

Tο "First cow" της Κέλι Ράινχαρντ πρόκειται ουσιαστικά για “μια ταινία για δυο geeks που συναντιούνται στη χώρα των όπλων.” (https://bit.ly/36CCL7t)

Το "Never Rarely Sometimes Always" της Ελίζα Χίτμαν λέει μία ιστορία σιωπηλά θυμωμένη, με συγκεκριμένους στόχους, να ευαισθητοποιήσει και να δώσει δύναμη σε πολλές νεαρές κοπέλες που θέλουν να έχουν λόγο για το σώμα τους και τις αποφάσεις τους. (https://bit.ly/3lwlEdK)

Το "Με κεφαλαία γράμματα" του Ράντου Τζούντε είναι μια απόπειρα πειραματισμού που καταλήγει σε σπατάλη μιας δυνατής ιστορίας που θα μπορούσε να ανθίσει με μία παραδοσιακή κινηματογραφική δομή. (https://bit.ly/35wL7y7)

Το "Malmkrog" του Κρίστι Πούιου περιέχει μια διακριτική και θεατρικής υφής σκηνοθετική προσέγγιση, πρόκειται για μια περισσότερο φιλοσοφική-δοκιμιακή παρά αφηγηματική ταινία, (https://bit.ly/2IEM0M0)

Το "Last and first men" του αδικοχαμένου Γιόχαν Γιόχανσον είναι ένα πρωτότυπο φιλμικό πείραμα, βαθιά φιλοσοφημένο, εικαστικά άρτιο, αλλά φτιαγμένο κυρίως για φεστιβαλικά κοινά. (https://bit.ly/36RdarN)

Tέλος, το αριστουργηματικό "Gunda" του Βίκτορ Κοζακόβσκι είναι η ταινία που αγάπησε με πάθος ο Γιόακιν Φοίνιξ και αποφάσισε να την στηρίξει ως παραγωγός, είναι το φιλμ με το οποίο σάστισε ο Πολ Τόμας Άντερσον. (https://bit.ly/36zawXr)

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικά διαμορφωμένο section του MOVE IT που ανανεώνεται καθημερινά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos