Θέμα: Ο απαράμιλλος καλλιτεχνικός σχεδιασμός του Ντειβιντ Λιντς

Δημοσίευση: 20 Aug 2018, 14:25
Συντάκτης:

Ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν τόσο τις 2 πρώτες σεζόν του Twin Peaks όσο και το Twin Peaks: The Return να μη μοιάζουν με καμία άλλη τηλεοπτική σειρά είναι η απαράμιλλη αισθητική τους. Ο Peter Deming, διευθυντής φωτογραφίας της σειράς, έριξε πρόσφατα φως στο πώς προσεγγίζει τη δουλειά του, η οποία δεν είναι αποτέλεσμα πολύωρων συζητήσεων με τον David Lynch. Αντ' αυτού, ο Deming δήλωσε ότι έχει μάθει, στη διάρκεια  μιας συνεργασίας που μετράει πλέον δύο δεκαετίες, πώς να δίνει στον Lynch αυτό που θέλει διαβάζοντας προσεκτικά τα λεπτομερή σενάριά του, παρακολουθώντας τον να καθοδηγεί τους ηθοποιούς και συλλέγοντας χρήσιμα στοιχεία από τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό.

"Το σκηνικό που έχεις μπροστά σου είναι κι αυτό δημιούργημα του Lynch και ο ίδιος το γνωρίζει καλά. Μπορείς να καταλάβεις από όλα όσα είναι εκεί - καθότι ο David προσέχει κάθε λεπτομέρεια του κάδρου, αφού τις επιλέγει ο ίδιος - εάν η σκηνή θα είναι σκοτεινή ή με έντονα χρώματα και ποια είναι η ατμόσφαιρά της."

Για να ζωντανέψει ξανά τον κόσμο του  Twin Peaks, ο Lynch απευθύνθηκε αρχικά στον Jack Fisk, μακροχρόνιο συνεργάτη του και θρυλικό πλέον καλλιτεχνικό σχεδιαστή. Οι δυο τους γνωρίζονται από παιδιά και, πριν στρέψουν τη δημιουργικότητά τους στον κινηματογράφο, είχαν ασχοληθεί με τη ζωγραφική. Όμως, ο Fisk δεν μπορούσε να αναλάβει το Twin Peaks: The Return, καθώς ήταν απασχολημένος με τα γυρίσματα του The Revenant. Παρόλα αυτά, πρότεινε στον Lynch μια άξια αντικαταστάτριά του.

Η Ruth De Jong ήταν μια ταλαντούχα νεαρή ζωγράφος που όδευε προς τη σχολή Καλων Τεχνών, όταν ο Fisk της πρότεινε να δουλέψει στο There Will Be Blood, το αριστούργημα του Paul Thomas Anderson. Υπό την καθοδήγησή του Fisk, η De Jong απέκτησε σπουδαία φιλμική εμπειρία στα γυρίσματα ταινιών του Anderson και του Terence Malick και είναι πλέον μια καταξιωμένη καλλιτεχνική σχεδιάστρια, που έχει στο βιογραφικό της και το πρόσφατο Manchester By the Sea. H ίδια υποστηρίζει ότι αυτή ακριβώς η εμπειρία ήταν καθοριστική στο να αναλάβει τον ρόλο της καλλιτεχνικής σχεδιάστριας για τα 18 επεισόδια της επιστροφής στο Twin Peaks.

"Κάθε σκηνικό είναι σαν ζωντανός πίνακας για τον Lynch - αυτά είναι δικά μου λόγια, οχι του ίδιου, αλλά έτσι ερμηνεύω την δουλειά του στον κινηματογράφο σε σχέση με αυτή στις εικαστικές τέχνες, με τις οποίες συνεχίζει να ασχολείται. Έχουμε αυτό το κοινό υπόβαθρο, επίσης ξεκίνησα υπό την καθοδήγηση του Jack Fisk και υπάρχει κάτι σαν κοινό νήμα ανάμεσά μας, μια κοινή γλώσσα και τρόπος έκφρασης για να καταλήγουμε σε κάποιο αποτέλεσμα" δηλώνει η ίδια για τη συνεργασία της με τον αξεπέραστο Αμερικανό σκηνοθέτη. 

Η συνεργασία αυτή έχει κάτι το διαφορετικό για την De Jong, καθώς δήλωσε επίσης ότι οι επιλογές που κάνει δεν χρειάζεται πάντα να ακολουθούν κατά γράμμα το σενάριο ή την κατάσταση που περιγράφεται. Επίσης, δεν υπάρχει προκαθορισμένο στυλ ή χρωματική παλέτα στο Twin Peaks, καθώς αυτά προέκυψαν μετά από εκτενείς συζητήσεις με τον Lynch, στις οποίες εξηγούσε τις προθέσεις του (κάτι που δεν πρόκειται βέβαια να κάνει ποτέ για το ευρύ κοινό που διψάει να μάθει τι έχει κάθε φορά στο μυαλό του).

"Δεν ξέρω πώς να μιλήσω για τη δουλειά μου στο Twin Peaks χωρίς να αποκαλύψω κάτι που δεν πρέπει να αποκαλυφθεί. Προσπαθώ να το κρατήσω ως κάτι ιερό. Το Twin Peaks είναι τόσο ζωντανό και σημαντικό για τον David Lynch, συνεπώς όλες οι επιλογές γίνονται με βάση αυτό" είπε στη συνέντευξη της στο Indiewire.

Καμία λεπτομέρεια δεν διαφεύγει του Lynch, από το πιο μικρό κομμάτι υφάσματος μέχρι τη θέση μιας καρέκλας. Η ικανότητά του να κλείνει τα μάτια και να βλέπει ένα δωμάτιο προκάλεσε αμέσως τον θαυμασμό της De Jong. Βέβαια, το να μετατρέψει την εικόνα που έχει ο Lynch στο μυαλό του σε ένα σκηνικό είναι μια διαδικασία που ενέχει πολύ πειραματισμό.

"Δεν υπάρχει ποτέ μία μόνο λύση όταν συνεργαζεσαι με τον David κι αυτό είναι αποτέλεσμα της καλλιτεχνικής του φύσης. Το να πειραματιζεσαι μαζί του είναι κάτι το συναρπαστικό." 

Αυτός ο πειραματισμός ήταν ιδιαίτερα έντονος στην εύρεση των τοποθεσιών. Σύμφωνα με την ίδια, ο Lynch δεν αρκείται να δει φωτογραφίες, πρέπει να ταξιδέψει ο ίδιος στις τοποθεσίες που του φαίνονται πιο ιδανικές και εκεί μπορεί να βάλει το μυαλό του να δουλέψει, έχοντας την έννοια του χώρου ως καθοριστικό παράγοντα στη δημιουργική διαδικασία που ακολουθεί. Μόλις βρεθεί σε κάποια τοποθεσία, οι αντιδράσεις του είναι ενστικτώδεις και μπορεί αμέσως να καταλάβει τι μπορεί να λειτουργήσει και τι όχι.

Αυτό που σίγουρα ήθελε είναι να μην φαίνεται ότι έχουν αλλάξει πολλά στον κόσμο του Twin Peaks, στα 25 χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι να τον ξαναεπισκεφτεί. Εδώ, η De Jong αποκαλύπτει ότι λόγω αυτού έπρεπε να φτιάξουν από την αρχή τις κομβικές τοποθεσίες της σειράς, το diner, το  roadhouse και το αστυνομικό τμήμα, με βάση την αρχική τους εμφάνιση και με έμφαση και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Τα αποτελέσματα όλων αυτών τα απολαύσαμε στις οθόνες μας και έχουν γράψει πλέον τηλεοπτική ιστορία. Μένει μόνο να δούμε αν ο David Lynch σκοπεύει να κάνει άλλη μια επίσκεψη σε αυτή την παράξενη επαρχιακή πόλη που έχει στοιχειώσει τον ίδιο,  αλλά κι εμάς.

ΣΧΟΛΙΑ

Δημοσίευση: 20 Aug 2018, 14:25
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι μέρες... εθνικής υπερηφάνειας συνεχίζονται και στα Οσκαρ! Το...
3 λεπτά
H επιστροφή της Κέιτ Μπλάνσετ στο σανίδι του θεάτρου...
1ώρα
BOX OFFICE
Aναπάντεχα θα έλεγε κανείς, το "Aστερίξ και το μυστικό...
12 ώρες