Αποχαιρετούμε τις τύπισσες του Orange Is The New Black

Δημοσίευση: 4 Σεπτεμβρίου 2019, 13:15
Συντάκτης:

Σε κλίμα βαθιάς στεναχώριας και άρνησης αποχαιρετίσαμε το “Orange is the New Black” το οποίο έδωσε τον επίλογό του με τον έβδομο και τελειωτικό κύκλο για τις κρατούμενες των φυλακών Λίτσφιλντ. Μετά από πολλές υποψηφιότητες για βραβεία Emmy και Χρυσές Σφαίρες, η σειρά εδραίωσε τον χαρακτήρα της και την ιδιαίτερη πλοκή της μέσα σε ένα περιβάλλον ποικιλόμορφο, θορυβώδες και κυρίως γυναικείο. Με αφορμή το βιβλίο που έγραψε η Πάιπερ Κέρμαν για την εμπειρία της στην φυλακή, η Jenji Kohan οραματίστηκε μία μικρογραφία μιας κοινωνίας κεκλεισμένων των θυρών και αυστηρά ακατάλληλη για άντρες. Για ένα τελευταίο αντίο και σαν ένας φόρος τιμής στην σειρά που μπήκε στα ενδόμυχα των φυλακών, κάνουμε μία ανασκόπηση στους πιο έντονους και ανεπανάληπτους χαρακτήρες της σειράς και εξετάζουμε την κατάληξή τους εντός ή εκτός των φυλακών. Το κείμενο περιέχει spoilers.

ΣΧΕΤΙΚΑΉρθε η τελευταία σεζόν για το Orange Is The New Black

Πάιπερ Τσάπμαν 

Ο χαρακτήρας που τα ξεκίνησε όλα. Η Πάιπερ πέρασε τις πύλες των φυλακών Λίτσφιλντ στο πρώτο επεισόδιο της σειράς και αποχώρησε από αυτές στο τέλος της 6ης σεζόν, έτοιμη να συνεχίσει και πάλι την ζωή της. Η προσαρμογή της εκτός φυλακής μας υπενθυμίζει και πάλι τα πρώτα της άβολα βήματα με τις συγκρατούμενες της όμως τώρα η αδυναμία της να γίνει ένα με τον κόσμο και να υπερασπιστεί τον εαυτό της είναι λιγάκι αδικαιολόγητη –ή μήπως όχι; Η αποφυλάκισή της δεν είναι τελικά τόσο ρόδινη, η Άλεξ βρίσκεται ακόμα στην φυλακή και η ίδια δεν μπορεί να πιεί ούτε μια γουλιά αλκοόλ. Η κλασική Πάιπερ θα ξεσπάσει, θα εκνευρίσει το κοινό ακόμα μία φορά με τις επιλογές της όμως η τελική της εικόνα που μας δίνει δικαιώνει για πρώτη φορά τον εαυτό της αλλά και εμάς που μας ταλαιπώρησε με πολλές αψυχολόγητες στιγμές όλα αυτά τα χρόνια.

Άλεξ Βος 

Ο χαρακτήρας της ψηλής μελαχρινής μένει πάντα άρρηκτα συνδεδεμένος με την Πάιπερ και ακόμα και αν μας έκαναν κάποια νάζια στα τελευταία επεισόδια, ο δεσμός τους προχωράει ανεπηρέαστος. Οι παρανομίες που συνέχιζε να κάνει -ηθελημένα και άθελα- στην φυλακή δεν σταματούν όμως για να είμαστε ειλικρινείς, η Άλεξ είναι από τους λίγους χαρακτήρες οι οποίοι στέκονται πραγματικά μόνοι τους χωρίς βοήθεια και μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους –άκρο αντίθετο από την Πάιπερ. Η μοναξιά, ωστόσο, δύσκολα παλεύεται σε ένα εχθρικό περιβάλλον γι’ αυτό και χαιρόμαστε για την φιλική συντροφιά που βρήκε στις φυλακές του Οχάιο. Τελικά οι παρανομίες της τελευταίας στιγμής της βγήκαν σε καλό.

Γκαλίνα Ρέζνικοφ 

Ή αλλιώς η αγαπημένη μας “Ρεντ”. Η βετεράνος της φυλακής και η άρχουσα τάξη της κουζίνας με τις αποστομωτικές ατάκες δεν μας άφησε περιθώρια για τον δικό της επίλογο, έναν από τους δυσκολότερους και περισσότερο αιφνιδιαστικούς. Ποτέ δεν περιμέναμε ο ιθύνων νους να παρουσιάσει σημάδια φθοράς και ανικανότητας και ότι θα είναι τρομακτικά δύσκολο να αναγνωρίσουμε στο βλέμμα του την δύναμη που έκρυβε στο παρελθόν.Ιδανικά, θα θέλαμε η Ρεντ να βυθιστεί γλυκά στην (άδικη) άνοια της και να ξεχάσει όλα αυτά που πέρασε εκτός και εντός της φυλακής. Δυστυχώς, μέσα σε αυτά θα είναι και η Νίκι Νίκολς.

Νίκι Νίκολς 

Το αλάνι του Λίτσφιλντ. Αυτοί που όλες θα ήθελαν να έχουν για κολλητή αλλά που κοντά της κόλλησαν η προαναφερθείσα “Ρεντ” και η Λόρνα Μορέλο. Ανέκαθεν γενναιόδωρη και θετικός άνθρωπος, η Νίκολς δεν δείχνει να στεναχωριέται με την τρέχουσα κατάσταση αλλά προσαρμόζεται εξαιρετικά για ακόμα μία φορά. Η δική της μοίρα της επιφυλάσσει ένα γλυκόπικρο τέλος από αυτά που έχει συνηθίσει γι’αυτό και την βλέπουμε να αναγεννάται τόσο γενναία από τις στάχτες της. Ως βαθιά ευαίσθητος άνθρωπος διαλύεται όταν βλέπει τους δύο αγαπημένους της ανθρώπους να απομακρύνονται από αυτήν υπό κακές συνθήκες (ενώ παράλληλα φεύγει και η πρόσφατη καψούρα της) αλλά από την άλλη γίνεται επιτέλους ο ενήλικας στην δική της ιστορία γεγονός που συνοδεύεται και από την αρχηγία της κουζίνας.

Λόρνα Μορέλο

Από τον πρώτο κύκλο μας είχε γίνει γνωστή η “τρέλα” που κουβαλούσε η γλυκιά Λόρνα και η ιστορία stalking που την έφερε πίσω από τα σίδερα μας επιβεβαίωσε. Βέβαια, σε όλους τους κύκλους παρέμενε σχετικά ήσυχη με ορισμένα κρούσματα μυθομανίας και σίγουρα δεν ήταν από τους πιο σκληρούς χαρακτήρες όμως η έβδομη σεζόν της φέρθηκε σκληρά και επιδείνωσε την ευαίσθητη ψυχολογία της. Αυτές ήταν και οι τελευταίες στιγμές που βλέπαμε την παλιά καλή Μορέλο προτού χαθεί και αυτή στην άβυσσο του μυαλού της. Πλέον, την βρίσκουμε μακριά από καλλωπιστικά DIY της φυλακής αγκαλιά με την Ρεντ στην ψυχιατρική πτέρυγα.

Σουζάν Γουόρεν

Για την αθώα μας “Crazy Eyes” οι σεναριογράφοι για άγνωστο λόγο δεν θεώρησαν ότι άρμοζε κάποια εναλλαγή στο σκηνικό της ενόψει του γενικού τέλους. Παρόλα αυτά, την βλέπουμε για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια καταπίεσης να σκέφτεται περί δικαιοσύνης και να ξεσπαθώνει λιγάκι παραπάνω. Όλοι γνωρίζουμε το πόσο δίκαιο είναι που η Σουζάν βρέθηκε στην φυλακή και η ίδια το ψυλλιάζεται αλλά «μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι» και έτσι η Crazy Eyes θα συνεχίσει μέχρι το τέλος της ποινής της να ζει σε ένα περιβάλλον ανάρμοστο για την κατάστασή της.

Τάσα Τζέφερσον
Η πτώση της ξεκίνησε αναμφίβολα από τον θάνατο της Πουσέι. Η άλλοτε δυναμική και εύστροφη προσωπικότητα της Τέιστι κατέληξε βίαιη, θυμωμένη και γενικά αγριεμένη, ειδικά μετά την ποινή ισόβιας κάθειρξης για έναν φόνο που δεν διέπραξε κατά την εξέγερση των φυλακών στον 5ο κύκλο. Βλέποντας ακόμα και τις φίλες της να καταθέτουν εναντίον της, η Τέιστι έχασε την εμπιστοσύνη της από τους πάντες. Όλα έδειχναν ότι το τέλος θα ήταν τραγικό αλλά κατά βάθος ποτέ δεν πιστέψαμε ότι η Τέιστι θα έκανε κακό στον εαυτό της. Αυτό που όντως έκανε στο τέλος έβγαλε στην επιφάνεια την ευρηματική Τέιστι και ήταν ένα πραγματικά ευχάριστο γεγονός. Το “The Poussey Washington Fund” είναι μία πραγματικότητα και στόχο έχει την οικονομική ενίσχυση μη κερδοσκοπικών οργανισμών που ασχολούνται με θέματα ποινικής δικαιοσύνης, μεταναστευτικά δικαιώματα και βοηθούν αυτούς που απειλούνται από τις μαζικές φυλακίσεις. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Αλέιντα και Νταγιανάρα Ντίαζ

Συναντήσαμε μάνα και κόρη μέσα στην φυλακή όμως η Αλέιντα “έσπασε” την αναστολή της και βρήκε τον δρόμο της πίσω στο Λίτσφιλντ και την κόρη της, η οποία μετατράπηκε αρκετά γρήγορα σε druglord. Σίγουρα, η προκειμένη περίπτωση της Νταγιανάρα δεν ήταν κάτι που περιμέναμε (ακόμα και η περίοδος  που έκανε χρήση νομίζαμε ότι ήταν απλά μία φάση) αλλά από την άλλη ήταν όντως κάτι που πραγματικά μας εξέπληξε; Η σχέση των δύο γυναικών ήταν αρκετά επεισοδιακή και ακόμα περισσότερο ανταγωνιστική και αναμφίβολα γεννήθηκε μέσα σε κλίμα ναρκωτικών ουσιών. Η Νταγιανάρα δεν είχε και πολλές άλλες εμπειρίες στην ζωή της -και οι πλέον φυσιολογικές και ευτυχισμένες κράτησαν ελάχιστα- οπότε ίσως η λοξοδρόμηση να ήταν ουσιαστικά μονόδρομος. Πάντως, η τελευταία τους κοινή τους σκηνή και η περίεργη στιχομυθία που είχαν έκαναν το διαδίκτυο να αναρωτιέται εάν η Ντάγια γλύτωσε από τα χέρια της μητέρας της.

Γκλόρια Μεντόζα 

Η αιώνια αντίπαλος της “Ρεντ” και εντός αλλά και εκτός της κουζίνας, η άτυπη αρχηγός του Ισπανικού Χάρλεμ είχε από την αρχή μία σταθερή πορεία. Ο συγκεντρωμένος χαρακτήρας της της επέτρεπε να “σπάει” ενίοτε αλλά η ίδια είχε μία ευκολία στο να ξαναμαζεύει τα κομμάτια της και να συμπεριφέρεται δίκαια και σοβαρά σε καταστάσεις που το απαιτούσαν. Η αποφυλάκισή της ήρθε σαν επισφράγιση του δίκαιου τέλους που περιμέναμε για αυτήν και είμαστε σίγουροι ότι η Μεντόζα δεν θα ξαναβρεθεί σε σωφρονιστικό ίδρυμα.

Μαρισόλ Γκονζάλες και Μαρίτσα Ράμος

Το χαρακτηριστικό δίδυμο της φυλακής, κομμάτι του Ισπανικού Χάρλεμ. Η Μαρίτσα και η “Φλάκα” συνήθιζαν να πετάνε στα σύννεφα χωρίς να έχουν (ή έστω χωρίς να δείχνουν ότι έχουν) πραγματική συναίσθηση της κατάστασης όμως πάντα ήταν μία σέξυ, αστεία νότα σε όλη τη σειρά. Χαρήκαμε πολύ για την επανασύνδεσή τους η οποία δεν κράτησε για πολύ αλλά το ότι ξαναβρήκαν η μία την άλλη μετά από τόσο καιρό ήταν τουλάχιστον παρηγορητικό.

Τίφανι Ντόγκετ 

Από την αρχή του 7ου και τελειωτικού κύκλου τα πράγματα ήταν αρκετά ρευστά για τις περισσότερες κρατούμενες και το μέλλον είχε πολλά να δείξει για τις περισσότερες από αυτές. Για την “Πενσατάκι” είχαμε την τυφλή σιγουριά ότι το τέλος της θα είναι το πιο αξιέπαινο και χαρούμενο παρά το πολύ άσχημο ξεκίνημά της και πως πραγματικά θα ήταν η εξαίρεση του κανόνα και ως έναν βαθμό όντως ήταν. Η “Πενσατάκι” ήταν δύσκολος χαρακτήρας, αχώνευτος και μισητός (ιδίως στην αρχή) όμως αναλογικά είχε την καλύτερη εξέλιξη από τους υπόλοιπους. Η επιμονή της την έφερε τόσο κοντά στο να πιστέψει για πρώτη φορά στον εαυτό της και να δώσει ελπίδα στις άλλες όμως που η ελάχιστη επιπολαιότητα που είχε μείνει μέσα της σε συνδυασμό με την ανασφάλεια και την αδιαφορία την έβγαλε μια για πάντα εκτός.

H άποψή μας για την 7η σεζόν.

Η σειρά προβάλλεται από την Cosmote TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ