The snowman

Πανοραμα Ευρωπαικου Κινηματογραφου

Σύνοψη: Ένα κορίτσι ξυπνά κι αναζητά τη μητέρα του. Το σπίτι άδειο. Στον κήπο ένας χιονάνθρωπος με το φουλάρι της μητέρας του τυλιγμένο στο λαιμό του. Ο συναισθηματικά ασταθής αστυνόμος Χάρι Χόλε και η ομάδα του ξεκινούν την έρευνα για μια απλή, φαινομενικά, δολοφονία κι ανακαλύπτουν έναν ανησυχητικό αριθμό γυναικών που έχουν χαθεί στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων. Ένας serial killer παίζει διεστραμμένα παιχνίδια στρατηγικής στην έδρα του και ο Χάρι Χόλε καλείται να μπει στο μυαλό του, αλλιώς ένας ακόμα χιονάνθρωπος θα εμφανιστεί κι άλλη μια γυναίκα θα δολοφονηθεί.

Άποψη: Κλασσική περίπτωση πολυαναμενόμενης ταινίας που σχεδόν απογοητεύει αναφορικά με τις προσδοκίες από το hype που την συνόδευε καθώς βασίζεται σε έναν ήρωα μιας σειράς υπερεπιτυχημένων βιβλίων από τον πιο διάσημο (με διαφορά) εκπρόσωπο της σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας συτή την στιγμή.

Ο Χιονάνθρωπος έχει φυσικά προτερήματα που είναι εξώφθαλμα: υπέροχη πραγματικά φωτογραφική διεύθυνση με αξιοποίηση του φυσικού τοπίου, εμβληματικό πρωταγωνιστή, με τον Φασμπέντερ να διαθέτει την στιβαρότητα που απαιτείται, αλλά στις μισές τουλάχιστον σκηνές να έχει επιλέξει να δείχνει υπερβολικά σφιγμένος και διστακτικός, αλλά και υποβλητικό στιλιζάρισμα με γεωμετρία κάδρου που κόβει την ανάσα από τον σκηνοθέτη των "Let the right one in" & "Tinker Tailor Soldier Spy".

Την ίδια στιγμή όμως οι (παραδόξως) πολύ έμπειροι σεναριογράφοι Xουσεϊν Αμίνι (Drive, Jude, The four feathers) και Πίτερ Στρον (Tinker Tailor Soldier Spy, The man who stared at goats, Frank), μάλλον... φοβήθηκαν κατά κάποιο τρόπο το πλούσιο και αρκετά πολυδιάστατο υλικό που είχαν στα χέρια τους: στα βιβλία του ο Νέσμπο εκτός από την συναρπαστική ίντριγκα προσφέρει για όλους σχεδόν τους βασικούς χαρακτήρες του και ένα δεύτερο ψυχολογικό υπόστρωμα ανάλυσης σκιαγραφόντας ουσιαστικά. Τούτοι εδώ προτίμησαν να εστιάσουν αποκλειστικά και μόνο στο αστυνομικό μυστήριο, το οποίο προσφέρει μεν συγκινήσεις (αυτό έλειπε), αλλά δοσμένο με έναν clean cut "επαγγελματισμό" που είναι κατά διαστήματα αποτελεσματικός, γοητεύει στο μάτι, αλλά έχεις την αίσθηση ότι συνολικά παρακολουθείς ένα μονοδιάστατο αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου, διεκπεραιωμένο φυσικά με υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό, αλλά χωρίς ορίτζιναλ ταχυπαλμίες.

Προβάλλεται εδώ.

Filmschool.gr - Σεμινάρια Σκηνοθεσίας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το νέο spin-off ή πιο σωστά, μια ιστορία του...
5 λεπτά
Θα έχει την πλήρη επίβλεψη της σειράς, αλλά τελικά...
1ώρα
the defenders
Σύνοψη: Το The Defenders, το “τηλεοπτικό” στοίχημα της Marvel,...
2 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
UIP
58070
Feelgood
16875
Tanweer
15000
Odeon
11036
Feelgood
8834