Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Tales

Σύνοψη: Καθώς ο γιός του Will Turner και της Elizabeth Swan, Henry, ψάχνει το μόνο άνθρωπο που μπορεί να βοηθήσει να λυθεί η κατάρα που φυλάκισε τον πατέρα του στο στοιχειωμένο πλήρωμα του Ιπτάμενου Ολλανδού, το διαβόητο καπετάνιο Jack Sparrow, βρίσκεται ξαφνικά μπροστά στο μεγαλύτερο εχθρό του Sparrow και νέμεσή του: τον καταραμένο καπετάνιο-φάντασμα Salazar, που απειλεί να σκοτώσει κάθε πειρατή στη θάλασσα μέχρι να πιάσει στα χέρια του τον φταίχτη για την κατάρα που τον φυλάκισε, που δεν είναι άλλος από το συνήθη ύποπτο Sparrow. Ο μόνος τρόπος να σωθούν είναι να βρουν την περίφημη Τρίαινα του Ποσειδώνα, που λέγεται ότι χαρίζει στον κάτοχό της απόλυτη παντοδυναμία στη θάλασσα.

Άποψη: Το βασισμένο στο ομώνυμο ride του θεματικού πάρκου της Disney, υπερεπιτυχημένο εισπρακτικά saga των Πειρατών της Καραϊβικής που ξεκίνησε το 2003 με το καλαίσθητο και διασκεδαστικό “The Curse of the Black Pearl”, φτάνει στην 5η ταινία του, με το σκηνοθετικό τιμόνι να παραδίδεται στους Νορβηγούς Joachim Ronning και Espen Sandberg, της… σύγχρονης πειρατικής περιπέτειας και υποψήφιας για Όσκαρ το 2012, “Kon-Tiki”. Ως αναμενόμενον, το φιλμ βασίζεται σε ένα υποτυπώδες και ανέμπνευστο σενάριο, με παιδαριώδεις διαλόγους, κακόγουστα αστεία, δραματικές κορυφώσεις που εκβιάζουν το συναίσθημα και σεναριακές ανατροπές αναληθοφανείς και προχειρογραμμένες. Οι παραγωγοί της ταινίας (Jerry Bruckheimer και Disney), που προφανώς έχουν και τον τελικό λόγο ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, στοχεύουν ξεκάθαρα στην επανάληψη της εμπορικής επιτυχίας που είχαν όλα τα προηγούμενα φιλμ της σειράς, επιτυχία που βασίζεται κυρίως στην αντισυμβατική φιγούρα του Καπετάνιου Jack Sparrow: ο αγαπημένος μικρού και μεγάλου κοινού πειρατής μπλέκει πάλι σε νέες περιπέτειες, με τον (ελαφρώς ντεφορμέ) Depp να επαναλαμβάνει στείρα τις ερμηνευτικές μανιέρες που καθιέρωσαν το χαρακτήρα αυτό, ο οποίος παραμένει παρ’ όλα αυτά ο απολαυστικός μέθυσος και ηδονιστής αντι-ήρωας που αγαπήθηκε τόσο, χαρίζοντας κάμποσες στιγμές απρόσμενου γέλιου.

Απόλυτα αχρείαστη η επαναφορά του στόρι των Turner και Swan (προκειμένου να δοθεί απλώς λίγος χρόνος επί της οθόνης στον Orlando Bloom…), με το χλιαρό και επιτηδευμένο ρομάντζο μεταξύ του γιού τους και της Carina να μην αποζημιώνει, παρά τον ενδιαφέροντα, ετοιμόλογο και δυναμικό γυναικείο χαρακτήρα της τελευταίας, που εκπλήσσει ευχάριστα. Ο «κακός» του Bardem ακροβατεί ανάμεσα στο τρομακτικό και στο απλά… γελοίο, θυμίζοντας καρικατούρα από video-game, με τη μορφή που στοιχειώνει να είναι αυτή του ξυρισμένου και γεμάτου τατουάζ κεφαλιού της μάγισσας Golshifteh Farahani, ενώ την παράσταση κλέβει για άλλη μια φορά ο (εξαιρετικός σε ό,τι κι αν κάνει) Geoffrey Rush. Εντυπωσιακά οπτικά εφέ, καλοφτιαγμένο CGI και μερικές επιδέξια χορογραφημένες σκηνές μάχης αρκούν για να περάσουν ευχάριστα οι ώρες που διαρκεί το φιλμ (από το οποίο όμως θα μπορούσαν να λείπουν τουλάχιστον 30 λεπτά), όχι όμως για να μπορεί να μιλήσει κανείς για μια αξιόλογη, και όχι πλήρως παραδομένη στο βωμό του… κοψίματος εισιτηρίων, συνέχεια της αγαπημένης πειρατικής εποποιίας. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέθανε σε ηλικία 56 ετών ο Σουηδός Μάικλ Νίκβιστ,...
5 λεπτά
Όπως αποδείχθηκε ξεκάθαρα από την ανταπόκριση του κοινού, η...
48 λεπτά
alexandra daddario gq
PAPARRAZZI
Για την Αλεξάντρα Νταντάριο τα λόγια είναι μάλλον περιττά:...
11 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
22294
Tanweer
17008
UIP
8257
Tanweer
6942