Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Η Claudia και ο Flavio γνωρίζονται μετά από μία αντιμαχία που είχαν ως ομιλητές σε ένα πανεπιστήμιο. Αμέσως ερωτεύονται παθιασμένα. Εκείνη όμως είναι έτοιμη να παντρευτεί και να κάνει παιδιά, ενώ εκείνος δεν βλέπει έτσι το μέλλον του. Θα καταλήξουν να χωρίσουν. Ο Flavio θα γνωρίσει την νεαρή Giorgia, που θα τον αναζωογονήσει, ενώ η Claudia, προσπαθώντας να ξεχάσει τον μεγάλο έρωτά της για αυτόν, θα γνωρίσει την φοιτήτριά της, την Nina, με την οποία θα ξεκινήσει μία νέα ερωτική ιστορία.

Άποψη: Η σκηνοθέτρια επεισοδίων της σειράς «Gomorra», Francesca Comencini, επιστρέφει στον κινηματογράφο μετά το 2012 και την ταινία «Un giorno speciale», για την οποίαν προτάθηκε για Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας. Η νέα της ταινίας, «Ιστορίες αγάπης που δεν ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο», την οποίαν σκηνοθετεί και γράφει, περιστρέφεται γύρω από ερωτικές ιστορίες δύο μεσήλικων ανθρώπων, που αρχικά βιώνουν τον έρωτα μεταξύ τους, ενώ στη συνέχεια στρέφονται προς νεότερα άτομα. Οι ιστορίες βέβαια ανήκουν ακριβώς σε αυτόν τον κόσμο, οπότε ο τίτλος είναι λίγο παράδοξος, αν και πιθανόν ήθελε να δείξει την μοναδικότητα με την οποίαν βιώνει ο καθένας τα ερωτικά συναισθήματα.

Πράγματι, η κεντρική ηρωίδα, η Claudia, νιώθει στο έπακρο κάθε συναίσθημα για τον Flavio, είτε είναι αγάπη, είτε είναι θυμός. Αντίθετα, εκείνος είναι πιο εγκρατής στον τρόπο με τον οποίον εκδηλώνεται. Ο καθένας έχει διαφορετικές απαιτήσεις, διαφορετικά θέλω, διαφορετικές προσδοκίες από το μέλλον. Η ταινία γίνεται η απόδειξη της ατάκας που λέγεται στο «In the Mood for Love», ότι «η αγάπη είναι θέμα timing, δεν είναι καλό να γνωρίσεις το σωστό άτομο, ούτε πολύ νωρίς, ούτε πολύ αργά». Αυτό ισχύει και για την συγκεκριμένη ιστορία, δύο άνθρωποι που αγαπιούνται πολύ, αλλά δυστυχώς βρέθηκαν σε μία περίοδο που αυτά που αναζητούσε ο καθένας δεν συμβάδιζαν.

Η ταινία έχει μία πολύ καλή βάση, μία καλή πρώτη ύλη, η οποία όμως δεν αξιοποιείται σωστά, εξαιτίας της αφήγησης. Η αποσπασματική αφήγηση, με τα συνεχή μπρος-πίσω, δεν βοηθά την ταινία, αντιθέτως την υποσκάπτει. Με αυτόν τον τρόπο ούτε οι ήρωες αναπτύσσονται στο έπακρο, με αποτέλεσμα οι κινήσεις τους πολλές φορές να φαίνονται ανεξήγητες ή να μην μπορεί εύκολα να ταυτιστεί κανείς μαζί τους. Τα χρονικά άλματα απαιτούν πολύ μεγάλη σκηνοθετική δεξιοτεχνία για να πετύχουν, αλλιώς πέφτουν στον γκρεμό, και μαζί τους παίρνουν και την υπόλοιπη ταινία. Αυτό συνέβη και στην ταινία της Comencini. Και είναι κρίμα γιατί η ιστορία είναι πολύ ενδιαφέρουσα, οι ήρωες φαίνεται να έχουν να πουν πολλά, αλλά χάνονται εξαιτίας της αφήγησης, και οι δύο πρωταγωνιστές, η Lucia Mascino («’Εχουμε Πάπα») και ο Thomas Trabacchi («Barney’s Version»),  αποτελούν ένα εξαιρετικό δίδυμο.

Αποτελεί μία γυναικεία και βαθύτατα ειλικρινή ανάγνωση του έρωτα και πώς προσλαμβάνεται από τα δύο φύλα. Εξαιρετική και ευφυής αποτελεί η μόνη ασπρόμαυρη σεκάνς της ταινίας, ένα φεμινιστικό μάθημα σχετικά με την υπεροχή της τεστοστερόνης στον κόσμο. Όπως συμβαίνει σε κάθε ταινία που θέλει να έχει φεμινιστικό προφίλ, στο τέλος κάποια ηρωίδα θα στραφεί στην ομοφυλοφιλία, ως απόρροια του λεσβιακού φεμινισμού, περί εγκατάλειψης του ανδρικού φύλου και στροφής στο γυναικείο. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν γίνεται για το θεαθήναι, όπως συμβαίνει ιδίως σε ταινίες ανδρών σκηνοθετών, που περισσότερο στοχεύουν στην εξυπηρέτηση ανδρικών φαντασιώσεων, και λιγότερο σε ένα φεμινιστικό μανιφέστο αποκήρυξης του ετερόφυλου έρωτα. Η ταινία έχει μία καλή σεναριακή βάση, την οποία δεν αξιοποιεί στο έπακρο.

Πρώτη δημοσίευση: 21 Ιουνίου 2018, 12:08
Ενημέρωση: 28 Ιουνίου 2018, 07:57
Τίτλος:
Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο (Amori che non sanno stare al mondo)
Είδος: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
92
Εταιρία διανομής: 
Release: 
21 Ιουνίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos