Σύνοψη: Βρισκόμαστε στο Κόσοβο της δεκαετίας του ’90 υπό το καθεστώς του Μιλόσεβιτς, πριν το ξέσπασμα του πολέμου. Ο δεκάχρονος Νόρι και ο πατέρας του, Γκεζίμ, ζουν πουλώντας τσιγάρα στους δρόμους για να επιβιώσουν. Ο Γκεζίμ δεν θέλει ούτε ν’ ακούσει για τη μητέρα του Νόρι. Αυτό που κάνει καλύτερα απ’ όλα είναι να ξεφεύγει από το παρελθόν του, κι έτσι και τώρα θέλει να φύγει από το Κόσοβο χωρίς τον Νόρι Το αγόρι κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να τον εμποδίσει, με αποτέλεσμα να συμβεί ένα ατύχημα. Όταν ο Νόρι βγαίνει από το νοσοκομείο, ο πατέρας του έχει ήδη φύγει με προορισμό την Γερμανία για ένα καλύτερο μέλλον. Θυμωμένος αλλά αποφασισμένος, ο Νόρι ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι για να τον βρει.

Άποψη: Μια επώδυνη ματιά για την σχέση πατέρα-γιού και τατόχρονα μια σκληρή και ρεαλιστική καταγραφή της απώλειας της παιδικότητας, με έναν ημι-ντοκιμαντερίστικο τρόπο που μένει στην μνήμη πολύ περισσότερο όταν δεν φωνασκεί.

Ο πιτσιρικάς Βαλ Μαλόκου είναι πραγματικά καλός και με ένα πρόσωπο που γράφει όσο λίγα στην οθόνη και σε καθηλώνει. 

Είναι κρίμα που η σεναριακή προσέγγιση στο εγχείρημα δεν καταφέρνει να του χτίσει ένα ολοκληρωμένο πορτραίτο που θα του άρμοζε, ποντάροντας πολύ συχνά στην αμφισημία και τον διδακτισμό και βγαίοντας τελικά χαμένη.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η ταινία απεικονίζει ένα προπολεμικό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι γίνονται άθυρμα σκοτεινών πολιτικών δυνάμεων. Κάθονται - πάνω σε ωρολογιακές βόμβες - και συζητούν για τον καιρό. Είναι ακριβώς αυτή η αίσθηση και η φυσικότητά της που θέλω να αποδώσω - χωρίς σχόλια και χωρίς συγκατάβαση. Πυρήνας της ταινίας είναι η προσωπική ιστορία του Νόρι. Φαντάζομαι την πατρική φιγούρα ως άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται ο Νόρι και μέσω του οποίου μυείται στη ζωή. Η απόλυτη εμπιστοσύνη του κλονίζεται όταν ο πατέρας φεύγει. Από τη σκοπιά του Νόρι δεν υπάρχει τίποτα που να δικαιολογεί αυτό το χωρισμό. Ο Νόρι αγωνίζεται να τον αποτρέψει με όλες του τις δυνάμεις. Η συμπεριφορά του είναι μια προσπάθεια να διατηρήσει την ίδια του την αθωότητα. Ο πόνος που αισθάνεται από το χωρισμό οφείλεται λιγότερο στο γεγονός ότι είναι αναγκασμένος να ζήσει χωρίς πατέρα και περισσότερο στο ότι πρέπει να ζήσει χωρίς εμπιστοσύνη.

Το φιλμ θα προβάλλεται στις 28, 29 και 30 Νοεμβρίου αποκλειστικά στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ (Σταδίου 28, είσοδος από στοά Κοραή, ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο, Τηλ.: 210-3211950) / Ημέρες και ώρες προβολών: Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη: 18.00, 20.00, 22.00 / Τιμή εισιτηρίου: 6 ευρώ / Προσφορά: Δύο άτομα με ένα εισιτήριο στην προβολή των 22.00 και για τις τρεις ημέρες.

Αμέσως μετά τις προβολές στο «Άστορ», το BABAI/O Μπαμπάς μου θα είναι διαθέσιμο για online streaming σε συνεργασία με την διαδικτυακή πλατφόρμα MUBI (https://mubi.com). Γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά με κινηματογραφική διανομή στην Ελλάδα. Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν την ταινία στο «Άστορ» θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν δωρεάν συνδρομή δύο μηνών στο MUBI για να απολαύσουν αγαπημένες ταινίες και να ανακαλύψουν σπάνια κινηματογραφικά διαμάντια

Πρώτη δημοσίευση: 24 Νοε. 2016, 14:18
Ενημέρωση: 1 Δεκ. 2016, 19:19
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Babai (Babai: ο μπαμπάς μου)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
104
Release: 
24 Νοεμβρίου 2016

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
15 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos