Τομ Βολφ: "Όταν άκουσα την Μαρία Κάλλας, σοκαρίστηκα..."

Δημοσίευση: 20 Ιαν. 2018, 19:30
Συντάκτης:

Ο Tom Volf ανακάλυψε την Μαρία Κάλλας, όταν είδε μια ταινία της που τον αιχμαλώτισε. Ένα ολόκληρος κόσμος άνοιξε τότε. Αυτό το πάθος του τον ώθησε να ταξιδέψει στον κόσμο για 3 χρόνια, αναζητώντας την αληθινή Μαρία Κάλλας και να συναντήσει τους τελευταίους επιζώντες της γενιάς της, τους στενούς της φίλους, τους συναδέλφους της και εκείνους που την ήξεραν πραγματικά. Το «Maria by Callas» είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.

H κριτική μας για την ταινία εδώ.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για την ταινία;

Πριν από τέσσερα χρόνια ζούσα στη Νέα Υόρκη και είχα πάει να παρακολουθήσω την παράσταση «Maria Stuarda» του Donizetti. Δεν ήξερα τίποτα για την όπερα, αλλά αυτή η συγκεκριμένη με έκανε να θέλω να μάθω περισσότερα. Όταν έφτασα σπίτι, μπήκα στο διαδίκτυο ψάχνοντας για άλλα έργα του Donizetti και η Κάλλας ήταν εκεί! Το σοκ ήταν τόσο βίαιο που πέρασα τη νύχτα ακούγοντας τα πάντα από το  ρεπερτόριό της. Διάβασα περίπου όλα όσα γράφτηκαν για εκείνη και πολύ γρήγορα συνάντησα τους ανθρώπους που την ήξεραν. Η πρώτη μου αίσθηση ήταν να της ξαναδώσω το λόγο, να ξαναβάλω την Κάλλας στο επίκεντρο της ιστορίας της ζωής της, ο θρύλος της οποίας είναι γεμάτος ανακρίβειες. Άφησε την εικόνα μιας ιδιότροπης ντίβας. Είναι γελοίο. Το θερμό ταμπεραμέντο της συχνά υποδεικνύει το πόσο απαιτητική και τέλεια ήταν η δουλειά που έκανε και πόσο ακριβές και αυστηρό ήταν το έργο της.

Η ταινία σας συγκεντρώνει ένα εντυπωσιακό υλικό, ανέκδοτες ταινίες, φωτογραφίες που ποτέ δεν αποκαλύφθηκαν, πώς καταφέρατε να τα συγκεντρώσετε όλα αυτά;

Ένα πραγματικό κυνήγι θησαυρού και μια μικρή βοήθεια από τη μοίρα βοήθησαν ώστε να συγκεντρωθούν μαρτυρίες και υλικό εντελώς αδημοσίευτο. Πήρα συνεντεύξεις από περίπου τριάντα άτομα του κοντινού της περιβάλλοντος, μεταξύ των οποίων η NadiaStancioff, υπεύθυνη τύπου του Pier Paolo Pasolini, που έγινε φίλη της στην περιοδεία του MÉDÉE, ο Franco Zeffirelli, τότε βοηθός του Visconti, ο Georges Prêtre, ο διευθυντής ορχήστρας, με τον οποίο αγαπούσε πολύ να δουλεύει, ο Robert Sutherland, ο πιανίστας που την συνόδεψε στην τελευταία της περιοδεία, κλπ. Σε κάθε συνάντηση, ο καθένας μου αποκάλυπτε μια στιγμή ,μια ανάμνηση, μια φωτογραφία, ένα βίντεο και συχνά ένα συναίσθημα συγκίνησης.

Αφιερώνετε την ταινία σας στον μπάτλερ της, Feruccio, και την καμαριέρα της, Bruna.

Η συνάντησή μου μαζί τους ήταν καθοριστική, ήταν οι οδηγοί μου. Δεν μπορώ  να τους χαρακτηρίσω μόνο ως μπάτλερ και καμαριέρα της. Η Μαρία τους θεωρούσε ως οικογένειά της. Έμειναν μαζί της για 25 χρόνια και όταν μου μιλούσαν για εκείνη, την αποκαλούσαν «η κυρία». Μου εμπιστεύτηκαν τη ζωή τους μαζί της, και κυρίως μου έδωσαν μια ανέκδοτη συνέντευξή της στον David Frost το 1970 (ο Feruccio διατηρούσε το μοναδικό υπάρχον αντίγραφό της).

Η ιδιωτική αλληλογραφία της Μαρίας περιέχει περίπου τετρακόσια γράμματα. Γιατί επιλέξατε μόνο λίγα από αυτά  και γιατί επιλέξατε την Fanny Ardant;

Η επιλογή ήρθε πολύ φυσικά. Ήθελα η Μαρία να μας μιλάει για αυτά που ζούσε. Ηχογραφήσαμε τις αναγνώσεις όλων των γραμμάτων με την Fanny Ardant , οι οποίες αναφέρονται στην αλληλογραφίας της με την Elvira de Hidalgo, τη δασκάλα της στο τραγούδι, με την οποία συναντήθηκε στην Αθήνα και η σχέση τους την ακολούθησε σε όλη της τη ζωή... Για τη Μαρία, η Elvira de Hidalgo, ήταν σαν μητέρα και σε όλη της τη ζωή, ήταν εκείνη που εμπιστευόταν.  Η FannyArdant είναι προφανώς μια διαχρονική, επιβλητική φωνή.

Θα λέγατε ότι ήταν θεϊκή;

Εδώ και καιρό την αποκαλούν έτσι, είχε κάτι θεϊκό. Εκείνη ήταν απλώς ένας άνθρωπος, αλλά στην τέχνη της υπήρχε μαγεία, κάτι που υπερβαίνει το στοιχείο της  καθαρά φωνητικής τελειότητας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos