ΣΕΙΡΕΣ

"Genius: Picasso": Στερεοτυπική απεικόνιση

Δημοσίευση: 24 Ιουνίου 2018, 18:01
Συντάκτης:

Στο Genius: Picasso, παρακολουθούμε τους Antonio Banderas και Alex Rich να υποδύονται τον Picasso. Η δομή της μεταμορφώνεται σε αυτήν που παρακολουθήσαμε στην πρώτη σεζόν: η αφήγηση χωρίζεται σε δύο χρόνους, τον παρελθοντικό με τον Rich, και τον μελλοντικό/πιο σύγχρονο με τον Banderas. Στον πρώτο χρόνο παρακολουθούμε τον Picasso να μεταλλάσεται από παιδί σε έφηβο και ύστερα σε ενήλικα, ενώ στον δεύτερο χρόνο παρακολουθούμε τον Picasso σε μεγαλύτερη ηλικία (περίπου από τα 57 έτη του και ύστερα) να αντιμετωπίζει τον φασισμό του Φράνκο, την κατοχή του Παρισιού από τους Ναζί ενώ ταυτόχρονα πασχίζει με την τέχνη, τις ερωμένες του και τα παιδιά του. Επίσης, παρακολουθούμε και τους δύο Picasso να παλεύουν με το νόημα της ελευθερίας, ένα θέμα που διαπερνά όλους τους χαρακτήρες της σειράς: ο νεαρός προσπαθεί να βρεί το δικό του στύλ, το οποίο οι δάσκαλοι και οι κριτικοί το θεωρούν λανθασμένο, ενώ ο μεγαλύτερος βιώνει την περιόδο του φασισμού.

Ως προς την καλλιτεχνική του δημιουργία, βλέπουμε την μπλέ αλλά και την ρόδινη περίοδο (1901-1904/1905-1907), τον αναλυτικό κυβισμό που ανέπτυξε μαζί με τον Georges Braque (1907-1912) και τον συνθετικό κυβισμό που εξέλιξε μαζί του (1912-1915). Επίσης, βλέπουμε πώς ο Picasso δημιούργησε την Γκερνίκα το 1937, έναν τεράστιο πίνακα που απεικονίζει την βιαιότητα του πολέμου. Το έναυσμά του ήταν όταν οι Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Γκερνίκα της Χώρας των Βάσκων στις 26 Απριλίου του 1937 στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφύλιου Πολέμου (1936-1939). Σαν σειρά του National Geographic είναι εξαιρετική ως προν το ιστορικό πλαίσιο, αλλά σαν ιστορικό δράμα, το Genius: Picasso μαστίζεται από πολλά στερεότυπα του Χόλλυγουντ.

Ο Banderas είναι πειστικός στον ρόλο του Picasso, και καταφέρνει να φέρει την σφραγίδα της γοητείας και της αποφασιστικότητάς του στην ερμηνεία του. Παρ΄όλα αυτά, δεν μπορούμε παρά να μορφάσουμε όταν τον ακούμε να λέει στον κηπουρό «Μην κόβεις τα τριαντάφυλλα τόσο, είναι πιο όμορφα όταν είναι άγρια». Όχι επειδή δεν παραδίδει καλά την ατάκα του, αλλά επειδή οι συγγραφείς του επεισοδίου προφανώς δεν βρήκαν κάτι πιο έξυπνο να γράψουν για να αποτυπώσουν το πάθος του Picasso για την ελευθερία. Επίσης, ο Rich που υποδύεται τον νεότερο Picasso, ενώ ανταπεξέρχεται των περιστάσεων, υπάρχουν στιγμές που το μόνο που μπορεί να κάνει για να αποδώσει τη σημασία του συναισθήματός του είναι απλά να κοιτά το κενό.

Η Colley που σε αυτήν τη σεζόν υποδύεται μία από τις πιο σημαντικές ερωμένες του Picasso, την Dora Maar, είναι εξαιρετική. Μπορεί ο χαρακτήρας της να είναι φανερά λιγότερο ανεπτυγμένος από τον χαρακτήρα της στην πρώτη σεζόν ως Mileva Maric, αλλά αυτό είναι το γενικότερο σύμπτωμα του Χόλλυγουντ, στο οποίο το Genius: Picasso πέφτει θύμα: οι γυναίκες απλά υποστηρίζουν την ανδρική ιδιοφυΐα. Και ενώ αληθεύει το γεγονός πως η Dora Maar και η Marie-Therese Walter μαλλιοτραβήχτηκαν στο στούντιο του Picasso όταν αυτός ζωγράφιζε τη Γκερνίκα, είναι ταυτόχρονα αστείο αλλά και θλιβερό που η σειρά χρησιμοποιεί αυτό το συμβάν ως τον λόγο για τον οποίο ο ίδιος εμπνεύστηκε τον πίνακα: γιατί πώς άλλωστε θα ξεπεράσεις το καλλιτεχνικό σου μπλοκάρισμα για να ζωγραφίσεις τον θάνατο και τη βία αν δεν πολιορκείσαι από δύο ζηλιάρες γυναίκες; Εδώ ακριβώς βρίσκει τις ρίζες του το βασικό πρόβλημα: μπορεί ο Picasso να ήταν περιτριγυρισμένος από γυναίκες, αλλά ήταν πολλά παραπάνω από ένας γυναικάς, έρμαιο των ερωτικών του περιπετειών.

Πρώτη δημοσίευση: 24 Ιουνίου 2018, 18:01
Ενημέρωση: 24 Ιουνίου 2018, 18:01
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos