Ξυπόλητοι στο Παρίσι

Ξυπόλητοι στο Παρίσι - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Η Φιόνα, βιβλιοθηκάριος σε ένα χωριό του Καναδά, ταξιδεύει στο Παρίσι για να συναντήσει την θεία της Μάρθα που έχει να δει χρόνια. Όλη η ανυπομονησία της μετατρέπεται σε αγωνία όταν συνειδητοποιεί ότι η 80χρονη θεία της αγνοείται ενώ αντιμετωπίζει και η ίδια κάποιες ατυχίες στην περιπλάνηση της στην πόλη του φωτός. Για καλή (ή κακή) της τύχη γνωρίζει τον άστεγο Ντομ ο οποίος την ακολουθεί σε κάθε της βήμα.

Άποψη: Οι προσπάθειες του ζευγαριού (και στην ζωή και στην ταινία) Φιόνα Γκόρντον και Ντομινίκ Αμπέλ (The Fairy, Rumba) να επενδύουν σε ένα σινεμά παλαιότερης κοπής που τείνει να εκλείψει κυρίως λόγω διαφορετικής κατεύθυνσης των στούντιο παραγωγής είναι τουλάχιστον αξιοθαύμαστη. Η κωμωδία που βασίζεται στις κινήσεις και στην γλώσσα του σώματος δεν μπορεί να γίνει από τον καθένα και η αλήθεια είναι ότι λίγοι είναι αυτοί που το τολμούν. Η τελευταία ταινία του Βέλγου Αμπέλ και της Αυστραλής Γκόρντον δεν είναι το καλύτερο παράδειγμα του λεγόμενου “physical comedy” διατηρεί ωστόσο μια χαριτωμένη, ρομαντική διάθεση πολύ φρέσκια και πρωτότυπη.

Οι δύο δημιουργοί έχουν ελαττώσει τους διαλόγους στο ελάχιστο δυνατό για να μπορέσουν να υποστηρίξουν την πλοκή σε μεγάλο βαθμό με τις εκφράσεις και τις αντιδράσεις τους. Η φυσιογνωμία τους άλλωστε βοηθάει για να έχουν ένα χιουμοριστικό αποτέλεσμα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια παρά μόνο με τις άγαρμπες κινήσεις τους. Η λογική φυσικά δεν έχει χώρο σε ένα τέτοιο φιλμ οπότε από την αρχή υπάρχει μια άτυπη συμφωνία ως προς την εκκεντρικότητα την οποία περιμένουμε από το σενάριο και την οποία οι δύο χαρακτήρες χειρίζονται σαν δεύτερη φύση τους. Όμως ακόμα και με αυτές τις εκκεντρικότητες δεν λείπουν στιγμές όπου σκηνές μοιάζουν ανούσιες και δυστυχώς καθόλου αστείες αφού ούτε η οπτικοποίηση των συναισθημάτων “πιάνει” ως τακτική αλλά ούτε και οι γκάφες τους.

Ευτυχώς κάτι τέτοιες στιγμές επιστρατεύεται η κορυφαία Εμανουέλ Ριβά (η οποία κατέληξε δύο μήνες προτού η ταινία κυκλοφορήσει στην Γαλλία) που παρά την προχωρημένη ηλικία της η έμφυτη αντίληψη της για το χιούμορ και την κίνηση της στον χώρο παραμένει οξυμένη και ξεβαλτώνει την πλοκή όποτε χρειάζεται. Η επιτομή της γιαγιάς-στον-κόσμο-της που ξεγλιστρά μαεστρικά από αυτούς που την καταδιώκουν και καταλήγει (πού αλλού;) στο πιο επικίνδυνο μέρος στο Παρίσι όπου και διαδραματίζεται η πιο συγκινητική σκηνή της ταινίας  με διάθεση αλληγορική και λίγο φιλοσοφημένη, χωρίς ιδιαίτερους διαλόγους πάντα. Και ούτε χρειάζεται βέβαια στην προκειμένη περίπτωση αφού το πρόσωπο της Ριβά τα λέει όλα.

Το παρακινδυνευμένο στοιχείο στο Lost in Paris εν τέλει δεν είναι η ιδιορρυθμία του ούτε οι αλλοπρόσαλλοι χαρακτήρες τους αλλά το κουραστικό σενάριο που δεν απογειώνεται και προσφέρει αστείες στιγμές με το σταγονόμετρο. Η προσπάθεια των πρωταγωνιστών είναι πολύ ειλικρινής όμως ο ρυθμός χωλαίνει και ούτε μία Ριβά μπορεί να ανατρέψει κάτι τέτοιο.

Πρώτη δημοσίευση: 24 Μαΐου 2018, 11:55
Ενημέρωση: 30 Μαΐου 2018, 20:57
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Ξυπόλητοι στο Παρίσι (Paris Pieds Nus)
Είδος: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
83
Εταιρία διανομής: 
Release: 
24 Μαϊου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos