Σύνοψη: Ο Μέισον Σκάιλς, πρώην Αμερικανός διπλωμάτης, καλείται από πράκτορες της CIA να επιστρέψει στην Βηρυτό, από όπου είχε φύγει πριν δέκα χρόνια μετά από ένα τραυματικό γεγονός, για να διαπραγματευθεί για την ζωή ενός φίλου που έμεινε πίσω. Ο εμφύλιος πόλεμος που έχει ξεσπάσει έχει αλλάξει ριζικά την πόλη που ήξερε κάποτε ο Μέισον και το πολιτικό σκηνικό δείχνει απειλητικό σε αυτό το αφιλόξενο περιβάλλον.

Άποψη:  Ο Τόνι Γκίλροι (δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ για το “Michael Clayton”) επιστρέφει στα σενάρια που τόσο αγαπάει να δουλεύει και κυρίως αφορούν έναν γοητευτικό κεντρικό χαρακτήρα, ευφυή και απόλυτα ικανό να πετύχει τον σκοπό του με πυγμή και σθένος, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες και τα ψυχολογικά του κωλύματα. Τα παραδείγματα είναι αρκετά (τριλογία Μπορν, Proof of Life, State of Play, Duplicity) και σε αυτά έρχεται να προστεθεί το Beirut, που έκανε πρεμιέρα τον Ιανουάριο στο Sundance και το οποίο δίνει την ευκαιρία στον Τζον Χαμ να πάρει τα πάνω του μετά από τους δεύτερους ρόλους που τον είδαμε τα τελευταία χρόνια.

Ο ήρωας που υποδύεται δεν απέχει πολύ από αυτόν του Ντον Ντρέιπερ που απολαύσαμε στο Mad Men με τις αυτοκαταστροφικές τάσεις και το εμφανές πρόβλημα αλκοολισμού αλλά γρήγορα τον αφήνει πίσω για να ανεβάσει στροφές στην Βηρυτό, όπου η κατασκοπία είναι μεν στο απόγειο της αλλά οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των δύο κρατών υπεραπλουστεύονται σε σημείο απλής ανταλλαγής ομήρων με τους ρόλους των μυστικών πρακτόρων να είναι διακοσμητικοί. Δυνατή η ομάδα που έχτισε ο σκηνοθέτης του The Machinist, Μπραντ Άντερσον αλλά περιορίζεται μόνο στο να δίνει εντολές και να δολοπλοκεί σε σκοτεινά δωμάτια γεμάτα καπνούς, με έναν παλιομοδίτικο τρόπο, απαρχαιωμένο που θυμίζει κατασκοπικές ταινίες του 1960.

Και ενώ οι συμπρωταγωνιστές Ντιν Νόρις (Breaking Bad) και Σέι Γουίγκαμ (Take Shelter) είναι απασχολημένοι για να καταδικάσουν την τρομοκρατία, η (πάντα) εξαιρετική Ρόσαμουντ Πάικ (Gone Girl) παίρνει την κατάσταση στα χέρια της και μαζί με τον Χαμ σώζουν την χώρα από την αιματηρή σύρραξη. Ναι, αφελέστατο όπως και η πλειοψηφία των ταινιών που θέλουν έναν ήρωα να σώζει το έθνος αλλά αυτή η υπερβολή πάντα έβρισκε αντίκτυπο και ήταν ευπρόσδεκτη στο κοινό, και συμβαίνει για ακόμα μια φορά.  Το δυστυχές σε όλη την κατάσταση είναι μάλλον η κατασπατάληση της Πάικ και του Χαμ οι οποίοι θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν υπό άλλες συνεργασίες (σκεφτείτε το παράδειγμα της Πάικ με τον Φίντσερ) αλλά δυστυχώς ακόμα αναλώνονται σε κατώτερους ρόλους από αυτούς των δυνατοτήτων τους.

Πρώτη δημοσίευση: 10 Μαΐου 2018, 12:48
Ενημέρωση: 17 Μαΐου 2018, 09:56
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Beirut (Βηρυτός)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
109
Εταιρία διανομής: 
Release: 
10 Μαϊου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
19 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos