Θεσσαλονίκη 17: "The disaster artist" - Κριτική

Δημοσίευση: 12 Νοε. 2017, 15:30
Συντάκτης:

Η αληθινή ιστορία της δημιουργίας της ταινίας The Room από τον Τόμι Γουίσο, που έχει χαρακτηριστεί ως «ο Πολίτης Κέιν των κακών ταινιών» και συνεχίζει να προβάλλεται σε sold out προβολές στην Αμερική για πάνω από μια δεκαετία. Ο Τζέιμς Φράνκο σκηνοθετεί τον εαυτό του σ’ ένα αυτοαναφορικό γράμμα αγάπης στους απροσποίητους δημιουργούς.

Νομίζω ότι έχουμε να κάνουμε με τον θρίαμβο του Τζέιμς Φράνκο.

Μιας από τις πιο αμφιλεγόμενες σύγχρονες προσωπικότητες του Χόλιγουντ, έναν αναμφισβήτητα ταλαντούχο ηθοποιό, αλλά και δημιουργό που δεν φοβάται να αναμετρηθεί με πολλές (ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΩΣ) και διαφορετικές ταινίες, μάλλον τις περισσότερες φορές όχι με τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αλλά αυτή είναι η πεμπουσία της κινηματογραφικής δημιουργίας, την δημιουργίας εν γένει: ο πειραματισμός, η ανησυχία, η προσπάθεια, η πίστη σε αυτό που επιχειρείς.

Και μάλλον ο Φράνκο βρήκε το «alter ego» του στον Γουίσο, τον οποίο έχει μελετήσει εξονυχιστικά. Με μια σημαντική διαφορά βέβαια: ο Φράνκο διαθέτει ταλέντο, ο άλλος έχει διαβάσει τον ορισμό μόνο στο λεξικό (και αν).

Διότι το «The room» πρέπει να το δείτε για να πιστέψετε πόσο κακό είναι και δύσκολα θα χωνέψετε συμπληρωματικά ότι ο Γουίσο και το team του ήταν πεπεισμένοι ότι έγραφαν κινηματογραφική ιστορία...

Είναι μάλιστα μια καλή ιδέα να τα τσεκάρετε σαν double bill (ίσως κάνει μια προσπάθεια η Tanweer που θα διανείμει στις 25/1/18 το Disaster Artist στις ελληνικές αίθουσες, ποιος ξέρει...). Άλλωστε κάπως έτσι έχει στηθεί και το εξαιρετικό φιλμ του Φράνκο: προφανώς σαν making of της θρυλικής (για τους λάθος λόγους) ταινίας, αλλά προκύπτει κάτι πολύ περισσότερο. Ένα love letter προς το περιθωριακό, το παράδοξο, την δημιουργική τρέλα, την δίψα για την πλήρωση του οράματός σου, την ελπίδα που μπορεί ο άγνωστος να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Ένα ασύλληπτα αστείο φιλμ, μαζί όμως και under the skin τραγελαφικό, μια λεπτή ισορροπία που ο Φράνκο διατηρεί μπροστά και πίσω από την κάμερα έχοντας τον απόλυτο έλεγχο σε μια εξ’ορισμού αναρχική ταινία, λες και ήταν γεννημένος να το κάνει.

Δεν φοβάται να αυτοσαρκαστεί, ένα απροσποίητο crowd pleaser, μια αγνή κινηματογραφική δημιουργία από έναν τύπο που εδώ παίρνει την «εκδίκησή» του, χλευάζοντας σινεφιλικά όσους τον χλεύασαν στο παρελθόν.

Άξιος.

8 / 10

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos