Σύνοψη: Όταν ο Γκάμπριελ γυρνάει από τη θητεία του στο Αφγανιστάν βρίσκει την πόλη του κατεστραμμένη και τη γυναίκα και το γιο του να αγνοούνται.

Άποψη: To Man Down κινείται σε τέσσερις αφηγηματικούς άξονες. Ο πρώτος που ακολουθεί την ζωή του πεζοναύτη Γκάμπριελ Ντράμερ, της γυναίκας του και του μικρού γιου τους Τζόναθαν προτού φύγει για τον πόλεμο. Ο δεύτερος παρουσιάζει την στρατιωτική εκπαίδευση του Γκάμπριελ και του αδελφικού του φίλου Ντέβιν, ο τρίτος την θεραπευτική συνεδρία του Γκάμπριελ με τον ανώτερο αξιωματικό του όσο ακόμα βρίσκονται στο μέτωπο και ο τέταρτος την αναζήτηση του Γκάμπριελ και του Ντέβιν για τον Τζόναθαν σε ένα παρόν που μοιάζει με σκηνικό αποκάλυψης.

Η ταινία ποντάρει στο μυστήριο που δημιουργεί η διαρκής μετάβαση από τον έναν άξονα στον άλλο προκειμένου να διατηρήσει το ενδιαφέρον του θεατή. Που είναι ο Τζόναθαν; Για ποιο λόγο βρίσκεται ο Γκάμπριελ σε  θεραπεία; Τι συνέβη και οδήγησε τον πλανήτη σε αυτήν την δυστοπική πραγματικότητα; Ερωτήματα που τίθενται σχεδόν εκβιαστικά από την ταινία αποτρέποντας τον θεατή από το να εστιάσει στον πυρήνα της, που είναι τα ψυχολογικά τραύματα από τα οποία υποφέρουν οι στρατιώτες γυρνώντας από τον πόλεμο. Αν και ο τρόπος με τον οποίο η ταινία επιχειρεί να εξετάσει τα αποτελέσματα αυτών των τραυμάτων στη ζωή τόσο των στρατιωτών όσο και των οικογενειών τους είναι αρκετά ενδιαφέρων, τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά, το έργο είναι τόσο γεμάτο με κλισέ και βεβιασμένες συναισθηματικές κορώνες που καταντά κουραστικό, ίσως και ενοχλητικό για τον θεατή.

Ο Ντίτο Μοντιέλ που υπογράφει την σκηνοθεσία, προσπαθεί με το γρήγορο ρυθμό της ταινίας και τις μεταβάσεις από τον έναν αφηγηματικό άξονα στον άλλο να δημιουργήσει στο θεατή ανησυχία και σύγχυση, τόσο ως προς τα γεγονότα που εκτυλίσσονται όσο και ως προς την σειρά με την οποία έχουν συμβεί, επιχειρώντας να προσεγγίσει τον μπερδεμένο ψυχισμό των επιζώντων του πολέμου. Ωστόσο αυτό του το εγχείρημα δεν στέφεται με επιτυχία καθώς οι πιο ενδιαφέρουσες ίσως σκηνές, που είναι και οι μόνες που προσθέτουν κάποιο βάθος στο έργο, είναι αυτές που δεν δημιουργούν σύγχυση και που εστιάζουν στην ψυχοσύνθεση του χαρακτήρα και στο πώς αυτός προσπαθεί να διαχειριστεί τα όσα συμβαίνουν.

Αξιέπαινη είναι η ερμηνεία του Shia LaBeouf, ο οποίος καταφέρνει να χαθεί μέσα στο ρόλο του και να παρουσιάσει με επιτυχία ένα άντρα οποίος αν και γυρνά από τον πόλεμο ζωντανός είναι βαθιά πληγωμένος συναισθηματικά. Προσπαθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας να επικεντρώσει την προσοχή του θεατή στην πάλη του ήρωα με τα όσα του έχουν συμβεί και με τα όσα αισθάνεται, δίνοντας στην ερμηνεία του εντυπωσιακό συναισθηματικό βάθος, ιδιαίτερα στις σκηνές που μοιράζεται με τον Γκάρι Όλντμαν. Δυστυχώς η ερμηνεία του δεν καταφέρνει να εξιλεώσει την ταινία η οποία επανειλημμένα εκβιάζει το συναίσθημα του θεατή και αρνείται να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και την εξερεύνηση των τραυμάτων που φέρει ο βασικός ήρωας. 

Η ταινία το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής της στη Μεγάλη Βρετανία έκοψε μόνο ένα εισιτήριο, νούμερο που αποτελεί ρεκόρ για το βρετανικό Box Office. Είναι η ταινία η χειρότερη που έχει προβληθεί στις βρετανικές αίθουσες; Σίγουρα όχι. Είναι ωστόσο μια ταινία που απογοητεύει το θεατή καθώς αφήνει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να εξερευνήσει με τρόπο δημιουργικό αλλά και ουσιώδη τα όσα περνά ο βασικός της χαρακτήρας.

Mυρτώ Νίκα

Πρώτη δημοσίευση: 10 Νοε. 2017, 22:49
Ενημέρωση: 10 Νοε. 2017, 22:49
Τίτλος:
Man down (Ο επιζών)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
90
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos