Mαριόν Κοτιγιάρ: "Στα 40 σου είσαι ευάλωτος στην εξωτερική εικόνα σου..."

Δημοσίευση: 3 Σεπτεμβρίου 2017, 15:59
Συντάκτης:

Ένας από τους πιο διάσημους και πετυχημένους ηθοποιούς της Γαλλίας (αλλά και σκηνοθέτης και σεναριογράφος), ο Γκιγιόμ Κανέ, αναλαμβάνει με την τριπλή ιδιότητά του να σατιρίσει τον “μαγικό” κόσμο της γαλλικής showbiz στο «Μεγάλωσε αν Τολμάς». Έχοντας για πρωταγωνίστριά του τη σύζυγό του, Μαριόν Κοτιγιάρ, βάζει στόχο, μέσα από τη σπαρταριστή ιστορία ενός πετυχημένου ζευγαριού, όλους εκείνους που δεν μπορούν να διαχειριστούν την επιτυχία τους και κυρίως την ηλικία τους. Εδώ μπορείτε να θυμηθείτε συνέντευξη του 44χρονου δημιουργού, ακολουθεί συνέντευξη με την Μαριόν Κοτιγιάρ:

Ποια ήταν η πρώτη σας αντίδραση όταν μάθατε για το πρότζεκτ;

Τη βρήκα πολύ ωραία ιδέα. Ακόμη και στις πρώτες φάσεις του σεναρίου, υπήρχαν πολύ αστείες σκηνές γύρω από το θέμα της εικόνας, κάτι που φυσικά με απασχολεί και μένα. Υπάρχει πάντα μία διαφορά ανάμεσα σε αυτό που είσαι, την εικόνα που προβάλλεις στα ΜΜΕ -ή αυτή που θα ήθελες να προβάλλεις- και την εικόνα που έχουν οι άνθρωποι για σένα. Εξάλλου, μια μόνο λέξη ή φράση μπορεί να διαστρεβλώσει τη πραγματικότητα και να διευρύνει το χάσμα ανάμεσα στη φαντασία, τον μύθο και την αλήθεια. Μπορείς να επηρεαστείς βαθιά από τον τρόπο που σε βλέπουν οι άλλοι. Γύρω στα σαράντα, μια ηλικία που προσφέρεται για αμφιβολίες και ερωτήματα, είναι ακόμη χειρότερο. Αν δε δουλέψεις αρκετά για να καταλάβεις το ποιος είσαι πραγματικά, είναι τόσο εύκολο να χάσεις τον δρόμο σου.

Σας φόβισε καθόλου το γεγονός ότι, σε μια ταινία που μιλά για το πώς είναι να είσαι διάσημος θα πάρετε μέρος ως ο εαυτός σας;

Ούτε μια στιγμή. Για δύο λόγους: το γεγονός ότι είναι κωμωδία και η απόλυτη εμπιστοσύνη που έχω στον Γκιγιόμ. Ξέρω ότι θα μας έδειχνε σεβασμό και ότι θα συνδύαζε με επιτυχία την κωμωδία με τις πιο σοβαρές στιγμές. Το «Μεγάλωσε αν Τολμάς» έχει στοιχεία που υπάρχουν στη ζωή μας αλλά ορισμένες λεπτομέρειες αποκτούν τεράστιες διαστάσεις και όλα γίνονται στόχος κοροϊδίας.

Πώς παίζεις τον εαυτό σου, ενώ ταυτόχρονα κάνεις ένα βήμα μακριά από τον εαυτό σου;

Η δυσκολία μετριάστηκε από την προφορά που έχω σε ένα μεγάλο κομμάτι της ταινίας. Δημιουργεί αμέσως απόσταση από εσένα και στρέφει τους θεατές προς την κωμωδία. Η Μαριόν Κοτιγιάρ της ταινίας είναι πολύ πιο ακραία απ’ ό,τι είμαι εγώ όταν προετοιμάζομαι για έναν ρόλο, αλλά αρκετές σκηνές βασίζονται στην πραγματικότητα. Η μελέτη ενός ρόλου μπορεί να σε οδηγήσει σε περίεργη συμπεριφορά. Θυμάμαι ακόμη την έκφραση του Γκιγιόμ όταν του είπα ότι πήρα τον ρόλο της Λαίδης Μακβέθ ή όταν εκείνος μου είπε ότι θα έπαιζε έναν κατά συρροή δολοφόνο.

Δεν έχετε παίξει σε κωμωδία εδώ και πολύ καιρό.

Ο Γκιγιόμ ήξερε πόσο ήθελα να επιστρέψω στην κωμωδία, είναι ένα είδος που δεν έχω δουλέψει αρκετά. Ήξερε επίσης το άγχος μου – δε μου είναι κάτι γνώριμο. Ένιωσα την εμπιστοσύνη του σε μένα, όμως, και ο ίδιος είναι προικισμένος στην κωμωδία. Ξεκίνησε άλλωστε ως stand-up κωμικός.

Πώς είναι σαν σκηνοθέτης;

Είναι φοβερά ακριβής, ένας τελειομανής που θέτει γερές βάσεις. Σπανίως αναθέτει δουλειές σε άλλους, προσέχει κάθε λεπτομέρεια και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Ως ηθοποιός, ξέρει τι συναισθηματικές μεταπτώσεις περνά ένας ηθοποιός με τις ανασφάλειές μας και τα άγχη μας. Ειδικά σε αυτήν την ταινία, με βοήθησε να βρω τον απαραίτητο τόνο, την ισορροπία ανάμεσα στην ειλικρίνεια του χαρακτήρα και την κωμωδία. Το γεγονός ότι με ξέρει τόσο καλά και ξέρει την ανασφάλειά μου με την κωμωδία, ήταν τεράστια βοήθεια για μένα.

Πέρα από τα κωμικά στοιχεία, το  «Μεγάλωσε αν Τολμάς» θίγει ορισμένα σοβαρά ζητήματα, όπως τον φόβο των γηρατειών.

Ένας φόβος που είναι ιδιαίτερα χειροπιαστός στους ηθοποιούς. Όλοι μας βλέπουμε τους εαυτούς μας να γερνάνε επί της οθόνης. Βλέπουμε τους ρόλους μας να αλλάζουν καθώς μεγαλώνουμε. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα ανήσυχο για όσους ταυτίζονται με μια νεανική εκδοχή του εαυτού τους. Σε απάντηση αυτών των φόβων, η σύγχρονη κοινωνία προσφέρει άμεσες λύσεις, που είναι συμπτωματικές του κόσμου στον οποίο ζούμε.  Νιώθω  μεγάλη συμπόνοια για εκείνους/ες που καταφεύγουν στον πλαστικό χειρούργο. Είναι σα να επιδεικνύουν το εσωτερικό τους χάος και αυτό είναι κάτι που με στενοχωρεί.

Πρώτη δημοσίευση: 3 Σεπτεμβρίου 2017, 15:59
Ενημέρωση: 3 Σεπτεμβρίου 2017, 15:59
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos