Η ζωή μιας γυναίκας

η ζωή μιας γυναίκας αθηνοραμα - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Η Jeanne (Judith Chemla) , μια 20χρονη κοπέλα, γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Γαλλία του 19ου αιώνα, μόλις επέστρεψε από το μοναστήρι, όπου βρισκόταν εσώκλειστη, στον οικογενειακό πύργο και απολαμβάνει τις καλοκαιρινές ημέρες κάνοντας βόλτες και φροντίζοντας τον κήπο του σπιτιού της, γεμάτη ελπίδες και ανυπομονησία για το μέλλον και ό,τι αυτό της επιφυλάσσει. Μια μέρα, γνωρίζει το γοητευτικό υποκόμη Julien de Lamare (Swann Arlaud) και χωρίς δεύτερη σκέψη δέχεται την πρόταση γάμου που της κάνει, πεπεισμένη ότι η ζωή που την περιμένει θα είναι όσο ευτυχισμένη την είχε πλάσει στη φαντασία της. Όμως, η πραγματικότητα θα την διαψεύσει, αφού ο άνδρας της θα την προδώσει και τα πολλαπλά χτυπήματα της μοίρας θα της αποδείξουν ότι η ζωή δεν κυλά πάντα όσο αισίως θα θέλαμε…

Άποψη: Από το σύγχρονο εργασιακό Μεσαίωνα της Ευρώπης εντός της κρίσης, στη γαλλική ύπαιθρο και τις οικογένειες αριστοκρατών του 19ου αιώνα, ο Stephane Brize, σκηνοθέτης του εξαιρετικού κοινωνικό-πολιτικού δράματος La Loi du Marche που είδαμε προ διετίας, κάνει μια αναπάντεχη μεταστροφή, επιλέγοντας να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το αριστουργηματικό πρώτο μυθιστόρημα του Guy de Maupassant, Une Vie. Όμως, ο Brize επιλέγει να αφηγηθεί την πικρή ιστορία της Jeanne, μια ιστορία τσακισμένων ελπίδων και προσδοκιών, με τον ίδιο ρεαλιστικό τρόπο που μας είχε συνηθίσει και στις προηγούμενες ταινίες του: με την κάμερα στο χέρι, ακολουθεί διαρκώς τους πρωταγωνιστές του και τα συχνά κοντινά πλάνα στα πρόσωπά τους, που τονίζουν περισσότερο τα βλέμματα παρά τα λιγοστά λόγια τους, δίνουν μια πιο art-house αισθητική στο κλασικό ρομαντικό δράμα εποχής. Τα συνεχή flashback και χρονικές εναλλαγές μεταξύ ηλιόλουστου, αισιόδοξου παρελθόντος και ζοφερού, μίζερου παρόντος ενδεικνύουν ακόμα περισσότερο την αντίθεση ανάμεσα στις προσδοκίες της Jeanne για τον έρωτα, την οικογενειακή ευτυχία και εν γένει τη ζωή, και την απογοήτευση και απελπισία που τελικά συνάντησε.

Εντούτοις, για να καλυφθεί κινηματογραφικά το ευρύ χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία, που εκτείνεται από τη νεανική ηλικία μέχρι τα γηρατειά της πρωταγωνίστριας, παραλείπονται καίριες αφηγηματικά στιγμές και γεγονότα, με την ταινία να εστιάζει σε μικροπεριστατικά της καθημερινότητας, που όμως περισσότερο αφαιρούν παρά προσθέτουν στη σεναριακή εμβάθυνση και κατανόηση των χαρακτήρων, με αποτέλεσμα αυτοί να παραμένουν πάντα απομακρυσμένοι, χωρίς ο θεατής να μπορεί να νοιαστεί για την τύχη τους και να τους συμπονέσει. Παρά την έντονη, συναισθηματικά φορτισμένη ερμηνεία της Judith Chemla, η ταύτιση με το χαρακτήρα της Jeanne παραμένει δυσχερής, ενώ από το φιλμ απουσιάζει και η κυνική, βιτριολική ματιά του Maupassant, που στηλιτεύει τις κοινωνικές συμβάσεις και την πουριτανική χριστιανική ηθική της εποχής του. Εν τέλει, και παρ’ ότι η δουλειά που έχει γίνει στη φωτογραφία, το μακιγιάζ και τα κοστούμια είναι τεχνικά άρτια με το αποτέλεσμα αισθητικά να είναι άψογο, το φιλμ αποτελεί μια στεγνή, άνευρη και δίχως δραματική ένταση μεταφορά μιας κατά τα άλλα ιδιαίτερα σύνθετης και πολυεπίπεδης ιστορίας, την οποία καλύτερα να απολαύσει κανείς λογοτεχνικά παρά κινηματογραφικά.

Πρώτη δημοσίευση: 16 Φεβ. 2017, 14:29
Ενημέρωση: 9 Aug 2021, 12:39
Τίτλος:
Η ζωή μιας γυναίκας (Une vie)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
119
Εταιρία διανομής: 
Release: 
16 Φεβρουαρίου 2017

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos