Majority

(7 / 10).Ο Μερκάν ζει στη Κωνσταντινούπολη, μένει στο σπίτι των γονιών του και δουλεύει στην εταιρεία του πατέρα του. Θα γνωρίσει μια κοπέλα άλλης κοινωνικής τάξης και θα έρθει σε σύγκρουση με τον οικογενειακό του κύκλο.

Συμπαγές, αλλά δυσκίνητο

Ο Γιουτζέ, βοηθός του Φατίχ Ακίν στη Άκρη του Ουρανού, βάζει στο επίκεντρο της ιστορίας του τη σιγουριά της συντριβής της ατομικής ελευθερίας όταν η ταξική συνείδηση ξυπνά, εδώ στα νεαρά μέλη μιας κοινωνίας. Η ιστορία του Μερκάν είναι πλήρως αντιδεαλιστική και απαισιόδοξη για τη μοίρα του ατόμου, που πάντα θα προσαρμόζει συναισθηματικές και εκφραστικές ανάγκες στο όνομα μιας ασφαλούς επιβίωσης. Η ρήξη που σε κάθε πλάνο μοιάζει βέβαιη δε πρόκειται να συμβεί καθώς ο ήρωας δε θα καταφέρει ποτέ να αρθρώσει αντιδραστικό λόγο σε όσα τον πιέζουν .

Από κοντά και μια γραφή που απλά παρατηρεί τις σταθερές ισορροπίες εντός μεσοαστικού περιβάλλοντος και τη καταπιεσμένη επιθετικότητα του Μερκάν που δε ξεφεύγει απο τη λούπα μιας μονοσήμαντης συμπεριφοράς. Συμπαγές, με λόγο αλλά συχνά δυσκίνητο στην εξέλιξη ενός δράματος που δείχνει να ενδιαφέρεται υπερβολικά για το απαισιόδοξο επιμύθιο του τέλος, το Majority κουράζει αν και διαθέτει στοιχεία που θα μιλήσουν προσωπικά στο καθένα.

Παναγιώτης Ευσταθιάδης (2,5 στα 5)


Εκπληκτικά ρεαλιστικό

Όταν η πρώτη σου ταινία μεγάλου μήκους είναι τόσο εύστοχη η επόμενη θα είναι η «επί του όρους ομιλία»? Διότι η Τουρκάλα σκηνοθέτης κεντάει πάνω στο πανί μια ιστορία τόσο κοινή και καθημερινή, που δεν αφήνει καμία ελπίδα σε όσους δεν αποφασίζουν να τολμήσουν. Κεντρικό πρόσωπο ένας νεαρός άντρας, το μοναχοπαίδι μιας εύπορης μικροαστικής οικογένειας, που βουλιάζει μέσα στη απραξία και την αγκαλιά μιας οικογένειας που φροντίζει γι’ αυτόν, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις στοιχειώδεις επιθυμίες του. Ο ίδιος αφήνεται σε μια κατάσταση - που βιώνουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και οι έλληνες στην θέση και την ηλικία του – όπου τίποτα δεν επιδιώκει εκτός από την συνεύρεση με φίλους του και βόλτες με SUV  που σταδιακά τον απομακρύνουν από την τρυφερότητα που σε οδηγεί στον έρωτα.

Μέσα από μια προσωπική αλλά εκπληκτικά ρεαλιστική ιστορία η Seren Yüce κάνει ένα ουσιώδες και επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο που δείχνει σε όλο του το μεγαλείο τα προβλήματα του υπερπροστατευτισμού, την δόλια δύναμη του εθνικισμού και εν τέλει την αδυναμία σύνδεσης του σύγχρονου ατόμου με τα συναισθήματά του. Το φινάλε καταφέρνει και προκαλεί απόγνωση, χωρίς μελοδραματισμούς αλλά δείχνοντας την χειρότερη εκδοχή του φόβου.

Γιάννης Τσάκαλος (4 στα 5)


Βαθύ κοινωνικό σχόλιο

Ένας νεαρός, κοντά στα 21, περνάει άνετα στη ζωή του μια και η οικογένεια του είναι σχετικά εύπορη, ξοδεύει τις μέρες του στην Κωνσταντινούπολη με τις παρέες του, ξενυχτάει, φλερτάρει, ερωτεύεται, ονειρεύεται. Τα πάντα, όμως, προσκρούουν στη συντηρητική, παραδοσιακή, παλαιού τύπου οικογένεια του. Και ο ίδιος βρίσκεται σε αμηχανία. Να τολμήσει την επανάστασή του; Ή να συμβιβαστεί με τα ήθη που του επιβάλουν; Βαθύ κοινωνικό σχόλιο του Σερέν Γιτζέ, σε αυτό το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, που τα βάζει με την αγία οικογένεια, συνδιαλέγεται μαζί της, την αποδομεί, την αμφισβητεί. Βραβείο Luigi de Laurentis στην περυσινή Μόστρα της Βενετίας.

Νέστορας Πουλάκος (4 στα 5)


 
 

Πρώτη δημοσίευση: 28 Απριλίου 2011, 12:23
Ενημέρωση: 4 Μαΐου 2011, 22:42
Τίτλος:
Majority (Η πλειοψηφία της σιωπής)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
110
Εταιρία διανομής: 
Release: 
28 Απριλίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos