Atragon

Μια σειρά από απαγωγές αποκαλύπτουν την ύπαρξη ενός χαμένου πολιτισμού που χρησιμοποιεί τα υπερόπλα του για να κατακτήσει εκ νέου τον κόσμο...
Atragon - κριτική ταινίας

Του Μιχάλη Κωνσταντέλλη

Μπορεί ο Γκοντζίλα/1954 να ήταν ο βασιλιάς των ιαπωνικών τεράτων, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το σκηνοθέτη του, Ισίρο Χόντα (έναν από τους πλέον επιδραστικούς σκηνοθέτες του σινεμά δράσης), να ασχοληθεί με άλλα, όπως το δρακοειδές μάντα σ’ αυτήν την υπερπαραγωγή επιστημονικής φαντασίας που στηρίχθηκε στα έργα του Σούνρο Οσικάουα, ενός “ιάπωνα Ιουλίου Βερν”.

Το φιλμ ωστόσο απομακρύνεται από το κλασικό monster movie (το τέρας εδώ έχει σχεδόν ασήμαντο ρόλο) και είναι περισσότερο μια scifi εξτραβαγκάνζα, ένα ιαπωνικό 20.000 Λεύγες κάτω από τη Θάλασσα, κομπλέ με διαστημικά υποβρύχια που πετάνε (!), χαμένους πολιτισμούς στο βυθό της θάλασσας, εκπληκτικά στούντιο σετ και ειδικά εφέ από τον Έιγι Τσουμπουράια, πατέρα του Γκοντζίλα και δημιουργό μεταξύ άλλων, του Ultraman μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς των 60s.

Ένα ιδιαίτερα καλοκαμωμένο φιλμ, που παρά τις σεναριακές τρύπες εδώ κι εκεί και τη γενική ελαφρότητα ενός παραμυθιού διαθέτει σφιχτή σκηνοθεσία, άφθονη δράση και subtext που ψέγει καίρια το εθνικιστικό παρελθόν της χώρας της άπω ανατολής. Πιο κουλ η αλήθεια δε γίνεται καθώς όλα τα παραπάνω στοιχεία συνθέτουν μια από τις καλύτερες παραγωγές των Toho Studios που κυκλοφόρησε με επιτυχία στις ΗΠΑ και την Ευρώπη από την American International (το στούντιο που στέγασε για πολλά χρόνια τον Ρότζερ Κόρμαν) ενώ έσκισε στο ιαπωνικό box office της εποχής.

Πρώτη δημοσίευση: 23 Μαΐου 2013, 16:14
Ενημέρωση: 23 Μαΐου 2013, 16:18
Τίτλος:
Atragon (Atragon)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
96

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos