Κάννες 15: Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνεϊ Μάρα για το "Carol"

Δημοσίευση: 17 Μαΐου 2015, 20:47

Δεν θα μπορούσε να βρεθεί καλύτερη αφορμή για να γιορταστεί η επίσημη ημέρα κατά της ομοφοβίας (και σίγουρα δεν ήταν διόλου τυχαία) από την επίσημη πρεμιέρα του "Carol" του Τοντ Χάινς στο Φεστιβάλ των Καννών και φυσικά την συνέντευξη τύπου (την οποία μπορείτε να δείτε ολόκληρη στην gallery) που ακολούθησε. 

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που έγραψε η Πατρίτσια Χάισμιθ στις αρχές της δεκαετίας του '50, πριν εξελιχθεί στην διάσημη συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών, το οποίο αφορά ένα φαντασιακό κυρίως ειδύλλιο με μια κομψή και ιδιαίτερα ελκυστική γυναίκα που γνώρισε για ελάχιστο χρονικό διάστημα και πως θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί. Ένα μυθιστόρημα πρωτοποριακό για τα τότε λογοτεχνικά δεδομένα, καθώς περιέγραφε χωρίς αναστολές και απαισιοδοξία μια παθιασμένη λεσβιακή σχέση σε μια εποχή που δεν το... σήκωναν ακόμη οι κοινωνικές δομές και συνήθειες. Το βιβλίο αυτό αποτέλεσε την επιστροφή του Τοντ Χέινς πίσω από την κάμερα έπειτα από οκτώ χρόνια (και το I’m not there) με μοναδική εξαίρεση το τηλεοπτικό Mildred Pierce/2011.

Η συνέντευξη Τύπου του «Carol» είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον: ο Τοντ Χέινς ανοιχτά ομοφυλόφιλος, βασικός εκπρόσωπος του queer cinema, ενώ οι δυο ηθοποιοί, η Κέιτ Μπλάνσετ κι η Ρούνι Μάρα, ανοιχτές σε κάθε πρόκληση (διαβάστε εδώ τις πρόσφατες δηλώσεις της Μπλάνσετ για τις σχέσεις της με γυναίκες στο παρελθόν).

Ο δημιουργός του φιλμ έκανε λόγο για τις επιρροές του «Μελέτησα ταινίες των αρχών του ’50, φωτό και δημοσιεύματα, αλλά ομολογώ ότι με επηρέασε πολύ το «Brief Encounter». Στις ιστορίες αγάπης στο σινεμά, έχει ιδιαίτερη σημασία η οπτική γωνία από τις οποίες εξιστορούνται. Στο «Carol» ξεκινάμε με την οπτική της Τερέζ αλλά σταδιακά υιοθετούμε την οπτική της Κάρολ. Οι δυο γυναίκες διαφέρουν πολύ στο τέλος απ’ ό,τι στην αρχή της γνωριμίας μας μαζί τους».

Η Κέιτ Μπλάνσετ σχολίασε για την ομοφυλοφιλία: «Υπάρχουν 70 χώρες στον κόσμο όπου η ομοφυλοφιλία είναι ακόμα παράνομη. Αρα, ναι, μην κοροϊδευόμαστε, η ισότητα των ομοφυλοφίλων παραμένει ένα ζήτημα. Το οξύμωρο είναι ότι ενώ η σεξουαλικότητα είναι θεωρητικά ένα ιδιωτικό θέμα, σήμερα αν είσαι ομοφυλόφιλος, πρέπει να μιλάς γι’ αυτό συνέχεια, περισσότερο απ’ ό,τι για κάθε άλλη πλευρά της ζωής σου. Ζούμε σε πολύ συντηρητικούς καιρούς κι αν πιστεύουμε το αντίθετο είμαστε ανόητοι». Όσον αφορά στην πρόσφατη δήλωσή της ότι έχει συνάψει σεξουαλικές σχέσεις με γυναίκες: "Είχα σχέσεις με γυναίκες στο παρελθόν, ναι, πολλές φορές. Όμως δεν έχω κάνει σεξ με γυναίκα. Αυτή είναι μια λεπτομέρεια που ο δημοσιογράφος του Variety -που έγινε η συνέντευξη- φρόντισε σκόπιμο να παραλείψει...".

Για την προετοιμασία της για τον ρόλο: «Μέρος της ηθοποιίας είναι η έρευνα. Κάτι που κάνει αυτό το τόσο προσωπικό μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ μοναδικό, είναι πως πρόκειται για την πρώτη λεσβιακή ιστορία με happy end».

Για το γυμνό στην ερωτική σκηνή τους: «Άλλαξε ή αίσθησή μου για το γυμνό απ’ όταν γέννησα, πολλοί ξένοι σε βλέπουν γυμνή εκείνη την ώρα... Ένιωσα ακριβώς την ίδια αμηχανία όπως σε μια ερωτική σκηνή με άντρα. Πάντα είναι σπουδαίο όταν το γυμνό υπάρχει όχι για την πρόκληση, αλλά για την ουσία κι αυτή ήταν μια πολύ σημαντική σκηνή στην αφήγηση». Η Μάρα σχολίασε: «Εγώ είμαι γυμνή αρκετά συχνά, οπότε δεν ήταν και μεγάλο θέμα, αλλά ήταν ωραία, ξέρεις…».

Eδώ μπορείτε να θυμηθείτε τα δύο πρώτα clip της ταινίας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos