ΣΕΙΡΕΣ

"The girlfriend experience": Ξεπερνά τον εαυτό του.

Δημοσίευση: 11 Φεβ. 2018, 16:38

Σύνοψη: Η μία ιστορία διαδραματίζεται στην Ουάσινγκτον με πρωταγωνίστριες την Erica (Anna Friel) και την Anna (Louisa Krause). Η πρώτη χρηματοδοτεί ρεπουμπλικανούς υποψηφίους για τις εκλογές, ενώ η δεύτερη είναι μία συνοδός πολυτελείας με πελάτες συντηρητικούς πολιτικούς, μισογυνιστικών απόψεων. Η Erica θα βρει την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει την Anna σε περίεργα πολιτικά παιχνίδια. Στην δεύτερη ιστορία, στο New Mexico, η Bria (Carmen Ejogo), πρώην συνοδός πολυτελείας, βρίσκει το θάρρος να καταδώσει τον άνδρα της για τις παράνομες δραστηριότητές του, μπαίνοντας στο πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων με την 13χρονη κόρη του άνδρα της, προσπαθώντας να δημιουργήσει μία νέα ζωή.

Άποψη: Το 2009 ο Steven Soderbergh σκηνοθέτησε την ταινία «The girlfriend experience», με πρωταγωνίστρια μία συνοδό πολυτελείας, την Christine, που προσφέρει πολλά περισσότερα από σεξ επί πληρωμή: προσποιείται ότι είναι σύντροφος και εκτός από σαρκική επαφή, συζητούν για ό,τι θέλει ο πελάτης. Το 2016 μεταφέρθηκε με την άδεια του στην τηλεόραση, κρατώντας μόνο τον ρόλο του παραγωγού αφού δημιουργοί της σειράς είναι ο έμπειρος Lodge Kerrigan (σκηνοθέτης επεισοδίων στο Homeland, The Killing, The Americans) και η νεότερη Amy Seimetz, σκηνοθέτρια (επεισόδια στο The Killing, Stranger Things) και ηθοποιός (Alien: Covenant). Στην πρώτη σεζόν ακολούθησαν και εκείνοι την ιστορία της Christine-στην ταινία την υποδυόταν η πορνοστάρ Sasha Grey, στη σειρά η εγγονή του Elvis Presley, Riley Keough-  καταφέρνοντας να εμβαθύνουν περισσότερο και γι αυτό εξέπληξε όλους ευχάριστα.

Στη δεύτερη σεζόν οι δύο δημιουργοί επιστρέφουν με 2 διαφορετικές ιστορίες 7 ημίωρων επεισοδίων η καθεμία, την ιστορία της Erica και της Anna σε σενάριο και σκηνοθεσία του Lodge Kerrigan και την ιστορία της Bria σε σενάριο και σκηνοθεσία της Amy Seimetz, όπου στην αμερικανική τηλεόραση προβάλλονταν δύο επεισόδια την εβδομάδα, ένα από κάθε ιστορία. Με αυτό τον  τρόπο οι δύο δημιουργοί της σειράς φτιάχνουν δύο αυτόνομες ιστορίες, σαν μινι-σειρές μέσα σε μία τηλεοπτική σειρά, που όσο και να περιμένεις ότι κάποια στιγμή θα ενωθούν, δεν γίνεται ποτέ.

Από τη μία έχουμε ένα πολιτικό θρίλερ (Erica και Anna), σκηνοθετημένο σε παρόμοιο στιλ με την πρώτη σεζόν, υπάρχει η ίδια αίσθηση αυστηρής κλινικότητας και έλλειψης επικοινωνίας των ανθρώπων, που λειτουργούν άψυχα σαν ρομπότ ενός καπιταλιστικού συστήματος. Αν και θεματικά μοιάζει με την προηγούμενη σεζόν αφού παρακολουθούμε πάλι την πορεία μίας συνοδού, εντούτοις καταφέρνει να προχωρήσει πολλά βήματα παραπέρα, καθώς πλέον αποκτά πολιτικές διαστάσεις.

Αν η 1η σεζόν χρησιμοποίησε το παιχνίδι εξουσίας και επιβολής, σαν ένα House of Cards του κόσμου των συνοδών, στην 2η σεζόν εντείνεται ακόμα περισσότερο, αφού το σεξ χρησιμοποιείται ως μέσο εξουσίας (ο Oscar Wilde το χε πει, ότι τα πάντα έχουν να κάνουν με το σεξ, εκτός από το σεξ. Το σεξ έχει να κάνει με την εξουσία). Από την άλλη, η  ιστορία της Bria είναι αυτή που καθηλώνει περισσότερο, διότι απομακρύνεται πολύ  από το αρχικό υλικό, ενώ και σκηνοθετικά η Seimetz ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση από τον Kerrigan, με μία εντονότερη χρωματική παλέτα και λιγότερη αποστασιοποίηση από τους ήρωες, την εξαιρετική Carmen Ejogo (Selma, It comes at night, Fantastic beasts and where to find them) ως Bria, αλλά και τις ενδιαφέρουσες επιλογές του σκηνοθέτη του Spring Breakers, Harmony Korine, ως Paul και του τραγουδιστή των TV on the radio, Tunde Adebimpe, ως του αρμόδιου από το σύστημα προστασίας μαρτύρων.

Η σειρά καταφέρνει να ξεπεράσει τον εαυτό της ακριβώς λόγω του ότι παίρνει το υλικό της ταινίας ως βάση για να κτίσει κάτι νέο. Και αυτό είναι το στοίχημα πλέον, σε μια εποχή με τόσα remakes και sequels, να μπορείς να πρωτοτυπείς ακόμα και όταν εμπνέεσαι από ξένο ή προγενέστερο υλικό.

Παύλος Γκουγιάννος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos