Σύνοψη: Ο Jacob Harlon, ένας χρηματιστής από την Pasadena της Καλιφόρνια, ζει ήρεμα με την γυναίκα του, Katherine, και τον ανήλικο γιο τους, τον Joshua. Όταν ένα βράδυ το ζευγάρι βγαίνει με ένα φιλικό ζευγάρι, τους Tom και Jessy, στην επιστροφή ο Jacob, που οδηγεί το αυτοκίνητο, δεν προσέχει το κόκκινο φανάρι και τρακάρει με αποτέλεσμα να σπάσει το πόδι του ο άλλος οδηγός και να σκοτωθεί ο φίλος του ο Tom. Τότε αλλάζει  όλη του η ζωή, καθώς φυλακίζεται για ανθρωποκτονία και σωματικές βλάβες και καλείται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, αυτά μίας φυλακής βαρυποινιτών.

Άποψη: Μετά από μία αδικαιολόγητα μεγάλη εισαγωγή που μας βάζει στο σήμερα της ιστορίας, όντας ο ήρωας εδώ και χρόνια φυλακισμένος, αρχίζει να ξετυλίγεται ο μίτος της ιστορίας και να μαθαίνουμε πώς αυτός ο άνθρωπος κατέληξε εκεί. Έτσι, βλέπουμε τον πολύ καλό Nicolaj Coster Waldau a.k.a Jaime Lannister, ως Jacob, μετά από μία στιγμή απροσεξίας κατά την διάρκεια της οδήγησης, να τρακάρει και να φυλακίζεται. Όταν όμως πλέον φυλακίζεται, μετατρέπεται από ευγενικός, όμορφος Jacob στον αδίστακτο, αξύριστο και γεμάτο τατουάζ Money –όπως τον προσφωνούν στην φυλακή λόγω της προγενέστερης  ιδιότητάς του- που θα κάνει τα πάντα για να επιβιώσει στο νέο περιβάλλον και να μην αφήσει κανέναν να τον εκμεταλλευτεί ή ταπεινώσει.

Τα κλισέ ενός prison drama δεν λείπουν, όπως τα τατουάζ, οι συμμορίες λευκών και μαύρων, η μεταστροφή του χαρακτήρα, οι σεξουαλικές και σωματικές επιθέσεις. Ωστόσο, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ric Roman Waugh καταφέρνει να στήσει έτσι την πλοκή ώστε να μην φανεί κουραστική, μία ιστορία από την οποίαν λείπουν οι εκπλήξεις ή οι φοβερές ανατροπές. Κατ’ αρχάς δεν ακολουθεί μία γραμμική εξιστόρηση των γεγονότων, συμπλέκοντας το τώρα με το πριν, κάνοντας ακόμα πιο έντονη την αλλαγή του χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα. Άλλωστε, σε αυτό βασίζεται περισσότερο, στην εξαιρετική ερμηνεία του πρωταγωνιστή, που καταφέρνει να ερμηνεύσει με επιτυχία τους δύο εαυτούς του ήρωα του. Ή για την ακρίβεια να δείξει μία άλλη κρυμμένη μέχρι τότε πλευρά, καθώς σε κάθε άνθρωπο συνυπάρχει το Καλό με το Κακό, ο θύτης και το θύμα.

Αυτή είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία της ταινίας. Μπορεί να μην έχει να δώσει κάτι καινούργιο σε ένα αναμφίβολα κορεσμένο είδος ταινιών, εντούτοις στήνει ένα δράμα χαρακτήρα όπου ο επίσημος και ο κρυμμένος εαυτός μάχονται και αντιπαραβάλλονται. Αν και δεν είναι απόλυτα επιτυχής, ή έστω ξεκάθαρη, η μετάβαση αυτή, την οποία θα μπορούσε και να είχε γλιτώσει αν πήγαινε σε δίκη ή έβγαινε με εγγύηση όπως πρότεινε η γυναίκα του, παρόλα αυτά είναι ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίον ο ήρωας από πανικόβλητος και σαστισμένος για την απρόσμενη αλλαγή στη ζωή του, οδηγείται τελικά και εμπλέκεται συνειδητά σε έναν κύκλο αμαρτίας, ενοχών και εγκλημάτων.

Παύλος Γκουγιάννος

Πρώτη δημοσίευση: 14 Ιαν. 2018, 18:12
Ενημέρωση: 16 Ιαν. 2018, 19:51
Τίτλος:
Shot caller (Shot caller)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
121
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
19 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos