Roman J. Israel, Esq.

Roman J. Israel, Esq. - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Ένας ιδεαλιστής δικηγόρος, αλλάζοντας τα πιστεύω του, εκμεταλλεύεται το δικηγορικό απόρρητο από μία υπόθεση, για να βγάλει λεφτά.

Άποψη: Εάν ψάξει κάποιος τις λεπτομέρειες της παραγωγής του Roman J. Israel. Esq. θα ανακαλύψει και τις αδυναμίες μιας ταινίας που παρότι έχει διάσημους πρωταγωνιστές και μια ενδιαφέρουσα ιστορία, δεν ανοίγει ποτέ τα φτερά της και τσαλαβουτά στην μετριότητα: Φτιάχτηκε βιαστικά. Ο σκηνοθέτης Νταν Γκίλροϊ, του υποβλητικού Nightcrawler, στρίμωξε τον Esq. ανάμεσα στον χρόνο που βρήκε μετά το τελείωμα του σεναρίου για το Kong: Scull Island και του Velvet Buzzsaw της καινούργιας του δουλειάς που ετοίμασε για το Netflix.

O Roman, πάσχει από κάποια ελαφρά μορφή αυτισμού. Αυτό τον κάνει ακατάλληλο για να παρίσταται στις δίκες, αλλά η πρωτοφανής του μνήμη και τακτικότητα του τον κάνει ιδανικό για να προετοιμάζει τις υποθέσεις στο γραφείο. Όταν ο συνεταίρος του πεθαίνει, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά τον κόσμο. Στο πρόβλημα του προστίθεται και το ότι γι αυτόν το ημερολόγιο σταμάτησε στην δεκαετία του ’70. Εμφάνιση, συμπεριφορά και συνήθειες δεν έχουν έρθει σε επαφή με το σήμερα και ο Ρόμαν ζει στον απόηχο της εποχής που ήταν Μαύρος Πάνθηρας και πάλευε το σύστημα.

Απορρίπτει την πρόταση για δουλειά του μεγαλοδικηγόρου που αναλαμβάνει να κλείσει το γραφείο του (Κόλιν Φάρελ) επειδή δεν θα καταλάβει τον ιδεαλισμό του και ψάχνει να βρει δουλειά σε μια ΜΚΟ. Αλλά και εκεί οι νέοι τον απορρίπτουν ως απολίθωμα, εκτός από μια συντονίστρια (Κάρμεν Ετζόγο) που γοητεύεται από τις ακέραιες πεποιθήσεις του. Τελικά, δέχεται την δουλειά στο μεγάλο γραφείο, όπου καταπατεί αυτά που πίστευε μια ζωή.

Η ιστορία από μόνη της δεν είναι αδιάφορη. Αλλά, μπάζει από πολλά σημεία κάνοντας τελικά το αποτέλεσμα μέτριο. Πρώτα από όλα, αυτή η μεταστροφή όπου παρατάει πεποιθήσεις σαράντα χρόνων γίνεται μέσα σε τρεις εβδομάδες. Σε αυτές τις εβδομάδες, ο ρόλος του  Φάρελ αλλάζει και αυτός και από καρχαρίας στο γυάλινο γραφείο του στον 20ο όροφο, αποφασίζει να βοηθήσει τον Ρόμαν στο όνειρο που έχει να αλλάξει το δικανικό σύστημα της χώρας του. Επίσης η ίδια η αλλαγή του ρυθμού μετά τα λεφτά που αποκτά ο Ρόμαν, από μάχη ιδεών σε περιπέτεια, σβήνει το ενδιαφέρον.

Ο Ντένζελ Ουάσιγκτον, παραδίδει ακόμη μία στιβαρή ερμηνεία παίρνοντας μια δεύτερη, καπάκι υποψηφιότητα για Όσκαρ μετά το δικό του Fences. Και η μουσική με τραγουδάρες από τα μαύρα ’70s –και μάλιστα, ψαγμένα και όχι τα γνωστά – είναι απολαυστική. Το ίδιο το σενάριο όμως, δεν δουλεύτηκε όσο θα έπρεπε για να λειάνει τις λεπτομέρειες. Το R.J.I.Esq. θέλησε να μετρηθεί με το The Verdict. Τριανταπέντε χρόνια μετά, Πολ Νιούμαν και Σίντνεϊ Λουμέτ, κέρδισαν την αναμέτρηση πολύ εύκολα.

Πρώτη δημοσίευση: 30 Μαρτίου 2018, 19:56
Ενημέρωση: 30 Μαρτίου 2018, 19:56
Τίτλος:
Roman J. Israel, Esq. (Ο δικηγόρος)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
122
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos