News

Mine

Σύνοψη: Στο άπειρο μιας παραπλανητικής έρημου, στο κακό που εγκυμονεί κάτω από την καυτή άμμο, ο πεζοναύτης-ελεύθερος σκοπευτής Μάικ Στίβενς θα βρεθεί ακινητοποιημένος, από μια λάθος απόφαση, πάνω σε μια νάρκη έτοιμη να εκτιναχθεί. Πάνω στην διστακτικότητα να εξοντώσει τον ηγέτη των τρομοκρατών, θα πληρώσει το τίμημα: καταλήγει ολομόναχος σε μια κόλαση με το αριστερό του πόδι κολλημένο πάνω στη νάρκη, περιμένοντας για 52 ώρες ένα κομβόι για να τον σώσει. Εχθροί, παράξενοι-παράδοξοι άνθρωποι, η μοναξιά, η τραγελαφική οφθαλμαπάτη της ερήμου και η ανάμνηση του κακού μοιάζουν με θύελλα, η οποία μειώνει τις πιθανότητες επιβίωσης του…

Άποψη: Σε ποιο σκοτάδι μπορεί ο άνθρωπος να εγκλωβιστεί; Εγκλωβισμός σημαίνει χώρος, σημαίνει σώμα, τοίχος, ο εγκλωβισμός της ψυχής ακινητοποιείται στην έρημο, στην άπλετη ομορφιά του χώματος, στους παλμούς της καρδίας που βροντούν. Μπορείς να γνωρίσεις την έρημο στο παιχνίδι της, στην απάτη του νου, στην ψυχεδέλεια που προκαλεί η απόγνωση εύρεσης μιας πηγής, μιας γιατρευτικής πηγής.

Ίσως αυτός να ήταν ο μοναδικός τρόπος για τον Μάικ να κάνει το επόμενο βήμα, ίσως η απάτη της ψευτονάρκης να ήταν μονόδρομος. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν πόλεμος, ήταν μια μάχη κακού οιωνού, εκτίμησης, υπενθύμισης, τούτη η προβολή είχε την πινελιά που ξεχώριζε απο όλα τα πολυσύνθετα χρώματα των αμμόλοφων, της ανατολής σε μια πολυχρωμία της Δύσης…

Η αίγλη που θαμπώνει την όψη και την ακοή, με το νήμα που κίνησε για να διεκπεραιωθεί τούτο το έργο από τους Ιταλούς σκηνοθέτες και σεναριογράφους Φάμπιο Γκουαγκλιόνε & Φάμπιο Ρεσινάρο, ήταν μια δραστική χορήγηση ορού που προσέφερε μια έμβια εικόνα, έναν ήχο βουβό σε μια στιγμή θανάτου και απώλειας, υπό καταστάσεις αποτρόπαιες για την συνείδηση του θεατή, με διαμελισμένα άκρα, μια αυτοκτονία και πολύ αίμα. Πέραν όμως από την σκληρότητα, όλα ήρθαν να οδοιπορήσουν το ένα παράλληλα στο άλλο από την στιγμή της κατανόησης όλου του σεναρίου ως μια διδαχή, κάτι πέρα από το ανθρώπινο, κάτι που υπεκφεύγει από τον πόλεμο, από την εξάντληση, την αφυδάτωση και τον σωματικό πόνο, ήταν ο ψυχικός πόνος που έδινε πολλά ερεθίσματα στην πλοκή, ώστε να οδεύσει προς το πληρέστερο, διεισδυτικά αποδοτικό συναίσθημα, την αφύπνιση και τον απεγκλωβισμό του ανθρώπου από το πόδι που πατά φοβισμένο πάνω στη νάρκη, στην ασφάλεια, που σε κρατά ζωντανό, όμως ριζώνει εκεί, προκαλεί την οδύνη και «σε φυλακίζει ώστε να μην κάνεις το επόμενο βήμα».

Υπήρξαν βεβαίως κάποιες υπερβολές που ξέφευγαν στο μεταφυσικό-παραμυθένιο και στο ανεξήγητο κάποιας θεϊκής, μάλλον, ύπαρξης, αξίζει να σταθούμε πιότερο σε αυτό που ο Ρεσινάρο στόχευσε, καδράρισε σε μια πλοκή με έναν απροσδόκητο τερματικό σταθμό. Το έργο προϊδέαζε σε κάτι πιο ζωντανό, που απέδρασε από το γραφικό-τετριμμένο, σεναριακά και σκηνοθετικά.

Ασύγκριτος ήταν ο χώρος, η μουσική υπόκρουση με όλους τους συμβολισμούς της, ενώ ο Άρμι Χάμερ στήριξε το φιλμ με την κατάλληλη στάθμη και τον προσιτό τόνο, δίχως την υπερβολή, που δεν θα χαρακτήριζε σαφώς σοφία και δεξιοτεχνία στον ρόλο: στάθηκε εκεί, μέχρι την τελευταία πνοή, παλεύοντας τα κακά πνεύματα, που ήθελαν να επαναφέρουν την μνήμη με μια διδαχή του καλού εν μέσω του κακού.

Ένα σενάριο αίνιγμα, όμως τόσο ξεκάθαρο στον επίλογο, με χρώματα, ήχους βουβούς και υψηλούς τονικά, θαρρώ πως ήταν μια επιλογή έργου που αποτύπωνε σιωπηρά μα και τόσο εκστατικά το συναίσθημα, το ανεύρετο ελιξίριο του φόβου, της λήθης σε ότι αρμόζει, της αγάπης, του χρόνου, της θυσίας, της εκτίμησης και όλων των μαθημάτων, που ο άνθρωπος αγνοεί και πετά αδιάφορα στον κάδο...

Άντζελα Υζεϊράι

Δημοσίευση: 3 Ιαν. 2018, 03:22
Τίτλος:
Mine (Ναρκοπέδιο)
Έτος: 
Διάρκεια: 
106
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με την μοναδική σεζόν που απομένει για το Game...
2 ώρες
The Humanity Bureau VRevolution
Ο αγαπημένος Νίκολας Κέιτζ συνεχίζει τις ΠΟΛΛΕΣ ανούσιες κινηματογραφικές...
4 ώρες
Τους έχουμε απολαύσει στα "Shaun of the Dead", "Hot...
8 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Odeon
46453
Spentzos
26000
Village
18000