Νύχτες Πρεμιέρας 16: Neon Demon - Κριτική

Δημοσίευση: 26 Σεπτεμβρίου 2016, 17:49
Συντάκτης:

Σύνοψη: «Beauty is not everything, it’s the only thing», διατείνεται ο διακεκριμένος φωτογράφος μόδας του οποίου την εύνοια έχει κερδίσει η νεαρή Τζέσι, ένα 16χρονο επίδοξο μοντέλο που φτάνει στο Λος Αντζελες με όνειρα, μόνο και μόνο για να βρεθεί στα αρπακτικά νύχια του ανταγωνισμού και τον ανθρωποφάγο κόσμο του μόντελινγκ.

To The Neon Demon, η νέα ταινία του Nicolas Winding Refn, είναι ένα σκοτεινό παραμύθι, βγαλμένο από τα έγκατα του χώρου της μόδας. Αισθησιακά ελκυστικό, βυθίζει τον θεατή του στον κόσμο της ομορφιάς και στην κανιβαλιστική σχέση όλων όσων σχετίζονται με αυτόν τον κόσμο. Όπου τα μοντέλα δεν είναι τίποτα άλλο από μανεκέν ταινιών θρίλερ ή πτώματα που λειτουργούν ως αντικείμενα πόθου. 

Η Elle Fanning, με το αλαβάστρινο πρόσωπό της, που αναβλύζει αθωότητα, καταφέρνει να παραδώσει μία εξαιρετική ερμηνεία και να μαγνητίσει τα βλέμματα από την αρχή ως το τέλος, υποδυόμενη μία 16χρονη κοπέλα που φτάνει στο Λος Άντζελες επιθυμώντας να γίνει μοντέλο.

Η ταινία ξεκινά με την Fanning ακίνητη και πανέμορφα αιματοβαμμένη, σε σκηνή που θυμίζει σουρεαλιστική δολοφονία, μα αποτελεί ενσταντανέ φωτογράφισης. Και έτσι συνεχίζει καθ’ όλη τη διάρκειά της, με εικόνες βγαλμένες από εφιαλτικό απαστράπτον παραμύθι. Ένα μοντέρνο παραμύθι της Πεντάμορφης και του Τέρατος, με την πεντάμορφη Fanning να ενδίδει στο Τέρας της εμπορευματοποιημένης ομορφιάς που φαντάζει τόσο θελκτική και κοιτάζοντάς το κατάματα, να αρχίζει να του μοιάζει. Όλα αυτά, φυσικά, με το περιτύλιγμα μιας ιδιάζουσας αισθητικής φώτων, χρωμάτων και μουσικής που αναμιγνύονται εξαιρετικά μεταξύ τους.

Η ομορφιά είναι τα πάντα. Αυτή γίνεται  η ουσία της ταινίας του Refn, χωρίς τίποτα παραπάνω, καμία κριτική..  Η τοποθέτησή της απέναντι στην εμμονή της κοινωνίας με την ομορφιά και τις αναλογίες απουσιάζει απόλυτα και ίσως αυτός είναι ένας βασικός λόγος να προκληθούν αντιδράσεις, που όμως εν τέλει εκλείπουν, αφού η αισθητική της ταινίας είναι μαγευτική. Η αισθητική του Refn καταλήγει να αποενοχοποιεί την όποια αδιαφορία του προς κριτική, γιατί, τουλάχιστον δημιουργεί κάτι πανέμορφο και αδιανόητα ελκυστικό στο μάτι. Λίγα μπορούν να ειπωθούν γι’ αυτή την ταινία, περισσότερο βιώνεται και μαγνητίζει τις αισθήσεις, παρά δημιουργεί αφορμές για συζητήσεις.

Γι’ αυτό ή θα λατρευτεί ή θα μισηθεί.  Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.

8,5 / 10

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos