Φεστιβαλ

Rossy De Palma: Αισθάνομαι "Greek Woman"!



Η Ισπανίδα ηθοποιός και μούσα του Πέδρο Αλμοδοβάρ, Rossy de Palma, ήρθε στην Αθήνα, καλεσμένη του 19ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου (20-28/3/18), για την προώθηση της νέας της ταινίας, «Ωραίο μου διαζύγιο», η οποία θα προβληθεί σήμερα στις 8 στον Δαναό στα πλαίσια του φεστιβάλ, ενώ στις αίθουσες θα κυκλοφορήσει μάλλον προς το καλοκαίρι. Ευδιάθετη, ορεξάτη για κουβέντα και λαλίστατη, παραχώρησε σήμερα την συνέντευξη τύπου στο Γαλλικό Ινστιτούτο, μιλώντας όχι τόσο για την ταινία, αλλά κυρίως εκφράζοντας τις απόψεις της για την πολιτικοκοινωνική κατάσταση παγκοσμίως, για την δεκαετία του ’80, κατά την οποία έγινε γνωστή, αλλά και για την Μαρία Κάλλας.

Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται την Αθήνα, αν και στην Ελλάδα είχε έρθει άλλη μία φορά πηγαίνοντας για λίγες μέρες στην Μύκονο, και αύριο πρόκειται να επισκεφθεί την Ακρόπολη. Είναι ωραίο, όπως είπε, «να ζεις στην Αθήνα και να αισθάνεσαι τους παλμούς της Ακρόπολης». Αυτό που της αρέσει στους Έλληνες είναι η αγάπη για τη ζωή ενώ και η ίδια τώρα που ήρθε στην χώρα μας αισθάνεται «Greek Woman». Άλλωστε, δεν πιστεύει στα σύνορα, μόνο γαστρονομικά σύνορα βλέπει, όπως δήλωσε γελώντας, «δεν αισθάνομαι Ισπανίδα, αισθάνομαι γήινη…αν όλοι φύγουν για άλλον πλανήτη, εγώ θα μείνω εδώ στη Γη, μ’ αρέσει πολύ ο πλανήτης μας» και συμπλήρωσε «ο πατέρας μου μού έλεγε ότι είμαι παγκόσμια. Έτσι νιώθω».

Σχετικά με την πολιτικοκοινωνική κατάσταση τόσο στην Ισπανία όσο και γενικότερα, νιώθει ότι έχουμε βαρεθεί με τον τρόπο που μας εκπροσωπούν οι πολιτικοί, είναι «ηλίθιες όλες αυτές οι συγκρούσεις», με την κοινωνία να είναι πιο μπροστά και εξελιγμένη από τους πολιτικούς της. Πιστεύει στον άνθρωπο και ότι μπορεί να ανατρέψει όλα τα στρεβλά, αλλά ταυτόχρονα θεωρεί ότι ακόμα και «έναν καλό άνθρωπο, όταν τον απορροφήσει η εξουσία, γίνεται κακός», ενώ όταν ήταν νέα είχε επινοήσει, όπως ομολόγησε, ένα δικό της σύστημα ατομικισμού και αναρχισμού.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε επίσης στην δεκαετία του ’ 80, την εποχή που ξεκινάει και η συνεργασία με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, σε ταινίες όπως «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης», που γιορτάζουν φέτος 30 χρόνια και γι’ αυτό γίνονται επετειακές προβολές της ταινίας στην Ισπανία. «Ήταν μία δεκαετία γεμάτη δημιουργικότητα, αυθορμητισμό, έκρηξη ταλέντων», και παράλληλα με πολλούς νεκρούς, όπως είπε χαρακτηριστικά, λόγω του AIDS και των ναρκωτικών, αλλά και  με δυσκολίες για τους ίδιους αφού δεν έβγαζαν χρήματα, αλλά δεν το έκαναν για αυτόν τον λόγο, «ήταν μία εποχή μεγάλης ασυνειδησίας» και μετά την δικτατορία του Φράνκο ένιωθαν πως δεν έπρεπε να γυρίσουν πίσω σε εκείνες τις εποχές.

Το θέμα αυτής της εποχής είναι βέβαια η θέση της γυναίκας και κινήματα όπως το #MeToo, οπότε όπως ήταν αναμενόμενο, ρωτήθηκε επ’ αυτού. Η Rossy de Palma αναπολεί τα 80s, όταν δεν υπήρχαν διακρίσεις βάσει φύλου, ήταν απλώς καλλιτέχνες και «στον κόσμο των καλλιτεχνών δεν υπάρχουν σύνορα, φύλα, θρησκείες». Το #MeToo πιστεύει ότι ανοίγει το Κουτί της Πανδώρας και αν και στηρίζει τις γυναίκες που το κάνουν, ωστόσο «όλοι έχουμε τις ευθύνες μας, έχουμε την επιλογή να το καταγγείλουμε όταν γίνεται και όχι 20 χρόνια μετά». Οι γυναίκες είναι καλό να είναι σε θέση εξουσίας, και της αρέσει να συνεργάζεται με γυναίκες σκηνοθέτριες όπως και στη νέα της ταινία που την σκηνοθετεί η ηθοποιός Michele Laroque, που πραγματοποιεί το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, διότι έχουν άλλη αύρα. Αυτό όμως που δεν της αρέσει είναι όταν γυναίκες γίνονται σαν άντρες όταν παίρνουν την εξουσία. «Γυναίκες όπως η Μέρκελ και η Λαγκάρντ, έγιναν όπως είναι οι άνδρες της εξουσίας. Προτιμώ γυναίκες που δεν θέλουν να είναι σκληρές όπως εκείνοι, αλλά συμπονετικές». Καλό είναι οι γυναίκες να τα βρουν και μεταξύ τους και με τον εαυτό τους. Η ίδια τελείως απενοχοποιημένα λέει «Δεν σας αρέσει η μύτη μου? Εντάξει. Και τι θέλετε?» καθώς τα έχει βρει απόλυτα με τον εαυτό της.

Για το αν προτιμάει την κωμωδία ή την τραγωδία, είπε ότι της αρέσουν και τα δύο, άλλωστε η ζωή είναι συνδυασμός κωμωδίας και τραγωδίας, αν και παραδέχτηκε ότι η κωμωδία είναι εγγενώς μέσα της. Τέλος, δήλωσε ερωτευμένη με τη Μαρία Κάλλας, τη ζωή και το δράμα της. Είχε ψάξει στο Youtube και είχε βρει μία συνέντευξή της, όπου μιλούσε σε δημοσιογράφους για την μοναξιά, και την συμπεριέλαβε στο θέατρο. Έμενε μάλιστα κοντά στο Τροκαντερό, όπου έμενε η Κάλλας στο Παρίσι. Εκεί γνωρίστηκε και έγινε φίλη με τον Κώστα Γαβρά και τη γυναίκα του, ευχόμενη να πάει κάποια στιγμή και στη Θεσσαλονίκη.

Παύλος Γκουγιάννος

Δημοσίευση: 23 Mar 2018, 17:34

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Λίγους μήνες μετά το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου για...
4 λεπτά
Ήρθε η ώρα για την πρώτη μουσουλμάνα υπερηρωίδα της...
14 λεπτά
Ο Timothee Chalamet συνεχίζει την ανοδική πορεία του στην...
22 λεπτά

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
22929
Odeon
5618
Feelgood
4507
UIP
4493
Seven
3500